DISKUZE K ČLÁNKU Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?

Odborníci za dominantními výkony Red Bullu v letošní sezóně nehledají nic nelegálního. Zkoušet něco takového by podle nich nemělo ze strany rakouského týmu smysl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 107, poslední 12.10.2013 19:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 18 lidí) 10.10.2013 11:03
Např. i Hamilton psal, že Seb naplno akceleruje… »
» mi88ki (Hlasovalo 15 lidí) 10.10.2013 12:37
Já jsem se jen v předchozích diskusích domníval… »
» Hr3bec (Hlasovalo 14 lidí) 10.10.2013 12:52
Souhlas s Mi88ki.....RB tam prostě musí něco … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • uzivatel000046

                    uzivatel000046

                    194.228.216.XXX
                    Ak by sa to malo brať "dogmaticky", tak aj jednoduché preradenie "upraví povel jazdca na akceleráciu", čiže by bolo nutné aj prevodovku označiť za nelegálnu TC.

                    Nikdy nič nie je také jasné, ako sa na prvý pohľad zdá. 03

                    + 4 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • McMatej

                      McMatej

                      176.67.230.XXX
                      Neřadí jezdec????

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • uzivatel000046

                        uzivatel000046

                        194.228.216.XXX
                        Nie. Radí elektronika, ktorá upravuje výkon a motora podobným spôsobom, ako pri TC.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • McMatej

                          McMatej

                          176.67.230.XXX
                          Jen tak sama od sebe si přeřadí kdy chce???

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • uzivatel000046

                            uzivatel000046

                            194.228.216.XXX
                            To nie, pokyn na preradenie dá jazdec. Ale realizáciu urobí elektronika, ktorá zároveň zabezpečí aj najvhodnejší okamih preradenia a zabráni "zlému" preradeniu.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                        • anonym

                          82.119.113.XXX
                          upravuje točivý moment aj napriek tomu, že jazdec neurobí nič, len stlačí plynový pedál ? áno ?

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • uzivatel000046

                            uzivatel000046

                            194.228.216.XXX
                            Presne tak. Upravuje točivý moment.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • McMatej

                              McMatej

                              176.67.230.XXX
                              Ano, ale na povel jezdce.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • uzivatel000046

                                uzivatel000046

                                194.228.216.XXX
                                Nie. Na povel elektroniky. Jazdec nevie zaradiť, pokiaľ mu to eletronika nedovolí. Môže mačkať tlačítko koľko chce.
                                Tento rok sa pravidlá upravovali tak, že jazdec môže predvoliť len jeden stupeň dopredu. Vlani mohol predvoliť viac a elektronika postupne radila. Jedným z dôvodou zmeny bolo práve využívanie elektroniky pri radení "nelegálnym" ( alebo skôr nechceným ) spôsobom.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • anonym

                                  82.119.113.XXX
                                  tak potom je prevodovka proti pravidlu 9.3. :-)

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • uzivatel000046

                                    uzivatel000046

                                    194.228.216.XXX
                                    Zaujímavý názor.
                                    A skušali ste už podať protest proti prevodovke....? 03

                                    Ale vážne. Skôr si myslím, že pravidlá treba chápať komplexne, aj so všetkými prílohami a technickými upresneniami, ktoré väčšina verejnosti ( vrátane novinárov ) ani nepozná. Niektoré špecifikácie ( napríklad počet valcov, ktoré je povolené vypínať alebo nechať v chode, otvorenie klapky kôli chladeniu a podobne ) sa na verejnosť dostanú, len keď vypukne nejaká kauza.

                                    + 1 / − 1

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      82.119.113.XXX
                      no, ak by sa preraďovalo tak 10x za sekundu a rozdielne na ľavé a pravé koleso, tak to asi hej :-D

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • uzivatel000046

                        uzivatel000046

                        194.228.216.XXX
                        Ani TC nepôsobí rozdielne na ľavé a prvé koleso. To má na starosti diferenciál.

                        Príklad s prevodovkou som uviedol práve preto, že je pritiahnutý za vlasy. Nikto ju za TC nepovažuje, aj keď "v doslovnom ponímaní" odporuje citovanému článku pravidiel.
                        Tak isto sa dá nahliadať aj na snímač Red Bullu, ktorý sníma stlačenie pružín. Nereaguje na pretáčanie kolies, ale na zaťaženie.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Pokud ti to nevadí, pozastavil bych se nad tvými body:
                  1. Každý vůz má jiný zvuk. Viděl jsem na RTL, jak někteří piloti (nebo členové stájí jako Lauda apod) tipují auta podle zvuku. A kupodivu se většinou nepletli a někteří určili i pilota. Nejen u RB!!!
                  2. Proč mu to ve Spa jelo mnohem hůř než v Maďarsku nebo Monaku (jedna pomalá zatáčka za druhou na rozdíl od Spa)? Dělat závěry ze Singapuru, kde získával velký náskok díky hodně specifickým okolnostem nemá moc vypovídající hodnotu.
                  3.Start v Korei byl podobný jako u ostatních. V Singapuru horší jak u Rosberga a nesrovnatelně horší s Alonsem. Jestli má RB TC, co má pak Ferrari?
                  4. Na foto z Kanady je Mark, o kterém se tu spekuluje, že tuto vychytávku nemá.
                  5.Když jsi rychlejší v zatáčce (na rovince nejsou extra rychlí), pak logicky i dřív akceleruješ. Logicky někde ten čas získat museli, když ne na rovinkách.
                  6. Není vidět věcí.... TC by byla vidět dosti zřetelně na telemetrii, na rozdíl od spousty jiných vychytávek.
                  7.Na trati podobné Spa (Korea) se dají očekávat podobné výsledky jako ve Spa (což odpovídá). Nejde to srovnávat s tratí s úplně jinou charakteristikou a teplotou.
                  8.Problémy s KERSem měli loni. To už to tenkrát měli? Letos měli problémy jen drobné a jestli se nepletu tak v jednou kvalifikaci a jednou v závodě na začátku sezony.
                  9. Pokud by měla řídit i motor (jestli to dobře chápu), pak by musela spolupracovat s řídící jednotkou motoru (standartizovanou). Pokud ne, pořád to musí být poznat z telemetrie.
                  10. Nejen on. Je to jejich práce. 03

                  + 1 / − 6

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • mi88ki

                    mi88ki

                    165.72.200.XXX
                    1. zvláštní zvuk i vůči ostatním motorům Renault. Jezdec šlape na plyn a brzdu a dává příkaz k zařazení. Doby kdy byla slyšet práce ze spojkou je už dávno za námi.
                    2. hodně se hovořilo o dokonalé aerodynamice RB, zvláštní, že dominovali tam kde se spíš projevuje mechanická přilnavost a trakce.
                    3. Nabavím se o jednom startu ale o startech v celé sezóně. Ve Ferrari mají asi práci ze spojkjou taky nějak vychytanou, ale to není předmětem diskuse, vzhledem k tomu, že je to asi jediné co u nich stojí za povšminutí.
                    4. OK, pokud to byl Mark. Ale spíš by mne zajímalo jak taková "zvláštnost" může vzniknout ? Vzhledem k tomu, že později se tyto nápadné znaky TC již neobjevovaly, tak je možné, že byl systém nejspíš ve vývoji a Mark nejspíš jeho testérem.
                    5. Hamilton tím nejspíš chtěl říct, že zatímco ostatní spolu bojují o zlomky času, aby mohli dřív akcelerovat, tak RB je o několik tříd v tomto směru jinde. Zvláštní, že ještě v Monaku na trakční trati jim to zas tak moc nešlo. Nějak podezřele rychlý progres na tomto typu trati ?
                    6. Telemetrie není veřejně přístupná. Pochybuji, že třeba Ferrari po závodě studuje telemetrii RB :-)
                    7. Ano změna charakteristiky na trať, kde trakční kontrola nemá takovou váhu a tím předpokladaný pokles výkonnosti jasně ukazuje kde se skrytá zbraň RB nachází.
                    8. No zaznamenal jsem více stížností Marka směrem k boxu, že nemůže využívat KERS než uvádíš.
                    9. Nerozuměl si. KCU - Kers Control Unit řídí pouze KERS, tedy doufám.
                    10. Ale uznáš, že ten kdo vyhrává u čtyři roky po sobě, tak musí být poněkud kreativnější než ti ostatní a často musí jít ve svých řešeních dál než ostatní, aby tyto výsosné pozice dobil ? Je to prostě tak, že ten kdo jezdí vzadu, tak najít u něj nelegální systémy bude méně očekávané než u toho kdo dominuje.

                    A ještě mě napadla jedna teorie. Příští rok se poněkud posiluje význam KERSu při závodech. Tzn. že do vývoje museli být vložené astronomické prostředky a že se na tom musí tvrdě pracovat. No a při takovém intenzivním vývoji by nebylo, aby je něco netrklo. Tím nechci říct, že by to nemohlo trknout i ostatní, ale že rozvoj KERSu je jaksi zrovna na pořadu dne. Dá se předpokládat, že nějaké výzkumy s přenosem síly budou zrovna aktuální vzhledem k tomu, že příští rok se bude přenášet daleko větší energie při aktivaci KERSu, a příští rok to bode nezbytnost pro případný úspěch. A není nad to si to otestovat nějaká "řešení" ještě v probíhající téměř rozhodnuté sezóně, zvláště když už to teď nese ovoce.

                    + 6 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      1. No nevím, jak pak poznal Lauda, kdy vyjíždí z boxů Rosberg a kdy Ham. Vettel taky poznal co je Mclaren a co Mercedes a někdy dokonce správně dodal i pilota. Ale může jít o hodně nezvyklou náhodu. Připouštím.
                      2. Ano mluví se o aerodynamice, ale vzhledem k výfukovým plynům (což se logicky projeví nejvíc v pomalých zatáčkách). Přešti si článek o Andersonovi. Dává to mnohem větší smysl než TC. Zvlášť při vzestupu výkonnosti Sauberu, jakmile okopírovali záď RB. Není podle mě náhoda, že první 4 místa obsadí týmy s podobnou konstrukcí.
                      3.Ani v celé sezoně Sebovy starty nevynikají nad ostatními. Natož tak Markovy, kterého označuješ za "testovače" toho systému.03
                      4.Na to bude nejspíš více vysvětlení. Pokud by to byl jedinečný znak TC, 100% by na to konkurence upozornila. Ta fotka je stará několik měsíců.
                      5.Správně, stejně jako Hulk v Korei. Nějak to odpovídá Andersonovu vysvětlení. Vzhledem k tomu, že po letní přestávce RB (i Sauber) zrychlil, nejspíš vychytali to proudění plynů.
                      6.Telemetrie není veřejně přístupná (až na Hamíkovo zveřejnění), ale je přístupná komisařům. Jestli jsou pochybnosti, můžou to zkontrolovat.
                      7. Ano, stejně jako pro využití výfukových plynů. Proto bych za "poklesem" dominance RB v Korei neviděl nic nekalého. V Singapuru nebyl až tak dominantní, jak to na první pohled vypadá.
                      8.Připouštím, hledat se mi to nechce.
                      9.Proto jsem uvedl druhou možnost, že to s motorem nesouvisí. Pořád to ale souvisí s telemetrií.
                      10.Ano RB v tom poslední 4 roky vyniká, stejně jako předtím Ferrari, Renault, Benetton či Williams. Je to jejich práce vymyslet něco, na co ostatní nepřijdou a není to přímo v rozporu s pravidly. Asi nemá smysl vyjmenovávat ty desítky "pololegálních" řešení různých vozů. 03

                      Ano je to technologie, která získává na významu a určitě se bude testovat. Jen bych kvůli tomu neriskoval titul a kdyby to bylo případně nelegální, raději bych to testoval tam, kde to nenadělá tolik škody. (u Marka, v testech) Vettelovi to není dobré k ničemu, titul mu těžko unikne. Pokud by ho ovšem zpětně nediskvalifikovali z několika závodů. Takž by byli proti sobě.
                      Tvoje argumenty jsou rozumné a logické. Jen mám pocit, že by to bylo zbytečně riskantní a Andersonovo vysvětlení je také naprosto logické a výsledky Lotusu a Sauberu tomu nasvědčují víc. 03

                      + 2 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • mi88ki

                        mi88ki

                        165.72.200.XXX
                        Vettelovi to není moc platné nyní, ale kdo říká, že mu to nebylo platné v posledních několika závodech, kde se o nynějším stavu rozhodlo ? 03

                        Já zase připouštím, že RB měl větší motivaci v posledních měsících investovat do vývoje, zatímco ostatní přesunuli zdroje na novou sezónu a je to na trati vidět. Nicméně to foto stopy Markova vozu v Kanadě mě nenechává klidným. Dokud mi někdo nenajde logické vysvětlení jak toto vzniklo, tak budu podezřívat RB z použití kontroly trakce a jejich úspěchy budou pro mě asi stejně cené jako ty Amstrongovi na Tour de France.

                        Když by někdo napsal, že taková stopa může vzniknout např. při příliš podhuštěných gumách, kde už dochází k nějaké deformaci běhounu tak prosím, ale pochybuji, že jiné vysvětlení než TC se najde. Ale je fakt, že mé teorie mají taky své trhliny, nicméně jiné vysvětlení zatím nevidím. Ty výfukové plyny zrovna takový efekt asi mít nemůžou, nemluvě o tom, že jsou na konci svého vývoje. Chápu, že našli v minulosti řešení, které jim stále nese profit ale, že by našlu další profit z těchto plynů a opět skokově odskočili ostatním, tomu se mi věřit nechce.

                        Všechno ostatní jsou už spekulace, které se dají vysvětlit různě.

                        + 5 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          No ono je v podstatě rozhodnuto minimálně od Monzy, kde na trati kde by to RB mělo jet nejmíň, to jelo obdivuhodně dobře. A není to zrovna trať, kde by TC k něčemu byla. Od té doby by další zrychlování RB nedávalo smysl, protože Vettelovi stačilo pohodlně dojíždět za Alonsem (kdyby ten vyhrával) nebo daleko za ním (kdyby nevyhrával). Což po výsledku z Monzy předpokládalo, že se RB mohl o hodně zhoršit a stejně by to stačilo. Rozhodně by to nestálo za risk diskvalifikace z několika závodů.
                          Stopy v Kanadě můžou mít jiné vysvětlení, ale nejsem odborník, takže nebudu spekulovat čím vším to může být. Navíc jestli měl Mark k dispozici takovou techniku, pak vůbec nechápu jeho starty, protože to je přesně chvíle, při které by takové zařízení mělo nejvyšší efekt. 03
                          A jestli pan Anderson říká, že to takový efekt mít může, pak nemám důvod mu nevěřit. Na rozdíl od Minardiho nemá žádnou motivaci někomu nějak škodit. A konstrukci vozu by rozumnět měl. Nehledě na to, že se podobně vyjádřilo více lidí z F1, včetně Alonsa, kterému by to mělo vadit snad nejvíc ze všech. Navíc tomu odpovídá i to, že se rozdíl nejvíc projevuje při výjezdu z pomalejších zatáček a přitom při startu (kde by byla TC nejúčinnější na rozdíl od výfukových plynů, které jsou v tu chvíli k ničemu) žádný náskok RB vidět není. Spíš naopak, jsou v tom podprůměrní. 03

                          + 2 / − 3

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                • TarAg

                  TarAg

                  78.108.103.XXX
                  přerušovaná stopa Zdar, byl by odkaz na fotku tý přerušovaný stopy?

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama