DISKUZE K ČLÁNKU Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?

Odborníci za dominantními výkony Red Bullu v letošní sezóně nehledají nic nelegálního. Zkoušet něco takového by podle nich nemělo ze strany rakouského týmu smysl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 107, poslední 12.10.2013 19:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 18 lidí) 10.10.2013 11:03
Např. i Hamilton psal, že Seb naplno akceleruje… »
» mi88ki (Hlasovalo 15 lidí) 10.10.2013 12:37
Já jsem se jen v předchozích diskusích domníval… »
» Hr3bec (Hlasovalo 14 lidí) 10.10.2013 12:52
Souhlas s Mi88ki.....RB tam prostě musí něco … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • vreco

    91.148.27.XXX
    redWull Newej Horner = podvodnici prvej kategorie !!!!!10

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001378

    uzivatel001378

    88.100.224.XXX
    KERS - ERS - TC No jak si čtu tuto diskusi tak nevím co si o té celé diskusi mám myslet, hodně lidí myslí pouze na to, že pokud má RB něco co je na hraně pravidel tak je to hned nelegální. Pro ně (Ferrari) by bylo ideální, aby jim RB ukázal jak to udělat.

    Používá se standardní ECU od MCL, ta ECU je pod dohledem FIA a nepřipadá v úvahu, že by něco nějak manipuloval.
    Nepsalo se náhodou někde zde o Sauberu, který využil podobné řešení co má RB a byl najednou rychlejší než Ferrari a psalo se tam, že HULK akceleroval o 20m dříve než ti za ním.
    Je tedy SAUBER také nelegální?
    V podstatě KERS je motorgenerátor, který při brždění posílá energii do nějakého dalšího zařízení, které to pošle do baterek. Po stisku tlačítka ty baterie doslova vyblejou svoji kapacitu do el-motoru.
    Dokáže si nějaký zdejší odborník představit co by s baterkama udělalo kdyby se používaly jinak? Ty baterie mají svoji kapacitu a kdyby se měly dobíjet neustále tak by jejich teplota byla v krajích mezích, kdy by mohlo dojít k explozi/požáru.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      86.49.79.XXX
      ECU není KCU a ta není od McLarenu a pod jakým dohledem může být se dá spekulovat, když si ho každý tým vyvíjí sám.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • tom

      93.186.31.XXX
      Enrgia - nadbitocna rozhodne nejde do baterii - energiu elektricku mozes zliklidovat velmi jednoducho. :-)

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        176.67.230.XXX
        I kdyby tam šla, tak není problém ji o pár sekund později spotřebovat.

        Vidím to jako mi88ki. Pokud se Red Bull zeptal FIA jestli můžou brzdit na výjezdech ze zatáček a FIA neměla nic proti .......

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • uzivatel001378

          uzivatel001378

          88.100.224.XXX
          Jak ji sakra můžu spotřebovat když musí jít pouze a pouze do manuálního ovládání KERSu?
          Jistě dle spekulací bych tu energii mohl využít na TC, ale přijde mi to nějak moc složité a přitažené za vlasy.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • McMatej

            McMatej

            88.131.62.XXX
            Co je na tom složitého?? 20 0 až 100 m za zatáčkou budou energii z motoru odebírat (a tím simulovat TC) a ukládat do baterií a ve vzdálenosti 100 m a dále od zatáčky stiskne jezdec tlačítko a právě uloženou energii spotřebuje. KERS se může používat kdekoliv.

            Proč myslíš, že by ve formuli 1 s kosmickými technologiemy a materiály byl problém přepnou tok energie místo do baterií do nějakého rezistoru a vytopit ji do vzduchu?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001378

              uzivatel001378

              88.100.224.XXX
              protože je to prostě proud tedy energie, kterou není zase tak zcela jednoduše někam poslat jinak.
              Při dnešních výkonech KERSu by ten odpor musel být hodně a hodně velký a musel by toho hodně vyzářit (mluvíme o výkonech 50-100A).
              Neříkám není to nemožné, ale uchladit v autě kde se hraje na každé kilo tolik energie navíc, proto mi to celé připadá zcestné.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001378

        uzivatel001378

        88.100.224.XXX
        Energie jde přes nějaký měnič do baterií a bylo by složitě řešit poměr který tam má být zachován a který pustím někam ven.
        Jak ji můžeš zlikvidovat? Musíš ji pouze spotřebovat nebo přes nějaké další elektronické věci poslat do prostoru a tyto věci nejsou ani moc lehké.
        Víš o tom prd, že?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom

          85.237.227.XXX
          Ano viem o tom prd a ako tak citam tvoje prispevky tak zistujem ze nie som sam :-)
          Motogenerator - ma jednu peknu blastnost ze ak nieco brzdi tak pri tom dokaze vyrabat energiu, ale pri brzdeni ju dokaze aj spotrebobat - magneticka brzda (nebrat doslovne) ci?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • zeto

          85.71.36.XXX
          Hm..., nevím, nejsem fyzik a popravdě tomu moc nerozumím, ale zeptám se - když máš na kole dynamo a ve světle nemáš žárovku, kam mizí energie tím dynamem vyrobená?04

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001378

            uzivatel001378

            88.100.224.XXX
            Mizí někam do vzduchu, ale to není tento případ.
            Ta energie, aby mohla být použitá dál tedy v KERSu tak musí jít někam do nějakého měniče (prostě elektronika) a z něho do baterií.
            Používají se články cca 4.6V o celkové kapacitě přes 300V, motorgenerátor je pravděpodobně pro střídavý proud (aby se dal dobře regulovat výkon) a to celé se mi jeví jako hodně složité takto to dělat.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • zeto

              85.71.36.XXX
              Tak asi jsme se nepochopili, ale já jsem spíš řešil to, že ta energie nemusí jít do baterií kersu, ale prostě někam. Nevím kam, nevím jak, ale právě proto jsem dal jako příklad to dynamo. Já chápu, jak funguje kers, ale právě nechápu to, v čem jako má být ten problém s nevyužitou energií. Nebo možná nechápu ten problém jako takový.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001378

                uzivatel001378

                88.100.224.XXX
                Ano teoreticky by šlo tu energii někam vyzářit, popř. snad nechat v tom případě běžet MGUK naprázdno - tedy bez toho, že někam doplňovala energie, ale osobně si myslím, že je to díky složitosti a náročnosti na ostatní řešení skoro nemožné při současných hmotnostech vozů.
                Těžko by někde na MGUK bylo něco na způsob odpojovače, aby to někam nešlo, v podstatě se jedná o možné vyzáření někam přes nějaký odpor.
                Odporová větev by musela snést zatížení 50-100A což je celkem hodně a myslím si, že uchladit by to byl celkem problém.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • anonym

    46.194.243.XXX
    Koukám, že je to tady jeden odborník za druhým a každý ví co RB používá. 12

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno Giorgio Piola mi hovorí od srdca,... ...lebo auto sa vždy stavia okolo pneumatík a treba k tomu použiť celý komplexný balík, ktorý s tým celkove súvisí a nie len drobné úpravy, ktoré môžu sice pomôcť, ale nepostačujú na to, aby bol ohrozený ten najlepší, ktorým je v súčastnosti tím Red Bull a jeho monopost RB9. 01

    + 1 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom

    85.237.227.XXX
    otázka na odborníkov ktorí svorne a krvopotne tvrdili že TC cez KERS nieje možná tak čo ešte stále si to myslíte, že to nie je možné?
    Zamyslite sa nad vašími nadávkami do hlupákov a idiotov, ktorými ste obdarovávali tích čo vyšli s tým, že by to takto mohlo byť - v diskusii pod iným článkom.

    pekný deň

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Souhlas s Mi88ki.....RB tam prostě musí něco mít. Když se i piloti podivujou nad tou zázračnou akcelerací o 20m dříve...přitom ostatní akcelerujou +/- stejně.... Něco tu smrdí a je jasné, že Mark má jiné auto už nějakou dobu a neví všechno, aby to po odchodu nevykecal pač nevěřím, že nikdy nic na adresu RB nevypustí.

    Vettel Singapur: [odkaz na stránku]

    A test Hondy na SPA v roce 2007: [odkaz na stránku]

    A obrázek ať si už udělá každý sám...

    + 14 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel001378

      uzivatel001378

      88.100.224.XXX
      SAUBER má něco podobného a zde se psalo, že HULK mohl akcelerovat o 20m dříve než ostatní.
      Je Sauber nelegální?
      Jsou výfuky, které použil Sauber podle RB nelegální?

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Biblbrox

    94.138.104.XXX
    Dominance Vettela se tedy vysvětlila. Proč ale Renault úpravu provedl jen u Vettela a ne u Webbera, Raikonnena, Grosjeana a dalších? Proč se ale dané zařízení projevuje jen v místech odvodňovacích rýh v asfaltu? Zařízení mají i někteří jiní jezdci, asi všichni ti, co alibisticky uváděli, že v místech odvodňovacích rýh dojde k přerušení trakce.

    + 0 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama