"Red Bull má výhodu jedné sekundy, takže můžou nasadit jakékoliv foukání z výfuku či motor a jejich vůz bude stále na prvním místě na roštu," popisuje Alonso, který v úterý poprvé trénoval bez bolesti způsobené zranění v Abú Zabí.
Týmy však z foukání neboli z využívání výfukových plynů pro získávání aerodynamické výhody nebudou moci těžit, protože koncovky výfuku musí končit uprostřed vozu za osou zadních kol. V posledních letech Red Bull v této oblasti patřil k nejlepším týmům.
Maranello po letní přestávce posílil technický ředitel Lotusu James Allison, který očekává, že se Ferrari příští rok "vrátí k normálu." Co si pod tím představit? "U Ferrari opravdu neexistuje jiný dostatečně dobrý výsledek než vítězství. Proto existuje velký tlak, abych v tom sehrál svou roli, jde však o zcela realistickou ambici. Jde o tým s potřebným vybavením, zdroji, lidmi a piloty, aby se to povedlo, takže se těším na to, že v něm budu, až se to podaří."
Ferrari je v šampionátu před posledním závodem třetí se ztrátou patnácti bodů na Mercedes, zatímco Alonso si v Austinu pojistil druhou příčku v šampionátu.
Po Velké ceně Spojených států v Austinu přiznal, že nedostatek výkonnosti jeho týmu, který chce příští rok získat titul, je "čím dál více frustrující, protože z nějakého důvodu jsme ztratili trochu rychlosti - i postup do poslední části kvalifikace je obtížný a těžké je dostat se na body." Tým proto podle něj musí "s ohledem na příští rok maximálně zabrat."
Přípravy Ferrari na startovním roštu v Austinu (foto: Scuderia Ferrari)