DISKUZE K ČLÁNKU Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?

Odborníci za dominantními výkony Red Bullu v letošní sezóně nehledají nic nelegálního. Zkoušet něco takového by podle nich nemělo ze strany rakouského týmu smysl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 107, poslední 12.10.2013 19:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 18 lidí) 10.10.2013 11:03
Např. i Hamilton psal, že Seb naplno akceleruje… »
» mi88ki (Hlasovalo 15 lidí) 10.10.2013 12:37
Já jsem se jen v předchozích diskusích domníval… »
» Hr3bec (Hlasovalo 14 lidí) 10.10.2013 12:52
Souhlas s Mi88ki.....RB tam prostě musí něco … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    TC cituji a stačí mi to. "Kontrola trakce například pomocí KERSu by sice byla technický možná".

    Takže naše resp. i moje spekulace, které se zakládaly na pozorování odborníků a fota přerušené akcelerace RB, jsou nakonec možná pravdivé.

    Taky ten človíček od Willimasu napsal, že Newey hledá každou mezírku v pravidlech a tím defacto říká, že našli někde mezírku. Když si to dá člověk dohromady s podezřením na kontrolu trakce u RB a když se v Renaultu nelogicky obhajují kontrolou ECU, ale ECU neřídí KERS, ten má svoji jednotku, tak to začíná všechno zapadat.

    + 13 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      62.209.192.XXX
      Je to nesmysl... A přítlak funguje i v nižších rychlostech od 160 km/h může jet vzhůru nohama... Tohle říkal tuším Brawn... Hamilton možná říkal 20m, ale to je konkurence... Vettel by možná řekl 10m... Nejsou to směrodatná čísla... RB má vyšší přítlak možná i lepší výfukový systém, zavěšení atd. Možná jim i všechno vyšlo...

      + 2 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.23.219.XXX
      Použití Kers pro kontrolu trakce má jeden velký problém a to chlazení baterií.
      Ty by dostávali daleko větší záhul než normálně.
      Možná proto měl RB problém s přehříváním Kers...

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      46.135.37.XXX
      Prihodim trochu dalsi spekulativni a konspiracni nazor.. (subjektivni ale)...Kdyby zkouseli trakci nejak upravit pomoci kersu, tak by se mohli vysvetlit timto vsechny poruchy tohoto zarizeni...Maji s tim problemy uz dva roky..U Marka jeste vice nez u Seba..coz hranici s dalsi teorii, ze Mark to testoval a Seb mel radejji spolehlivejsi auto..Ted se zda ze to vychytali a maji dokonalou formuli... Jinak jejich neomezeny rozpocet je nejvetsi plus..Sypat tolik penez do dvou tymu si nemuze dovolit zadna konkurence..

      Jako

      + 10 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        62.209.192.XXX
        Absolutní kravina... Problémy s KERSem měl RB vždy, stejně jako s dalšími částmi vozu pod kapotou... Před tím to tak měl Mclaren... Ty určitě ne, ale ti kteří to sledují delší dobu... Tak pamatují jak odstupoval Kimi díky selhání motoru apod... To není tím, že by něco testoval (To může vymyslet jen hodně zapšklý jedinec)... To je proto, že Newey je perfekcionalista co se týče aero... Bohužel ne vždy je to 100% a v některých závodech mívají jeho vozy problémy s chlazením. Kers se jim přehřívá a proto občas selže...

        + 7 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom

          85.237.227.XXX
          áno presne tak a za 3roky používania to nedokázali odladiť :-)

          tomu ani sám neveríš

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            62.209.192.XXX
            Každé auto je jiné a i závod od závodu se liší... Někde je potřeba chladit více a někdy méně... Ve spojení s extrémním přístupem není překvapení, že občas mají problémy (Vážně je nemají každý závod)...

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • tom

              85.135.215.XXX

              Fakt smiesne ak za 3 roky na rovnakom koncepte auta nedokazali odladit chladenie KERSu. Alebo smutne?
              Toto tvrdis!

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • jako

          jako

          81.201.62.XXX
          Jak muzes vedet jak dlouho sleduji F1.Nebo vedet ze jsem zapskly...To je totiz kravina.a s tim si bez na jiny web.Zapskly fakt nejsem, RB je nejlepsi tym..maji nejlepsi techn.centrum a nejlepší vyvoj behem sezony..A mam pred nimi velky respekt..V zadnem případe nechci aby mely v aute neco nelegalniho.Byl by to hrozny pruser.RB Seb a Mark by byli diskvalifikovani a hrozne by to devalvovalo celou sezonu a i jejich cele pusobeni v F1.Jen jsem nadhodil konspiraci.Neznamena to ze ji bezmezne verim..spis naopak.Jinak F1 sleduji od roku 1996..Kimiho techn.poruchy v McL me stvou jeste ted..(jinak s anonymi nize nemam nic co do činění. Vzdy se podepíšu, kdyz nejsem prihlasen)

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.40.252.XXX
      a ty si vazne myslis ze ak tu TC cez kers pouzivaju tak by to ten chlapik od renaultu spomenul v rozhovore? :)

      a neviem o akych odbornikoch hovoris, lebo hlavny odbornik na TC u RB bol minardi :) ostatni pouzivanie TC u RB nepokladaju za realne

      to ze je nieco technicky mozne neznamena ze to niekto pouziva
      to ze kers ma vlastnu riadiacu jednotku neznamena ze fia nema pristup k telemetrickym datam z nej, fia presne vie v akom rezime ktory tim pouziva kers

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Např. i Hamilton psal, že Seb naplno akceleruje o 20 metrů dříve než ostatní. To si těžko vycucal z prstu. Kdyby to bylo metr nebo pět metrů, tak to může být nastavením, ale při akceleraci z pomalých rychlostí má aerodynamika jen minimální vliv. Někde jsem četl, že např. zadní spoiler u normálních aut má vliv až někde od 160 km/h do té doby je jeho podíl na přítlaku takřka neměřitelný. Tady je jasně vidět, že bez TC musíš dávkovat plyn postupně a hledat hranici, kdy se ještě neprotočí kola. Není možné při podobné mechanické konstrukci a stejných gumách, aby tu byl tak veliký rozdíl, i kdyby měl a nejspíš má RB nejlepší aero-balík. Tady je to čistě o mechanické trakci. A proč byl Seb dominantní právě v Singapuru ? Je to trať s většinou pravoúhlých zatáček z které se vyjíždí ve velmi pomalých rychlostech. Takže tam je to celé o přenosu síly z gum na trať. Pokud to kontroluje TC, tak na to můžeš zatlačit ihned a TC si už sama ohlídá optimální přenos síly. S tím souvisí i to, že pozorovatelé slyší u Seba jiný zvuk.
        Kdyby byl RB podobně dominantní třeba ve Spa, tak by si každý řekl, jo mají super aerodynamiku ale to v Singapuru určitě nemělo takový vliv, takže mají vychytané především výjezdy z pomalých zatáček a já si pokladám otázku, co za tím stojí ? Jsem osobně přesvědčený, že mají prostě "vychytávku" právě v akceleraci z pomalých zatáček a nic jiného než TC se nenabízí.

        + 18 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • enzo

          enzo

          92.251.115.XXX
          Já se jednou koukal na pořad o F1 a tam říkali lidi z néjakého týmu, že přítlak formule je tak velký, že může jet vzhůru nohama už od 70km/h aniž by spadla. U závodních aut je vliv zadního křídla významný rozhodně dříve než od 160kmh. O f1 nemluvě. Takže i v Singapuru mohla hrát aerodynamika částečnou roli. Ale oni toho budou mít asi víc.
          Ve Spa mě docela překvapila maximálka RB. Myslel jsem, že jejich převodovka je nastavená na nižší maximálku a najednou mi přišlo, že jsou na rovince hrozně rychlí.

          + 3 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            165.72.200.XXX
            Jenže ten nárust přítlaku roste s nárustem rychlosti geometrickou řadou teda s jeho druhou mocninou. Takže formule může jet sice od určité rychlosti po stropě ale těžko při rychlosti 160 km/h. Pokud se nemýlím tak ten okamžik nastává, kdy celkový přítlak (podtlak) překoná váhu vozidla a zemskou přitažlivost :D Odhadoval bych, že to bude určitě přes 200 km/h.
            Jiank nepopírám, že ten vliv zadního křídla bude cítit dříve než při 160 km/h neboť je oproti běžným spoilerům mnohem větší a vlastně celý vůz je konstruován, tak aby generoval přítlak. Ale ten rozdíl u nějakých sto kilomterových rychlostí, při kterých se vyjíždí z pomalejších zatáček bude mezi jednotlivými vozy podobné konstrukce strašně malý. Proto je dle mého názoru nemožné, aby tu byl nějaký vůz, který akceleruje výrazně lépe než jiný, aniž by za tím nebyla nějaká vychytávka v přenosu síly od kol na zem. Prostě jsem o tom přesvědčen.

            + 6 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • XR

              109.81.245.XXX
              Přítlak vozu F1 při 160 km/hod překonává hmotnost. Vliv aerodynamiky se projevuje mnohem dříve a práce s výfukovými plyny dokonce zejména v pomalých zatáčkách.

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Ta rychlost by vůz od vozu byla jiná. Záleží na aerodynamice, ale odhaduje se že to je někde mezi 160 - 200 km/h.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • XR

                  109.81.245.XXX
                  Chceš-li mě tahat za slovo, dobře. Ta rychlost by i u toho tvého jediného vozu byla různá. Při maximálním přítlaku ale u většiny obecně 160 km/hod.

                  + 4 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • anonym

            5.178.50.XXX
            bolo to 160km/h, nie 70 ;-)

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • anonym

          82.144.130.XXX
          Při akceleraci naplno z malých rychlostí má zase obrovský vliv využívání výfukových plynů ke generování přítlaku, což je něco v čem RB dlouhodobě vyniká.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            82.119.113.XXX
            hm, keďže je smerovanie výfukových plynov dané nahor, a na to, aby išli vôbec k podlahe, treba rýchlosť, tak sa dajú výfukové plyny asi ťažko využiť pri rýchlosti okolo 50km/hod, ako v 3. zákrute v Singapure ...

            + 6 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • XR

              109.81.245.XXX
              Ona je rychlost výfukových plynů nějak závislá na rychlosti vozu? 02 Produkuješ jeden blábol za druhým. Výfukové plyny pomáhají zejména v pomalých zatáčkách!

              + 5 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama