DISKUZE K ČLÁNKU Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?
Odborníci za dominantními výkony Red Bullu v letošní sezóně nehledají nic nelegálního. Zkoušet něco takového by podle nich nemělo ze strany rakouského týmu smysl.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000046
13:29 10.10.2013 194.228.216.XXXAk by sa to malo brať "dogmaticky", tak aj jednoduché preradenie "upraví povel jazdca na akceleráciu", čiže by bolo nutné aj prevodovku označiť za nelegálnu TC.
Nikdy nič nie je také jasné, ako sa na prvý pohľad zdá.-
-
uzivatel000046
13:50 10.10.2013 194.228.216.XXXNie. Radí elektronika, ktorá upravuje výkon a motora podobným spôsobom, ako pri TC.-
-
uzivatel000046
14:04 10.10.2013 194.228.216.XXXTo nie, pokyn na preradenie dá jazdec. Ale realizáciu urobí elektronika, ktorá zároveň zabezpečí aj najvhodnejší okamih preradenia a zabráni "zlému" preradeniu.
-
-
-
-
-
uzivatel000046
14:19 10.10.2013 194.228.216.XXXNie. Na povel elektroniky. Jazdec nevie zaradiť, pokiaľ mu to eletronika nedovolí. Môže mačkať tlačítko koľko chce.
Tento rok sa pravidlá upravovali tak, že jazdec môže predvoliť len jeden stupeň dopredu. Vlani mohol predvoliť viac a elektronika postupne radila. Jedným z dôvodou zmeny bolo práve využívanie elektroniky pri radení "nelegálnym" ( alebo skôr nechceným ) spôsobom.-
-
uzivatel000046
14:58 10.10.2013 194.228.216.XXXZaujímavý názor.
A skušali ste už podať protest proti prevodovke....?
Ale vážne. Skôr si myslím, že pravidlá treba chápať komplexne, aj so všetkými prílohami a technickými upresneniami, ktoré väčšina verejnosti ( vrátane novinárov ) ani nepozná. Niektoré špecifikácie ( napríklad počet valcov, ktoré je povolené vypínať alebo nechať v chode, otvorenie klapky kôli chladeniu a podobne ) sa na verejnosť dostanú, len keď vypukne nejaká kauza.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel000046
14:00 10.10.2013 194.228.216.XXXAni TC nepôsobí rozdielne na ľavé a prvé koleso. To má na starosti diferenciál.
Príklad s prevodovkou som uviedol práve preto, že je pritiahnutý za vlasy. Nikto ju za TC nepovažuje, aj keď "v doslovnom ponímaní" odporuje citovanému článku pravidiel.
Tak isto sa dá nahliadať aj na snímač Red Bullu, ktorý sníma stlačenie pružín. Nereaguje na pretáčanie kolies, ale na zaťaženie.
-
-
-
-
Mike17
15:13 10.10.2013 93.99.87.XXXPokud ti to nevadí, pozastavil bych se nad tvými body:
1. Každý vůz má jiný zvuk. Viděl jsem na RTL, jak někteří piloti (nebo členové stájí jako Lauda apod) tipují auta podle zvuku. A kupodivu se většinou nepletli a někteří určili i pilota. Nejen u RB!!!
2. Proč mu to ve Spa jelo mnohem hůř než v Maďarsku nebo Monaku (jedna pomalá zatáčka za druhou na rozdíl od Spa)? Dělat závěry ze Singapuru, kde získával velký náskok díky hodně specifickým okolnostem nemá moc vypovídající hodnotu.
3.Start v Korei byl podobný jako u ostatních. V Singapuru horší jak u Rosberga a nesrovnatelně horší s Alonsem. Jestli má RB TC, co má pak Ferrari?
4. Na foto z Kanady je Mark, o kterém se tu spekuluje, že tuto vychytávku nemá.
5.Když jsi rychlejší v zatáčce (na rovince nejsou extra rychlí), pak logicky i dřív akceleruješ. Logicky někde ten čas získat museli, když ne na rovinkách.
6. Není vidět věcí.... TC by byla vidět dosti zřetelně na telemetrii, na rozdíl od spousty jiných vychytávek.
7.Na trati podobné Spa (Korea) se dají očekávat podobné výsledky jako ve Spa (což odpovídá). Nejde to srovnávat s tratí s úplně jinou charakteristikou a teplotou.
8.Problémy s KERSem měli loni. To už to tenkrát měli? Letos měli problémy jen drobné a jestli se nepletu tak v jednou kvalifikaci a jednou v závodě na začátku sezony.
9. Pokud by měla řídit i motor (jestli to dobře chápu), pak by musela spolupracovat s řídící jednotkou motoru (standartizovanou). Pokud ne, pořád to musí být poznat z telemetrie.
10. Nejen on. Je to jejich práce.-
mi88ki
16:05 10.10.2013 165.72.200.XXX1. zvláštní zvuk i vůči ostatním motorům Renault. Jezdec šlape na plyn a brzdu a dává příkaz k zařazení. Doby kdy byla slyšet práce ze spojkou je už dávno za námi.
2. hodně se hovořilo o dokonalé aerodynamice RB, zvláštní, že dominovali tam kde se spíš projevuje mechanická přilnavost a trakce.
3. Nabavím se o jednom startu ale o startech v celé sezóně. Ve Ferrari mají asi práci ze spojkjou taky nějak vychytanou, ale to není předmětem diskuse, vzhledem k tomu, že je to asi jediné co u nich stojí za povšminutí.
4. OK, pokud to byl Mark. Ale spíš by mne zajímalo jak taková "zvláštnost" může vzniknout ? Vzhledem k tomu, že později se tyto nápadné znaky TC již neobjevovaly, tak je možné, že byl systém nejspíš ve vývoji a Mark nejspíš jeho testérem.
5. Hamilton tím nejspíš chtěl říct, že zatímco ostatní spolu bojují o zlomky času, aby mohli dřív akcelerovat, tak RB je o několik tříd v tomto směru jinde. Zvláštní, že ještě v Monaku na trakční trati jim to zas tak moc nešlo. Nějak podezřele rychlý progres na tomto typu trati ?
6. Telemetrie není veřejně přístupná. Pochybuji, že třeba Ferrari po závodě studuje telemetrii RB :-)
7. Ano změna charakteristiky na trať, kde trakční kontrola nemá takovou váhu a tím předpokladaný pokles výkonnosti jasně ukazuje kde se skrytá zbraň RB nachází.
8. No zaznamenal jsem více stížností Marka směrem k boxu, že nemůže využívat KERS než uvádíš.
9. Nerozuměl si. KCU - Kers Control Unit řídí pouze KERS, tedy doufám.
10. Ale uznáš, že ten kdo vyhrává u čtyři roky po sobě, tak musí být poněkud kreativnější než ti ostatní a často musí jít ve svých řešeních dál než ostatní, aby tyto výsosné pozice dobil ? Je to prostě tak, že ten kdo jezdí vzadu, tak najít u něj nelegální systémy bude méně očekávané než u toho kdo dominuje.
A ještě mě napadla jedna teorie. Příští rok se poněkud posiluje význam KERSu při závodech. Tzn. že do vývoje museli být vložené astronomické prostředky a že se na tom musí tvrdě pracovat. No a při takovém intenzivním vývoji by nebylo, aby je něco netrklo. Tím nechci říct, že by to nemohlo trknout i ostatní, ale že rozvoj KERSu je jaksi zrovna na pořadu dne. Dá se předpokládat, že nějaké výzkumy s přenosem síly budou zrovna aktuální vzhledem k tomu, že příští rok se bude přenášet daleko větší energie při aktivaci KERSu, a příští rok to bode nezbytnost pro případný úspěch. A není nad to si to otestovat nějaká "řešení" ještě v probíhající téměř rozhodnuté sezóně, zvláště když už to teď nese ovoce.-
Mike17
16:46 10.10.2013 93.99.87.XXX1. No nevím, jak pak poznal Lauda, kdy vyjíždí z boxů Rosberg a kdy Ham. Vettel taky poznal co je Mclaren a co Mercedes a někdy dokonce správně dodal i pilota. Ale může jít o hodně nezvyklou náhodu. Připouštím.
2. Ano mluví se o aerodynamice, ale vzhledem k výfukovým plynům (což se logicky projeví nejvíc v pomalých zatáčkách). Přešti si článek o Andersonovi. Dává to mnohem větší smysl než TC. Zvlášť při vzestupu výkonnosti Sauberu, jakmile okopírovali záď RB. Není podle mě náhoda, že první 4 místa obsadí týmy s podobnou konstrukcí.
3.Ani v celé sezoně Sebovy starty nevynikají nad ostatními. Natož tak Markovy, kterého označuješ za "testovače" toho systému.
4.Na to bude nejspíš více vysvětlení. Pokud by to byl jedinečný znak TC, 100% by na to konkurence upozornila. Ta fotka je stará několik měsíců.
5.Správně, stejně jako Hulk v Korei. Nějak to odpovídá Andersonovu vysvětlení. Vzhledem k tomu, že po letní přestávce RB (i Sauber) zrychlil, nejspíš vychytali to proudění plynů.
6.Telemetrie není veřejně přístupná (až na Hamíkovo zveřejnění), ale je přístupná komisařům. Jestli jsou pochybnosti, můžou to zkontrolovat.
7. Ano, stejně jako pro využití výfukových plynů. Proto bych za "poklesem" dominance RB v Korei neviděl nic nekalého. V Singapuru nebyl až tak dominantní, jak to na první pohled vypadá.
8.Připouštím, hledat se mi to nechce.
9.Proto jsem uvedl druhou možnost, že to s motorem nesouvisí. Pořád to ale souvisí s telemetrií.
10.Ano RB v tom poslední 4 roky vyniká, stejně jako předtím Ferrari, Renault, Benetton či Williams. Je to jejich práce vymyslet něco, na co ostatní nepřijdou a není to přímo v rozporu s pravidly. Asi nemá smysl vyjmenovávat ty desítky "pololegálních" řešení různých vozů.
Ano je to technologie, která získává na významu a určitě se bude testovat. Jen bych kvůli tomu neriskoval titul a kdyby to bylo případně nelegální, raději bych to testoval tam, kde to nenadělá tolik škody. (u Marka, v testech) Vettelovi to není dobré k ničemu, titul mu těžko unikne. Pokud by ho ovšem zpětně nediskvalifikovali z několika závodů. Takž by byli proti sobě.
Tvoje argumenty jsou rozumné a logické. Jen mám pocit, že by to bylo zbytečně riskantní a Andersonovo vysvětlení je také naprosto logické a výsledky Lotusu a Sauberu tomu nasvědčují víc.-
mi88ki
17:22 10.10.2013 165.72.200.XXXVettelovi to není moc platné nyní, ale kdo říká, že mu to nebylo platné v posledních několika závodech, kde se o nynějším stavu rozhodlo ?
Já zase připouštím, že RB měl větší motivaci v posledních měsících investovat do vývoje, zatímco ostatní přesunuli zdroje na novou sezónu a je to na trati vidět. Nicméně to foto stopy Markova vozu v Kanadě mě nenechává klidným. Dokud mi někdo nenajde logické vysvětlení jak toto vzniklo, tak budu podezřívat RB z použití kontroly trakce a jejich úspěchy budou pro mě asi stejně cené jako ty Amstrongovi na Tour de France.
Když by někdo napsal, že taková stopa může vzniknout např. při příliš podhuštěných gumách, kde už dochází k nějaké deformaci běhounu tak prosím, ale pochybuji, že jiné vysvětlení než TC se najde. Ale je fakt, že mé teorie mají taky své trhliny, nicméně jiné vysvětlení zatím nevidím. Ty výfukové plyny zrovna takový efekt asi mít nemůžou, nemluvě o tom, že jsou na konci svého vývoje. Chápu, že našli v minulosti řešení, které jim stále nese profit ale, že by našlu další profit z těchto plynů a opět skokově odskočili ostatním, tomu se mi věřit nechce.
Všechno ostatní jsou už spekulace, které se dají vysvětlit různě.-
Mike17
18:04 10.10.2013 93.99.87.XXXNo ono je v podstatě rozhodnuto minimálně od Monzy, kde na trati kde by to RB mělo jet nejmíň, to jelo obdivuhodně dobře. A není to zrovna trať, kde by TC k něčemu byla. Od té doby by další zrychlování RB nedávalo smysl, protože Vettelovi stačilo pohodlně dojíždět za Alonsem (kdyby ten vyhrával) nebo daleko za ním (kdyby nevyhrával). Což po výsledku z Monzy předpokládalo, že se RB mohl o hodně zhoršit a stejně by to stačilo. Rozhodně by to nestálo za risk diskvalifikace z několika závodů.
Stopy v Kanadě můžou mít jiné vysvětlení, ale nejsem odborník, takže nebudu spekulovat čím vším to může být. Navíc jestli měl Mark k dispozici takovou techniku, pak vůbec nechápu jeho starty, protože to je přesně chvíle, při které by takové zařízení mělo nejvyšší efekt.
A jestli pan Anderson říká, že to takový efekt mít může, pak nemám důvod mu nevěřit. Na rozdíl od Minardiho nemá žádnou motivaci někomu nějak škodit. A konstrukci vozu by rozumnět měl. Nehledě na to, že se podobně vyjádřilo více lidí z F1, včetně Alonsa, kterému by to mělo vadit snad nejvíc ze všech. Navíc tomu odpovídá i to, že se rozdíl nejvíc projevuje při výjezdu z pomalejších zatáček a přitom při startu (kde by byla TC nejúčinnější na rozdíl od výfukových plynů, které jsou v tu chvíli k ničemu) žádný náskok RB vidět není. Spíš naopak, jsou v tom podprůměrní.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek