DISKUZE K ČLÁNKU Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?
Odborníci za dominantními výkony Red Bullu v letošní sezóně nehledají nic nelegálního. Zkoušet něco takového by podle nich nemělo ze strany rakouského týmu smysl.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
uzivatel001378
21:46 10.10.2013 88.100.224.XXXKERS - ERS - TC No jak si čtu tuto diskusi tak nevím co si o té celé diskusi mám myslet, hodně lidí myslí pouze na to, že pokud má RB něco co je na hraně pravidel tak je to hned nelegální. Pro ně (Ferrari) by bylo ideální, aby jim RB ukázal jak to udělat.
Používá se standardní ECU od MCL, ta ECU je pod dohledem FIA a nepřipadá v úvahu, že by něco nějak manipuloval.
Nepsalo se náhodou někde zde o Sauberu, který využil podobné řešení co má RB a byl najednou rychlejší než Ferrari a psalo se tam, že HULK akceleroval o 20m dříve než ti za ním.
Je tedy SAUBER také nelegální?
V podstatě KERS je motorgenerátor, který při brždění posílá energii do nějakého dalšího zařízení, které to pošle do baterek. Po stisku tlačítka ty baterie doslova vyblejou svoji kapacitu do el-motoru.
Dokáže si nějaký zdejší odborník představit co by s baterkama udělalo kdyby se používaly jinak? Ty baterie mají svoji kapacitu a kdyby se měly dobíjet neustále tak by jejich teplota byla v krajích mezích, kdy by mohlo dojít k explozi/požáru.-
-
-
uzivatel001378
13:03 11.10.2013 88.100.224.XXXJak ji sakra můžu spotřebovat když musí jít pouze a pouze do manuálního ovládání KERSu?
Jistě dle spekulací bych tu energii mohl využít na TC, ale přijde mi to nějak moc složité a přitažené za vlasy.-
McMatej
14:08 11.10.2013 88.131.62.XXXCo je na tom složitého?? 0 až 100 m za zatáčkou budou energii z motoru odebírat (a tím simulovat TC) a ukládat do baterií a ve vzdálenosti 100 m a dále od zatáčky stiskne jezdec tlačítko a právě uloženou energii spotřebuje. KERS se může používat kdekoliv.
Proč myslíš, že by ve formuli 1 s kosmickými technologiemy a materiály byl problém přepnou tok energie místo do baterií do nějakého rezistoru a vytopit ji do vzduchu?-
uzivatel001378
17:24 11.10.2013 88.100.224.XXXprotože je to prostě proud tedy energie, kterou není zase tak zcela jednoduše někam poslat jinak.
Při dnešních výkonech KERSu by ten odpor musel být hodně a hodně velký a musel by toho hodně vyzářit (mluvíme o výkonech 50-100A).
Neříkám není to nemožné, ale uchladit v autě kde se hraje na každé kilo tolik energie navíc, proto mi to celé připadá zcestné.
-
-
-
-
uzivatel001378
13:02 11.10.2013 88.100.224.XXXEnergie jde přes nějaký měnič do baterií a bylo by složitě řešit poměr který tam má být zachován a který pustím někam ven.
Jak ji můžeš zlikvidovat? Musíš ji pouze spotřebovat nebo přes nějaké další elektronické věci poslat do prostoru a tyto věci nejsou ani moc lehké.
Víš o tom prd, že?-
tom
19:06 12.10.2013 85.237.227.XXXAno viem o tom prd a ako tak citam tvoje prispevky tak zistujem ze nie som sam :-)
Motogenerator - ma jednu peknu blastnost ze ak nieco brzdi tak pri tom dokaze vyrabat energiu, ale pri brzdeni ju dokaze aj spotrebobat - magneticka brzda (nebrat doslovne) ci? -
-
uzivatel001378
17:16 11.10.2013 88.100.224.XXXMizí někam do vzduchu, ale to není tento případ.
Ta energie, aby mohla být použitá dál tedy v KERSu tak musí jít někam do nějakého měniče (prostě elektronika) a z něho do baterií.
Používají se články cca 4.6V o celkové kapacitě přes 300V, motorgenerátor je pravděpodobně pro střídavý proud (aby se dal dobře regulovat výkon) a to celé se mi jeví jako hodně složité takto to dělat.-
zeto
20:49 11.10.2013 85.71.36.XXXTak asi jsme se nepochopili, ale já jsem spíš řešil to, že ta energie nemusí jít do baterií kersu, ale prostě někam. Nevím kam, nevím jak, ale právě proto jsem dal jako příklad to dynamo. Já chápu, jak funguje kers, ale právě nechápu to, v čem jako má být ten problém s nevyužitou energií. Nebo možná nechápu ten problém jako takový.-
uzivatel001378
21:37 11.10.2013 88.100.224.XXXAno teoreticky by šlo tu energii někam vyzářit, popř. snad nechat v tom případě běžet MGUK naprázdno - tedy bez toho, že někam doplňovala energie, ale osobně si myslím, že je to díky složitosti a náročnosti na ostatní řešení skoro nemožné při současných hmotnostech vozů.
Těžko by někde na MGUK bylo něco na způsob odpojovače, aby to někam nešlo, v podstatě se jedná o možné vyzáření někam přes nějaký odpor.
Odporová větev by musela snést zatížení 50-100A což je celkem hodně a myslím si, že uchladit by to byl celkem problém.
-
-
-
-
-
-
Kapor
17:05 10.10.2013 194.160.178.XXXÁno Giorgio Piola mi hovorí od srdca,... ...lebo auto sa vždy stavia okolo pneumatík a treba k tomu použiť celý komplexný balík, ktorý s tým celkove súvisí a nie len drobné úpravy, ktoré môžu sice pomôcť, ale nepostačujú na to, aby bol ohrozený ten najlepší, ktorým je v súčastnosti tím Red Bull a jeho monopost RB9. -
tom
16:00 10.10.2013 85.237.227.XXXotázka na odborníkov ktorí svorne a krvopotne tvrdili že TC cez KERS nieje možná tak čo ešte stále si to myslíte, že to nie je možné?
Zamyslite sa nad vašími nadávkami do hlupákov a idiotov, ktorými ste obdarovávali tích čo vyšli s tým, že by to takto mohlo byť - v diskusii pod iným článkom.
pekný deň -
Hr3bec
12:52 10.10.2013 85.135.106.XXXSouhlas s Mi88ki.....RB tam prostě musí něco mít. Když se i piloti podivujou nad tou zázračnou akcelerací o 20m dříve...přitom ostatní akcelerujou +/- stejně.... Něco tu smrdí a je jasné, že Mark má jiné auto už nějakou dobu a neví všechno, aby to po odchodu nevykecal pač nevěřím, že nikdy nic na adresu RB nevypustí.
Vettel Singapur: [odkaz na stránku]
A test Hondy na SPA v roce 2007: [odkaz na stránku]
A obrázek ať si už udělá každý sám...-
uzivatel001378
21:48 10.10.2013 88.100.224.XXXSAUBER má něco podobného a zde se psalo, že HULK mohl akcelerovat o 20m dříve než ostatní.
Je Sauber nelegální?
Jsou výfuky, které použil Sauber podle RB nelegální?
-
-
Biblbrox
11:33 10.10.2013 94.138.104.XXXDominance Vettela se tedy vysvětlila. Proč ale Renault úpravu provedl jen u Vettela a ne u Webbera, Raikonnena, Grosjeana a dalších? Proč se ale dané zařízení projevuje jen v místech odvodňovacích rýh v asfaltu? Zařízení mají i někteří jiní jezdci, asi všichni ti, co alibisticky uváděli, že v místech odvodňovacích rýh dojde k přerušení trakce.
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek