Nejrychleji dnes v boxech pracovalo Ferrari, které Massu odbavilo průměrně za 2,55 sekundy, ve třicátém kole dokonce za 2,4 s, což bylo dnes absolutně nejrychleji. V případě Fernanda Alonsa, kterému už po prvním kole měnili nos, zvládli zastávku pod tři sekundy pouze jednou - rovněž v povedeném třicátém kole.
Výborně přezouvali u Mercedesu: Lewise Hamiltona za 2,6 a 2,7 sekundy, jeho týmového kolegu Nica Rosberga za 2,8 a 3 sekundy. Slušnou formu měli také u Red Bullu: průměr Vettelových zastávek dosáhl 2,9 sekundy, u neklasifikovaného Webbera trvaly obě dokonce 2,6 s.
Lotus sice dnes zpackal strategii i zastávky Kimiho Räikkönena, ale Romaina Grosjeana zvládl odbavit za 2,7 s. Za zmínku stojí i výkony Force Indie, která v boxech zastínila i McLaren.
Většina jezdců dnes vsadila na dvě zastávky, s jednou si vystačili Grosjean a Sutil - zřejmě se k nim nedostalo doporučení Pirelli, aby týmy nezkoušeli na jedné sadě tvrdších pneumatik ujet skoro celý závod - měly podle nich vydržet 30 - 35 kol. Italský výrobce nám potvrdil své zklamání z toho, že se nedrželi jejich požadavku.
Třikrát se v boxech ukázali Alonso, Button a Hülkenberg, kvůli penalizaci i jeho týmový kolega Gutiérrez.
Do závodu startovalo 13 pilotů (6 povinně z první desítky) na měkkých pneumatikách, středně-tvrdé si vybralo devět jezdců: Alonso, Bottas, Button, Gutiérrez, Chilton, Pérez, Ricciardo, Sutil a Webber.
Nejdelší stint na měkkých pneumatikách předvedl v závěru Sutil: jeho 19 kol představovalo 31,7 % závodu. Na jedné sadě středně-tvrdých odkroužil nejvíce kol Räikkönen: 51 (85 % závodu), risk však Lotusu nevyšel, Kimi dojel místo na druhém až na sedmém místě.
Po rozhovoru s inženýry Pirelli jsem včera v analýze sektorů napsal, že ideální strategií bude zastavit už po dvou kolech - což Vettel dnes skutečně provedl a vyhrál, přičemž se stal nejmladším čtyřnásobným mistrem světa Formule 1.
Legenda: