Toro Rosso mělo po závodě v Silverstone na svém kontě 24 bodů - o 18 bodů více než Sauber - a v šampionátu drželo šestou příčku. Po defektech bylo Pirelli donuceno upravit konstrukce svých pneumatik, což ovlivnilo výkonnost týmů. Italský tým v posledních třech závodech nebodoval a propadl se za Sauber, na který ztrácí už 14 bodů.
Technický ředitel James Key vysvětluje, že k návrhu letošního vozu přistupovali s ohledem na původní pneumatiky, na kterých se závodilo v úvodu sezóny: "Větší deformace pneumatik byla hlavním důvodem, proč jsme kompletně změnili náš koncept zavěšení mezi vozy STR7 a STR8."
"Když jsme se ale vrátili na pneumatiky z roku 2012, okno pro nastavení se zmenšilo, a my jsme pak už nemohli používat určitá nastavení, která byla vytvořena specificky pro tohle auto [STR8]," uvádí Key pro Auto Motor und Sport.
Přechod na loňské konstrukce pneumatik měl také vliv na aerodynamiku, protože difuzor podle něj nefunguje tak dobře, jako předtím." Sauberu naopak změna prospěla a je málo pravděpodobné, že by se Toro Rosso v posledních čtyřech závodech sezóny dokázalo dostat zpět před svého švýcarského soupeře.
Daniel Ricciardo v Koreji (foto: Scuderia Toro Rosso)