DISKUZE K ČLÁNKU Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?

Odborníci za dominantními výkony Red Bullu v letošní sezóně nehledají nic nelegálního. Zkoušet něco takového by podle nich nemělo ze strany rakouského týmu smysl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 107, poslední 12.10.2013 19:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 18 lidí) 10.10.2013 11:03
Např. i Hamilton psal, že Seb naplno akceleruje… »
» mi88ki (Hlasovalo 15 lidí) 10.10.2013 12:37
Já jsem se jen v předchozích diskusích domníval… »
» Hr3bec (Hlasovalo 14 lidí) 10.10.2013 12:52
Souhlas s Mi88ki.....RB tam prostě musí něco … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • Fanda.LH

            62.209.192.XXX
            Je to tak. Dobíjet se může jen při brždění... A aktivovat ho mohou pouze ručně... Takže pokud je to technicky možné, tak to odborníkovi neupřu, ale prakticky je to sci-fi...

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              82.119.113.XXX
              a čo ak obchádzajú aj tu pravidlá?

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • McMatej

              McMatej

              176.67.230.XXX
              Já jsem o tom, kdy se může nebo nemůže nabíjet v pravidlech nic nenašel. Jen že má sloužit k rekuperaci energie při brzdění.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • tom

              85.237.227.XXX
              čo je brzdenie?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                62.209.192.XXX
                Sešlápnutá brzda...

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • mi88ki

                  mi88ki

                  86.49.79.XXX
                  A z hlediska pravidel, pokud je tedy vůbec někde psáno, že KERS se smí dobíjet pouze při brždění. Přicházejí dvě možnosti, buď je to snižující se rychlost vozu, ale k té může dojít z různých důvodů, např. limiter plus kopec a nebo při sešlápnutém brzdovém pedálu. Předpokládám, že to aktivuje pedál, tak pak je jen na týmu jak na kalibruje pedál, aby splnil podmínku brzdy a zároveň nebrzdil při malém sešlápnutí vůz :D

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • tom

                  93.186.31.XXX
                  Prave si si odpovedal ako je mozne splnit podmienku brzdenia a vyuzivat dobijanie KERSu pri akceleracii :-)

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • uzivatel000046

          uzivatel000046

          194.228.216.XXX
          Takéto riešenie by bolo pravdepodobne proti pravidlám. KERS sa smie nabíjať len pri brzdení.

          V súlade s pravidlami by bolo skôr opačné riešenie. Výkon motora "držať" kúsok pod maximom ktoré je možné preniesť a zvyšný výkon "doplňovať" z KERS.
          PS Podľa odborníkobv použiť KERS ako "falošnú" TC ničomu neodporuje. Išlo by asi len o prevedenie.

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            A jak bys chtěl výkon motoru držet kousek pod ideálem, když ne elektronicky? Přes standardizovanou ECU by to nešlo. To je nesmysl. Můžeš si teoreticky pomoci pouze řídicí jednotkou KERSu.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • uzivatel000046

              uzivatel000046

              194.228.216.XXX
              žeby takto nejako?
              [odkaz na stránku]

              Podľa všetkého je to možné a tiež v rámci pravidiel.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jens

                109.81.245.XXX
                Německy žel neumím, podle toho, jak to z toho útržkovitě chápu, tak jde o regulaci výkonu pomocí přepínání módu 4 a 8 válců, zbytek pak dávkování z KERSu (ale klidně mi to vysvětli, pokud se mýlím), což mi moc reálné nepřijde, pokud by to i ta technika celý závod vydržela.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • uzivatel000046

                  uzivatel000046

                  194.228.216.XXX
                  Ani ja to nedokážem celkom preložiť. Vlastne je to len ďalší zo série článkov/špekulácii na túto tému.
                  Ak to správne chápem, tak článok AMuS sa venuje viac prítlaku, ako priamo TC. Podľa AMuS je "tajomstvo" vynikajúcej trakcie skôr v prítlaku, nie v TC. AMuS vlastne hovorí to, čo Petr, že KERS sa používa ( ak vôbec ) na "orezanie" krútiaceho momentu motora, nie na jeho "doplnenie" ako som spomínal ja.
                  Podľa viacerých článkov a komentáror dodáva Renault výhradne pre Red Bull špeciálne mapy. Red Bull potom dokáže využívať výfukové plyny oveľa lepšie, ako ostatní. Mapy ale "nejazdia" sami. Aby boli vôbec prínosom, treba si ich na simulátore nadrilovať. Inak to nema význam. V tom je aj rozdiel medzi Vettelom a Webberom. Webber ich využiť nedokáže ( alebo využiť nechce ), Vettel áno.
                  Žiaľ, toto 99% c-s fanúšikov vidieť nechce.
                  Najjednoduchšie je všetko zvaliť na ilegálnu TC, uprefnosťňovanie Vettela, Neweya. Pritom sú za tým len hodiny nezáživnej driny v simulátore.

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jens

                    109.81.245.XXX
                    Vůbec nepochybuj o tom, že RB využívá výfukové plyny nejlépe. Je to patrné z jejich výfukového systému, bočnic a difuzoru. Mě jen udivuje, že ostatní neokopírovali ty díry pod bočnicemi - pouze Lotus a v létě Sauber - a co to s nimi udělalo (viz Korea). Nevím, jestli mají tak špatnou korelaci nebo je to tak náročné.

                    O mapách jiného zákazníka stejného dodavatele motorů týmy nevědí. A nadrillovat to musí. Je možné, že Webber tolik netrénuje jako Vettel, ten hodně dře. Možná ani využívání výfukových plynů RB9 moc nesedí Webberovu stylu.

                    S těmi procenty fanoušků přeháníš. To, že tady nejvíce křičí jeden či dva anonymové neznamená, že většina vidí za výkony RB TC. Myslím, že většina je rozumná, jen se moc nezapouje do diskuse, což pak může zkreslovat 03

                    + 5 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    82.119.113.XXX
                    ako môže prítlak ovplyvniť chovanie točivého momentu pri rýchlosti cca 50km/h ?

                    + 1 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Jens

                      109.81.245.XXX
                      Ty se ptáš jak nějakej Jouda.. co kdyby sis to/naši diskusi nejdříve přečetl nebo zapnul mozek? Nedivím se, že se nepodepíšeš.. takové výkřiky do tmy budu příště ignorovat.

                      + 3 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • uzivatel000046

                      uzivatel000046

                      194.228.216.XXX
                      Že Red Bull ovplyvňuje chovanie točivé momntu je len domnienka. Špekulácia, vychádzajúca z toho, že RB - hlavne Vettel - zrýchľuje skôr ako ostatní.
                      Článok AMuS a niektoré ďalšie skôr poukazujú na to, že RB nepotrebuje "ovplyvňovať krútiaci moment" na to, aby zrýchľoval skôr. Výhodu mu zabezpečuje skôr väčší prítlak, ktorý zabezpečí, že koleá neprešmykujú.

                      PS
                      Aby bolo jasné. RB novplyvňuje krútiaci moment v zmysle závislosti od prešmykovania kolies - to znamená nepoužíva TC, ktorá je zakázaná.

                      RB krútiaci moment zamozrejme ovplyvňuje - dovolený spôsobom. Nastavením máp motora pre každý konkrétny pretek, nastavením prevodovky ( preto má poväčšinou mizernú maximálku ), umným využívaním KERSu. A hlavne - drilovaním, drilovaním, drilovaním....

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • zeto

                        85.71.36.XXX
                        Pokud vím, tak mapování motoru měnit mezi jednotlivými závody nelze.

                        + 2 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • mi88ki

                          mi88ki

                          165.72.200.XXX
                          Já mám za to, že se mapuje motor na jednotlivé závody. Pochybuji, že mapování např. na Monzu a Singapore může být vůbec shodný.

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • zeto

                            85.71.36.XXX
                            Já mám za to, že jsem někde právě na těchto stránkách četl, že na začátku roku musí odevzdat nějakou referenční mapu, která se během sezony nesmí měnit, nebo jen minimálně.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama