Montezemolo v pondělí káral svého pilota za jeho komentáře po Velké ceně Maďarska, kde na dotaz novinářů - co by si přál k 32. narozenimám, odpověděl, že "stejné auto jako mají ostatní," a později si také postěžoval na klesající výkonnost: "Nejsem to já, kdo navrhuje v Maranellu díly" (více zde).
Prezident Ferrari Alonsa takto veřejně zkritizoval vůbec poprvé, média proto začala spekulovat o vnitřním rozkladu maranellské stáje. Její mluvčí to však popírá s tím, že oba jsou zajedno a chtějí posunout tým k lepším výkonům ve druhé polovině sezóny.
"Montezemolo je první, kdo podporuje rozhodnutí našich pilotů co nejdříve zvýšit konkurenceschopnost vozu. Plně chápe Fernandovy frustrace po nejnáročnějším závodě v roce. Je jeho hlavním podporovatelem a plně mu důvěřuje. Jeho slova musí být vnímána jako dobrý signál. Motivovala k inspiraci a jednotě vzhledem k našemu společnému cíli," uvádí mluvčí Scuderie.
Ferrari si opět stěžuje na špatné výsledky z aerodynamického tunelu. Loni se rozhodli k přestavbě toho svého v Maranellu, na letošním voze pracují u Toyoty v Kolíně, přesto poslední vylepšení opět nefungovala.
Ferrari testuje před letní přestávkou v Magny-Cours s dva roky starým vozem
(foto: Scuderia Ferrari)
Proto zahájili okamžité kroky ke zlepšení: ještě před letní přestávkou se vydali k testování na dráze. Tento týden testují v Magny Cours s monopostem z roku 2011, aby zkontrolovali korelaci dat.
Za volant během třídenního testu usedá Pedro de la Rosa, na voze F150° Italia jsou obuty demonstrační pneumatiky Pirelli, proto tým dostal nezbytné povolení od FIA.