DISKUZE K ČLÁNKU Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky
Pirelli dnes večer zveřejnilo závěry svého vyšetřování silverstoneovských selhání pneumatik: zadní pneumatiky týmy nasazené na špatné straně, příliš nízké tlaky, extrémní odklony kol a vysoké obrubníky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Chasnik
10:11 06.07.2013 217.117.213.XXXKlíčová není hodnota odklonu, ale její nastavení společně s tlakem v pneu. Inženýři se vždy snaží najít správný kompromis mezi trakcí při akceleraci v pomalých zatáčkách a gripem v rychlých táhlých obloucích, kde se auto samozřejmě naklání a tím se lehce mění i vzájemná poloha pneumatiky a vozovky. Cílem je nastavit auto tak, aby v místech, kde je velký požadavek na výkon pneu, byla tato v maximálním kontaktu s vozovkou. Pro každou konkrétní trať se potom nastavuje určitý mix geometrie a tlaku. Nižší tlak umožňuje vyšší styčnou plochu i v případě, že kolo a vozovka nejsou v ideálním úhlu. Ovšem ten má také na svědomí větší zahřívání pneu a při kontaktu s obrubníky (když jsou kola v záběru) se těch výstupků na obrubníku dotýká větší plocha pneu, která se v řádu milisekund o tu hranu bortí. Tam pak vzniká mechanické poškození.
Špatně se to slovně vysvětluje, slow-motion kamera ve spojení s detailním záběrem a vysvětlením technika by byla asi názornější...
-
-
-
-
uzivatel000415
16:26 03.07.2013 193.86.3.XXXNo oni takové být mají, zakázali tankovat a chtěli taková šméčka. Zkus si vyrobit výrobek co má být dobrý a zaroveń se má pos..t dřív než bys čekal. On není problém vyrábět gumy co vydrží celý závod. Problém bych hledal už v těch nesmyslných pravidlech na začátku.
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek