DISKUZE K ČLÁNKU Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky

Pirelli dnes večer zveřejnilo závěry svého vyšetřování silverstoneovských selhání pneumatik: zadní pneumatiky týmy nasazené na špatné straně, příliš nízké tlaky, extrémní odklony kol a vysoké obrubníky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 63, poslední 06.07.2013 10:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 11 lidí) 03.07.2013 09:05
ved mozu si nastavovat ako sa im zachce ale… »
» erdedy (Hlasovalo 7 lidí) 03.07.2013 09:35
vsak zdimaj/te si kolko chces/te ale vramci … »
» uzivatel000415 (Hlasovalo 6 lidí) 03.07.2013 16:26
No oni takové být mají, zakázali tankovat a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • AAA

    178.41.52.XXX
    To sa dalo čakať. Chyba je zas všade na okolo len nie v gumách. Špatná strana? ževraj sa to robí bežne. Obrubníky? Sú tam už od roku 2009 a nikdy nerobili problémy. Tie Pirelky sú asi tak kvalitné, že ich treba hneď v najblišej VC nahradiť.

    + 3 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FWMonty

      80.82.145.XXX
      ale je zajimavé,že týmy Williams,Force India,Sauber možná i Lotus neměli z pneu problémy.Takže to dokládá to že zbyvající týmy Mercedes,Ferrari,Red Bull,McLaren,Toro Rosso nechovají k pneu podle řádu Pirelli03 03

      + 6 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • AAA

        178.41.52.XXX
        Nemali lebo keď prvým trom buchli gumy tak každý si dával veľký pozor. O perezovi sa hovorí, že je najväčší šetrič, ale aj tak mu buchla guma, to vysvetluje asi všetko.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • anonym

    89.190.61.XXX
    Jakej odklon? Nejsou náhodou zadní gumy rovně?

    + 3 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FWMonty

      80.82.145.XXX
      12 odklon se seřizuje na zavěšení kola.To samé je i na osobním autě a říká se tomu seřízení geometrie kola03

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        89.190.61.XXX
        Myslel jsem oproti předním, když se na f1 podíváš, tak je ten rozdíl vidět, samozřejmě tam nějakej odklon bude, ale oproti předku minimální.

        + 3 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Myslet je prd vedet. Myslels, ale nenapsal, ale to je stejne jedno. To, ze maji oproti prednim mensi odklon neznamena, ze nemohli jit do extremu a nerespektovat doporuceni Pirelli, coz prispelo k defektum.

          + 4 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mynona

            165.72.200.XXX
            U zadních kol je extrém nesmysl. Čím větší úhel na zadních gumách tím je menší styková plocha pro akceleraci, což je u zadních gum poměrně důležité, nemyslíš ? Tak než zase budeš dělat chytrýho, tak zkus chvíli přemýšlet. Odklony na přední kola jsou několinásobně větší, protože se tam v zatáčce přenáší váha vozu a větší odklon do určité míry zvyšuje stykovou plochu. Zadní kola mají v drtivé většině opačný odklon než přední, ale záleží na okruhu. Čím pomalejší a ostřejší zatáčky tím bude negativní (oproti předním) odklon větší. Ale nevím jestli má cenu tohle tady rozebírat, když tady čtu tolik blbostí :-)

            + 2 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • FF

              37.221.245.XXX
              A nenapadlo tě, že může existovat extrémní odklon v porovnání s běžně používaným rozsahem odklonu zadních kol, který může stále být výrazně nižší než odklon předních kol?

              + 6 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mynona

                165.72.200.XXX
                Ale tam žádný extrém neexistuje, protože každá větší odchylka od standartu je z mechanického hledika nevýhodná. Prostě hnací náprava přenáší max. výkon při největší akceleraci, tzn. na výjezdu ze zatáčky z pomalejší rychlosti. A tam se jednoduše vyplatí mít gumy v co největším kontaktu z vozovkou. takže kdo si to nakloní víc nepřenese výkon na vozovku.

                + 2 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  109.81.245.XXX
                  Chlapče, ty tady dneska perlíš. 06 Mírný odklon se v F1 samozřejmě volí i u zadních kol. Ony ty formule nezrychlují jen na rovinkách, víš?

                  + 4 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    89.190.61.XXX
                    Tak ještě jednou pro všechny chytráky, u zadních kol žádnej statickej odklon není, v zatáčkách zadní kolo přechází do mírných plusových hodnot odklonu. Naproti tomu přední maji statickej odklon -3 až -4stupně. Minulej rok ve SPA měl redbull až 4,5stupně

                    + 2 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Jens

                      109.81.245.XXX
                      Další anonymní génius.. 02 samozřejmě, že se v F1 statický odklon používá. Kdysi se tady probíralo nastavení Raikkonena, můžeš se přesvědčit sám [odkaz na stránku] (pokud tomu nerozumíš, mrkni na položku "camber" ve sloupci "rear").

                      + 4 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • Mynona

                    165.72.200.XXX
                    Kdyby ses naučil číst pozorně tak jsem nepsal, že neexistuje žádný odklon, ale žádný extrém na zadních gumách, a dále jsem upřesnil, že úhel odklonu je několikanásobně cca. 3x menší než na předních. A taky jsem psal, že se jedná o akceleraci na výjezdu ze zatáčky o rovince tady píšeš jenom ty. Trošku nesmyslná oponatura, co hošíku ? 03

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      109.81.245.XXX
                      Ono si stačí přečíst to, cos vyplodil výše, aby si člověk udělal trochu jasno. Pokud jsi myslel, že nemůže existovat žádný extrém na zadních gumách, tak to je ještě větší hloupost. Extrém může existovat u jakýchkoliv hodnot nastavení, i kdyby ti výrobce doporučoval odklon nula stupňů, tak můžeš nastavit 0,2 přece. 02 Takže spíše nesmyslná obhajoba, děláš ze sebe ještě většího joudu.

                      + 1 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
              • anonym

                89.190.61.XXX
                Myslíš jako malý extrémní odklon04 04 04

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • FF

                  37.221.245.XXX
                  Pokud jsou běžné hodnoty (plácnu) 0,9-1,0 stupeň, tak třeba 1,2 stupně se dá považovat za extrém nemyslíš?

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • XR

      78.157.160.XXX
      Máš pravdu - nejsou. 04

      + 7 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • mynona

      165.72.200.XXX
      Jsou "skoro" rovně, zvláště v porovnání s předníma. Přední se nastavují většinou tak s 3x větším odkolenm než zadní, nemluvě o tom, že s opačným úhlem. Ale to místním kingům asi nevysvětlíš :D

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama