Alonso je pro své inženýry důležitým zdrojem informací

BŽ, 2. srpna 2013, 11:16 Google+

V průběhu závodu probíhá komunikace mezi ním a jeho závodním inženýrem prakticky nepřetržitě

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 06.08. 12:46) Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Piloti Formule 1 mají v týmech různé povinnosti, mezi které patří i práce na základně. Mají jedinečné zkušenosti z jízdy v monopostu v různých podmínkách. Ty pak předávají potřebným lidem v týmech, kteří je dokážou přetransformovat do nového vozu.

Fernando Alonso je v Scuderii Ferrari nedílnou součástí týmu, který vytváří koncepce při vývoji nových vozů před sezonou a pracuje na nich i v průběhu sezony. Podílí se samozřejmě i na vývoji nového Ferrari pro sezonu 2014. Pro inženýry je neocenitelným zdrojem informací o chování vozu na trati, proto s nimi komunikuje tak často, jak se jen dá.

„Popisuji svým inženýrům mé celkové pocity z jízdy v určitých zatáčkách, jak vůz brzdí, jeho přilnavost na trati, jaké je řízení vozu při zatáčení. Musím také vědět porovnat chování vozu před a po technické změně.

V průběhu závodu komunikuji se svým inženýrem za normálních okolností celkem často. On na mě promluví dvakrát za jedno kolo, já na něj jednou za dvě nebo tři kola. Ale normální okolnosti jsou zřídkavým jevem! Pokoušíme se navzájem dohodnout o rozhodnutích v průběhu závodu, proto spolu mluvíme hodně.“

alonso
Fernando Alonso (foto: Scuderia Ferrari)

Rozhodnutí v průběhu závodu jsou podle Alonsa jak na závodním inženýrovi, tak na něm: „S rozhodnutími je to v procentech tak 50 na 50. Můj závodní inženýr má všechny sledované hodnoty a plán jízdy uložené v hlavě. Každé tři nebo čtyři okruhy přizpůsobujeme plán pocitům pilota a podle toho, jak se chová vůz, jak reaguje na změny. Pak se rozhodujeme podle nově naměřených hodnot.“

Záznamy z komunikací mezi jezdci a inženýry, které svým fanoušků nabízí televize v průběhu přenosu ze závodů Formule 1, jsou tedy jen pouhým zlomkem celkové komunikace.

Vytisknout

Diskuze: Alonso je pro své inženýry důležitým zdrojem informací

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 06.08.2013 12:46 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v Silverstone, který dal pneumatikám pěkně zabrat

"Omezení přítlaku pro rok 2021 mohla být přísnější," podotýká šéf Red Bullu

Valtteri Bottas v závodě v Silverstone

Jordan je přesvědčen o prodeji Mercedesu. Co radí Wolffovi?

Fernando Alonso je zpět

Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

Závod v Mugellu inspiroval Christiana Hornera k zajímavé myšlence

Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

Pierre Gasly ve Velké ceně Itálie, kterou ovládl

AlphaTauri povzbuzeno stěhováním do aerodynamického tunelu Red Bullu, chce se mu vyrovnat

Jean Todt

Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

Carlos Sainz se svou trofejí za druhé místo po závodě v Monze

Sainz lituje Péreze: Někdy to není jen o výkonnosti

Max Verstappen po závodě v Silverstone

Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

Charles Leclerc v boxech Ferrari

Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

Damon Hill se dožívá šedesátin

Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

virgin

Rusko nestihlo podat přihlášku pro pořádání velké ceny v Soči

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

  2. Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

  3. V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

  4. Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

  5. Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

  6. Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud