DISKUZE K ČLÁNKU Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?

Odborníci za dominantními výkony Red Bullu v letošní sezóně nehledají nic nelegálního. Zkoušet něco takového by podle nich nemělo ze strany rakouského týmu smysl.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Od Red Bullu by bylo hloupé zkoušet něco nelegálního. Co stojí za jeho rychlostí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 107, poslední 12.10.2013 19:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 18 lidí) 10.10.2013 11:03
Např. i Hamilton psal, že Seb naplno akceleruje… »
» mi88ki (Hlasovalo 15 lidí) 10.10.2013 12:37
Já jsem se jen v předchozích diskusích domníval… »
» Hr3bec (Hlasovalo 14 lidí) 10.10.2013 12:52
Souhlas s Mi88ki.....RB tam prostě musí něco … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • FF

                37.221.245.XXX
                Ale on nepíše o rychlosti výfukových plynů, ale o rychlosti vzduchu obtékajícího vůz, který sráží výfukové plyny k podlaze a aby nemířily vzhůru, kam směřují výfuky.

                + 7 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • XR

                  109.81.245.XXX
                  Ty výfuky míří jen 10° vzhůru a pomocí Coanda efektu ty plyny není problém poslat dolů k podlaze i při velmi nízké rychlosti. Vzduch není to jediné, co je sráží.

                  + 4 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • FF

                    37.221.245.XXX
                    Přiznám se, že jsem nevěděl, jak Coanda efekt přesně funguje a myslel jsem, že proudění okolního vzduchu hraje větší roli a funguje od určité rychlosti.

                    + 2 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
        • Biblbrox

          94.138.104.XXX
          Kde to hHammilton psal? Já nacházím jen jeho články o psech, štěňatech atd.

          + 1 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Čo je zcestné na kontrole trakcie pomocou kersu?

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Podle Pentada to, že by to Red Bull používal.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000190

      uzivatel000190

      213.210.156.XXX
      Jak by to fungovalo? Pokud by byl velký prokluz tak by se začal dobíjet kers?

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        109.81.245.XXX
        Elektronické dávkování výkonu pomocí KERSu při akceleraci. Výkon motoru by v tomto momentě šel do baterií, ne na nápravu. Nevěřím ale, že by to Red Bull používal.

        + 6 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • enzo

          enzo

          92.251.115.XXX
          A kdyby ano, bylo by to legální nebo ne? Osobně si myslím, že těch vychytávek budou mít víc. Třeba ta rychlá kola hned po startu / restartu. I když něco s KERS by tam taky být mohlo. Ty Markovi poruchy...

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Bylo by zajímavé mít k dispozici telemetrii Seba, Marka a někoho jiného ze špičky, aspoň graf plynu a rychlosti. Zajímalo by mne především jestli Seb plyn dávkuje postupně jako ostatní nebo ...

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            82.119.113.XXX
            prečo by to traťoví komisári a FIA sami od seba robili ? im nezáleží na čistote F1, oni šetria, až keď na to niektorý tým oficialne podá sťažnosť. a ten to neurobí, pokiaľ nemá rukolapné dôkazy. lebo stačí, ak sa sťažujú, a uvedú, že je to na ľavej strane, ale je to na pravej, tak im už protest neprejde.

            + 1 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • XR

              109.81.245.XXX
              Třeba proto, že to běžně každý závodní víkend dělají? Vidím, že vůbec nemáš představu, co je jejich pracovní náplní a kolik času věnují různým částem vozu (včetně elektroniky).

              + 3 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                82.119.113.XXX
                tak to naozaj nemám predstavu. najmä, že diera v podlahe v Monaku je tak okatá, a sami od seba ju nezákazali.

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • XR

                  78.157.160.XXX
                  Na té není nic nelegálního. Hele, a nevadí ti i díry do bočnic zepředu? 12

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.40.252.XXX
          neni nahodou stanovene ze kers sa moze nabijat len pri brzdeni?

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            165.72.200.XXX
            Nejde o to kdy se nabíjí ale jak se dá jinak využít než pro přidání výkonu ?
            Vem si, že je tam elektronika a celý systém je propojený na hnací hřídel. A pokud vím jednotka, která to řidí (KCU) není standartizována. Takže pokud ta elektronika může určovat po stanovenou omezenou dobu kdy přidat nějakou energii, může i nějakou přebytečnou energii odčerpat, resp. odpojit, případně jí přesměrovat přes diferenciál na méně zatíženou stranu. Domnívám sem že by tu bylo potenciální využití i pro průjezd zatáček ve vyšších rychlostech než jen pro kontrolu akcelerace.

            + 6 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              82.119.113.XXX
              takže si nám pekne vysvetlil, ako sa dá použiť systém KERS pre kontrolu trakcie, ktorá je mimochodom zakázaná ... 03
              a dôkaz, že to RB využíva? nech nám predvedie tú dominanciu v Singapure s odstráneným KERSom! 11
              celkovo je úbohé od FIA, že si nechá takto s*ať na hlavu porušovaním pravidiel.

              + 7 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • mi88ki

                mi88ki

                165.72.200.XXX
                Já jsem se jen v předchozích diskusích domníval, že by šla přes KERS ovládat TC a že by to vše vysvětlovalo. A jsem rád, že i mnohem lépe zasvěcený člověk to svým způsobem potvrdil. A pokud je něco možné a nese to nějaký potenciální přínos tak Newey to mnimálně zkoušel :-) On si vždy najde cestu jak to využít. Třeba ty Coanda výfuky. Zakážou směrovat výfuky na difuzor a co on vymyslí, nasměruje výfuky na kastli a ta je pak nasměruje opět požadovaným směrem. Ty jeho "pololegální" vychytávky tu přece nejsou jen od dob kdy je v RB.
                A zde jsou indicie zcela jasné. Když to dám dohromady.
                1) jiný zvuk motoru než ostatní jezdci (co Mark ?)
                2) dominance na trati, kde jsou časté výjezdy z pomalejších zatáček a kde se potenciál TC využije nejlépe.
                3) neskutečně dobré odjezdy při startu. Na to že startuje většinou z první řady tak má i tak pozitivní bilanci, ačkoliv nemá většinou kohod předjet. :-)
                4) foto z Kanady, kde byl vyfocen Seb při akceleraci z nejpomalejší zatáčky a zůstala za ním pravidlelně PŘERUŠOVANÁ pogumovaná stopa.
                5) Hamilton prohlásil, že je neskutečné jak brzy Seb akceleruje, údahjně o 20 metrů dřív než ostatní
                6) Seb se pochlubil, že jejich "vychytávku" jen tak někdo neodhalí nebo myslel neokopíruje. Je KERS vidět ? Je TC vidět ? Zanechává max. nestandartní stopu a zvuk. viz bod 1 a 4
                7) dominace nebyla tak výrazná na následné trati, kde vliv TC není tak výrazný a přitom to avizovali už dopředu. Moc dobře věděli, že v Korei se to trochu srovná.
                8) Markovy časté problémy s KERSem. Že by testovač systému ? Zvláštní, že tak precizní tým lidí má časté problemy u systému kterou už většina jiných má zvládnutou.
                9) KERS elektronická jednotka KCU, není standartizovaná. Systém KERS si vyvíjet smí každý a pokud vím i nezávisle na dodavateli motoru.
                10) Newey byl vždy v minulosti velkým příznivcem hledání mezer v pravidlech.

                + 15 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  82.119.113.XXX
                  až na to, že TC je definovaná jasne. akonáhle niečo upraví povel jazdca na akceleráciu, je to TC.

                  + 4 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama