DISKUZE K ČLÁNKU Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky
Pirelli dnes večer zveřejnilo závěry svého vyšetřování silverstoneovských selhání pneumatik: zadní pneumatiky týmy nasazené na špatné straně, příliš nízké tlaky, extrémní odklony kol a vysoké obrubníky.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
erdedy
23:30 03.07.2013 91.127.24.XXXPokial si spravne spominam, nedavno tu bol niekde clanok o gumach a tohtorocne su asymetricke, smerove. Minulorocne neboli a tie nove co maju nasadit, by mali byt akysi "hybrid" aktualnych s minulorocnym kevlarom, ale smerove by mali byt aj nadalej. Akurat kevlar by mal byt menej nachylny na delaminaciu a zrejme aj niejake dalsie problemy napr. pri "opacnom" nasadeni. -
XR
07:13 04.07.2013 109.81.245.XXXLevo-/pravo- stranná se vůbec netýká jen dezénu, možná na tvém autě. V F1 mají letos jinou vnitřní konstrukci.
Co se týče odklonu, máš statický a dynamický, ale ten se tak dramaticky nemění, obzvlášť v F1 ne. A pokud ano, to spíše klesá, ne naopak, jak píšeš.
-
-
-
-
Mynona
10:29 04.07.2013 165.72.200.XXXMůžeš mi tedy vysvětlit, proč někomu kdo dělá gumy na nejrychlejší "silniční" vozy, fungují gumy lépe, když je nasadí obráceně ? Proč to týmy dělají a co to způsobuje vím, proto to také týmy dělají. Ale nechápu jak může někdo navrhnout gumu, která funguje obráceně lépe ? Nemohu si pomoci, ale pak to musí být chyba už v návrhu gumy. To že bude standartní směr gum asi bezpečnější o tom nepochybuji, ale v F1 se přece nejezdí soutěž bezpečnosti ale kdo bude nejdřív v cíli. Takže těžko si někdo může dovolit jezdit na gumách dle doporučení výrobce, když mu obráceně fungují lépe co se týče výkonnosti a soupeři to používají taky. Dodržet doporučení výrobce v tomto případě znamená snížit svou výkonnost a pokud tak neučiní soupeři, tak to může znamenat ztrátu, což žádný po vítězství toužící tým prostě neudělá, pokud to nebude definované přímo v pravidlech.-
Chasnik
09:49 06.07.2013 217.117.213.XXXMynono, je to úplně jednoduchý - ten díl (v tomto případě pneumatika) se navrhuje na určité výkonnostní parametry V SOUVISLOSTI s předpokládanou výdrží. Pokud tým zjistí, že při určité úpravě (zde přesunutí asymetrické pneu na opačnou stranu) z ní dostaneš víc za cenu snížené životnosti, tak je to zbytečné riziko. Ale to není způsobeno dodavatelem pneu, ale týmem.
Nejsem přítelem zbytečných paragrafů, ale pokud jsou týmy schopny ignorovat bezpečnostní doporučení dodavatele za cenu riskování zdraví pilotů, tak je nutno doporučení převést na povinnost, jejíž nedodržování bude sankcionováno.
Už před týdnem jsem zpochybnil, jestli jsou správně nastaveny tlaky a geometrie kol a vida - jsme doma!
Když se podívám do historie - Senna měl od Hondy taky kvalifikační motory se zvýšenými otáčkami, výkon suprový, po pár kolech šly do stoupy. Do závodu dostával už jinou pohonnou jednotku. Pokud pravidly neomezíš vývoj, tak se dostaneš do takové finanční spirály, že ti ve F1 zůstane akorát RB a Ferko, možná McL a zbytek z toho zdrhne, protože nebudou mít chechtáky. To by pak byly pěkný závody...
-
-
-
-
-
anonym
16:17 03.07.2013 178.255.168.XXX"Bridgestone s tím problém neměl, takže..."
Zase špatně. Stará cihelna měla nově nahrubo zbroušený povrch a Bridgestone měl prostřednictvím své dceřinky Firestone, která obouvala ICS, i bez vlastního testování data, která Michelinu pochopitelně chyběla.
"Jak je možné, že navržená guma funguje obráceně lépe?"
Opět špatně. Pokud se nějaký z provozních parametrů zlepší na úkor bezpečnosti, určitě to neznamená, že pneu funguje lépe.
" Další chyba je na straně FIA. kdy zakazují testovat Pirelli vývojové gumy na aktuální technice."
Jo, to 100% není dobře. Byť třeba FIA nezakazuje, aby některý z týmů prodal/půjčil/jánevímco současný vůz, podmínky jsou nastavené tak, že to žádný neudělá a když to udělá (ačkoliv dost, ehm, řekněme špatně), dostane za to pentli. Tady se celkem shodneme.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pepan
08:14 03.07.2013 89.24.157.XXXPokud v jediném závodě explodují čtyři pneumatiky, těžko mě bude někdo přesvědčovat o jejich kvalitě. Nasvědčuje tomu i fakt, že Pirelli okamžitě mění pro Německo konstrukci gum. A jinými slovy - Pirelli vědělo, že jezdci jezdí přes obrubníky, mění levou a pravou gumu navzájem, snižují tlak v pneumatikách a vozy mají extrémně změněnou geometrii kol a mlčelo k tomu. Proč se k tomu Hembery nevyjádřil a neřekl, že se to nesmí? Dokud se jednalo o jednotlivé incidenty, tak bylo Pirelli v pohodě. V okamžiku, kdy se objevila doslova pandémie explozí, všechnu vinu hodili na týmy a sami jsou z obliga. A jdu znova blejt.-
anonym
08:27 03.07.2013 109.81.245.XXXTy jsi vážně omezený. Pirelli to vědělo, ale týmům říkalo, že to nesmí.. stejně jako další věci (odklon, tlaky - viz: [odkaz na stránku] ), žel na ně nemají žádné páky, proto žádají FIA o změnu pravidel. V médiích to samozřejmě nepropírali, což je, jak tak pozoruji u tebe, jenom dobře. Proč k tomu došlo jen u týmů, které ignorovali jejich doporučení? K okamžité změně byli donuceni. Naštěstí bleješ jen sám na sebe.-
Pepan
08:48 03.07.2013 89.24.157.XXXA byl skutečně velký problém oslovit FIA, aby doplnila pravidla používání pneumatik při závodech? Zejména proto, aby se zamezilo těm problémům, které na Silverstone nastaly? Pokud dopředu věděli, co může nesprávné používání pneumatik způsobit, měli jednat. Ale tím, že s okamžitou platností od Německa bude změněna konstrukce gum, dali jasně najevo, že ty pneumatiky v pořádku nebyly. Takže soudruzi od Pirelli mají na hlavě másla víc než dost.-
anonym
09:24 03.07.2013 109.81.245.XXX"A byl skutečně velký problém oslovit FIA, aby doplnila pravidla používání pneumatik při závodech?"
To už je úplně jiný problém, který vůbec nesouvisí s kvalitou gum. Jak měli jednat, když právně neměli k dispozici žádné páky? Jestli někdo má máslo na hlavě, tak rozhodně ne "soudruzi od Pirelli."-
Pepan
10:12 03.07.2013 89.24.157.XXXHele, já netvrdím že týmy jsou úplně bez viny, ale když vedení Pirelli vědělo, že některé týmy používají pneumatiky v rozporu s doporučenými pravidly, mělo se obrátit na FIA, který by udělala těmto porušením konec. Jenomže oni seděli a mlčeli, dokud nebyl velký průser. Když to byly malé průsery v předcházejících závodech, tak to zatutlali s tím, že se jednalo o mechanické poškození pneumatiky. Jenomže teď už to zatutlat nejde a proto přicházejí s novou konstrukcí, kde bude kevlar. Kdyby byla vina jenom na straně týmů, nebyl by důvod něco měnit.
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek