DISKUZE K ČLÁNKU Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?
Odborníci za dominantními výkony Red Bullu v letošní sezóně nehledají nic nelegálního. Zkoušet něco takového by podle nich nemělo ze strany rakouského týmu smysl.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
10:16 10.10.2013 165.72.200.XXXTC cituji a stačí mi to. "Kontrola trakce například pomocí KERSu by sice byla technický možná".
Takže naše resp. i moje spekulace, které se zakládaly na pozorování odborníků a fota přerušené akcelerace RB, jsou nakonec možná pravdivé.
Taky ten človíček od Willimasu napsal, že Newey hledá každou mezírku v pravidlech a tím defacto říká, že našli někde mezírku. Když si to dá člověk dohromady s podezřením na kontrolu trakce u RB a když se v Renaultu nelogicky obhajují kontrolou ECU, ale ECU neřídí KERS, ten má svoji jednotku, tak to začíná všechno zapadat.
-
Fanda.LH
12:04 10.10.2013 62.209.192.XXXJe to nesmysl... A přítlak funguje i v nižších rychlostech od 160 km/h může jet vzhůru nohama... Tohle říkal tuším Brawn... Hamilton možná říkal 20m, ale to je konkurence... Vettel by možná řekl 10m... Nejsou to směrodatná čísla... RB má vyšší přítlak možná i lepší výfukový systém, zavěšení atd. Možná jim i všechno vyšlo... -
anonym
10:26 10.10.2013 46.135.37.XXXPrihodim trochu dalsi spekulativni a konspiracni nazor.. (subjektivni ale)...Kdyby zkouseli trakci nejak upravit pomoci kersu, tak by se mohli vysvetlit timto vsechny poruchy tohoto zarizeni...Maji s tim problemy uz dva roky..U Marka jeste vice nez u Seba..coz hranici s dalsi teorii, ze Mark to testoval a Seb mel radejji spolehlivejsi auto..Ted se zda ze to vychytali a maji dokonalou formuli... Jinak jejich neomezeny rozpocet je nejvetsi plus..Sypat tolik penez do dvou tymu si nemuze dovolit zadna konkurence..
Jako-
Fanda.LH
12:09 10.10.2013 62.209.192.XXXAbsolutní kravina... Problémy s KERSem měl RB vždy, stejně jako s dalšími částmi vozu pod kapotou... Před tím to tak měl Mclaren... Ty určitě ne, ale ti kteří to sledují delší dobu... Tak pamatují jak odstupoval Kimi díky selhání motoru apod... To není tím, že by něco testoval (To může vymyslet jen hodně zapšklý jedinec)... To je proto, že Newey je perfekcionalista co se týče aero... Bohužel ne vždy je to 100% a v některých závodech mívají jeho vozy problémy s chlazením. Kers se jim přehřívá a proto občas selže...-
-
-
jako
17:32 10.10.2013 81.201.62.XXXJak muzes vedet jak dlouho sleduji F1.Nebo vedet ze jsem zapskly...To je totiz kravina.a s tim si bez na jiny web.Zapskly fakt nejsem, RB je nejlepsi tym..maji nejlepsi techn.centrum a nejlepší vyvoj behem sezony..A mam pred nimi velky respekt..V zadnem případe nechci aby mely v aute neco nelegalniho.Byl by to hrozny pruser.RB Seb a Mark by byli diskvalifikovani a hrozne by to devalvovalo celou sezonu a i jejich cele pusobeni v F1.Jen jsem nadhodil konspiraci.Neznamena to ze ji bezmezne verim..spis naopak.Jinak F1 sleduji od roku 1996..Kimiho techn.poruchy v McL me stvou jeste ted..(jinak s anonymi nize nemam nic co do činění. Vzdy se podepíšu, kdyz nejsem prihlasen)
-
-
-
anonym
10:41 10.10.2013 178.40.252.XXXa ty si vazne myslis ze ak tu TC cez kers pouzivaju tak by to ten chlapik od renaultu spomenul v rozhovore? :)
a neviem o akych odbornikoch hovoris, lebo hlavny odbornik na TC u RB bol minardi :) ostatni pouzivanie TC u RB nepokladaju za realne
to ze je nieco technicky mozne neznamena ze to niekto pouziva
to ze kers ma vlastnu riadiacu jednotku neznamena ze fia nema pristup k telemetrickym datam z nej, fia presne vie v akom rezime ktory tim pouziva kers-
mi88ki
11:03 10.10.2013 165.72.200.XXXNapř. i Hamilton psal, že Seb naplno akceleruje o 20 metrů dříve než ostatní. To si těžko vycucal z prstu. Kdyby to bylo metr nebo pět metrů, tak to může být nastavením, ale při akceleraci z pomalých rychlostí má aerodynamika jen minimální vliv. Někde jsem četl, že např. zadní spoiler u normálních aut má vliv až někde od 160 km/h do té doby je jeho podíl na přítlaku takřka neměřitelný. Tady je jasně vidět, že bez TC musíš dávkovat plyn postupně a hledat hranici, kdy se ještě neprotočí kola. Není možné při podobné mechanické konstrukci a stejných gumách, aby tu byl tak veliký rozdíl, i kdyby měl a nejspíš má RB nejlepší aero-balík. Tady je to čistě o mechanické trakci. A proč byl Seb dominantní právě v Singapuru ? Je to trať s většinou pravoúhlých zatáček z které se vyjíždí ve velmi pomalých rychlostech. Takže tam je to celé o přenosu síly z gum na trať. Pokud to kontroluje TC, tak na to můžeš zatlačit ihned a TC si už sama ohlídá optimální přenos síly. S tím souvisí i to, že pozorovatelé slyší u Seba jiný zvuk.
Kdyby byl RB podobně dominantní třeba ve Spa, tak by si každý řekl, jo mají super aerodynamiku ale to v Singapuru určitě nemělo takový vliv, takže mají vychytané především výjezdy z pomalých zatáček a já si pokladám otázku, co za tím stojí ? Jsem osobně přesvědčený, že mají prostě "vychytávku" právě v akceleraci z pomalých zatáček a nic jiného než TC se nenabízí.-
enzo
11:24 10.10.2013 92.251.115.XXXJá se jednou koukal na pořad o F1 a tam říkali lidi z néjakého týmu, že přítlak formule je tak velký, že může jet vzhůru nohama už od 70km/h aniž by spadla. U závodních aut je vliv zadního křídla významný rozhodně dříve než od 160kmh. O f1 nemluvě. Takže i v Singapuru mohla hrát aerodynamika částečnou roli. Ale oni toho budou mít asi víc.
Ve Spa mě docela překvapila maximálka RB. Myslel jsem, že jejich převodovka je nastavená na nižší maximálku a najednou mi přišlo, že jsou na rovince hrozně rychlí.-
mi88ki
11:43 10.10.2013 165.72.200.XXXJenže ten nárust přítlaku roste s nárustem rychlosti geometrickou řadou teda s jeho druhou mocninou. Takže formule může jet sice od určité rychlosti po stropě ale těžko při rychlosti 160 km/h. Pokud se nemýlím tak ten okamžik nastává, kdy celkový přítlak (podtlak) překoná váhu vozidla a zemskou přitažlivost :D Odhadoval bych, že to bude určitě přes 200 km/h.
Jiank nepopírám, že ten vliv zadního křídla bude cítit dříve než při 160 km/h neboť je oproti běžným spoilerům mnohem větší a vlastně celý vůz je konstruován, tak aby generoval přítlak. Ale ten rozdíl u nějakých sto kilomterových rychlostí, při kterých se vyjíždí z pomalejších zatáček bude mezi jednotlivými vozy podobné konstrukce strašně malý. Proto je dle mého názoru nemožné, aby tu byl nějaký vůz, který akceleruje výrazně lépe než jiný, aniž by za tím nebyla nějaká vychytávka v přenosu síly od kol na zem. Prostě jsem o tom přesvědčen. -
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek