DISKUZE K ČLÁNKU Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky

Pirelli dnes večer zveřejnilo závěry svého vyšetřování silverstoneovských selhání pneumatik: zadní pneumatiky týmy nasazené na špatné straně, příliš nízké tlaky, extrémní odklony kol a vysoké obrubníky.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Příčiny explozí gum: nasazení na špatné straně, nízké tlaky, extrémní odklon kol a obrubníky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 63, poslední 06.07.2013 10:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 11 lidí) 03.07.2013 09:05
ved mozu si nastavovat ako sa im zachce ale… »
» erdedy (Hlasovalo 7 lidí) 03.07.2013 09:35
vsak zdimaj/te si kolko chces/te ale vramci … »
» uzivatel000415 (Hlasovalo 6 lidí) 03.07.2013 16:26
No oni takové být mají, zakázali tankovat a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                    • erdedy

                      erdedy

                      91.127.24.XXX
                      Pokial si spravne spominam, nedavno tu bol niekde clanok o gumach a tohtorocne su asymetricke, smerove. Minulorocne neboli a tie nove co maju nasadit, by mali byt akysi "hybrid" aktualnych s minulorocnym kevlarom, ale smerove by mali byt aj nadalej. Akurat kevlar by mal byt menej nachylny na delaminaciu a zrejme aj niejake dalsie problemy napr. pri "opacnom" nasadeni.

                      + 3 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • XR

                      109.81.245.XXX
                      Levo-/pravo- stranná se vůbec netýká jen dezénu, možná na tvém autě. V F1 mají letos jinou vnitřní konstrukci.
                      Co se týče odklonu, máš statický a dynamický, ale ten se tak dramaticky nemění, obzvlášť v F1 ne. A pokud ano, to spíše klesá, ne naopak, jak píšeš.

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • Mynona

                    165.72.200.XXX
                    Díky za info, na to bych sám bez tebe nepřišel. 03

                    Teď nevím jestli si tady děláte prde1, ale jestli takové "moudro" je tady ceněno, tak jsem asi fakt nezapadám :-)

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      109.81.245.XXX
                      "Jak je možné, že navržená guma funguje obráceně lépe ?" - tohle ses ptal ty, to uz bylo vcera jasne, ze bys na to neprisel. Mas pravdu, moc tady s takovymi blbostmi nezapadas. 18

                      + 3 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mynona

                        165.72.200.XXX
                        Můžeš mi tedy vysvětlit, proč někomu kdo dělá gumy na nejrychlejší "silniční" vozy, fungují gumy lépe, když je nasadí obráceně ? Proč to týmy dělají a co to způsobuje vím, proto to také týmy dělají. Ale nechápu jak může někdo navrhnout gumu, která funguje obráceně lépe ? Nemohu si pomoci, ale pak to musí být chyba už v návrhu gumy. To že bude standartní směr gum asi bezpečnější o tom nepochybuji, ale v F1 se přece nejezdí soutěž bezpečnosti ale kdo bude nejdřív v cíli. Takže těžko si někdo může dovolit jezdit na gumách dle doporučení výrobce, když mu obráceně fungují lépe co se týče výkonnosti a soupeři to používají taky. Dodržet doporučení výrobce v tomto případě znamená snížit svou výkonnost a pokud tak neučiní soupeři, tak to může znamenat ztrátu, což žádný po vítězství toužící tým prostě neudělá, pokud to nebude definované přímo v pravidlech.

                        + 0 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Chasnik

                          217.117.213.XXX
                          Mynono, je to úplně jednoduchý - ten díl (v tomto případě pneumatika) se navrhuje na určité výkonnostní parametry V SOUVISLOSTI s předpokládanou výdrží. Pokud tým zjistí, že při určité úpravě (zde přesunutí asymetrické pneu na opačnou stranu) z ní dostaneš víc za cenu snížené životnosti, tak je to zbytečné riziko. Ale to není způsobeno dodavatelem pneu, ale týmem.
                          Nejsem přítelem zbytečných paragrafů, ale pokud jsou týmy schopny ignorovat bezpečnostní doporučení dodavatele za cenu riskování zdraví pilotů, tak je nutno doporučení převést na povinnost, jejíž nedodržování bude sankcionováno.
                          Už před týdnem jsem zpochybnil, jestli jsou správně nastaveny tlaky a geometrie kol a vida - jsme doma!
                          Když se podívám do historie - Senna měl od Hondy taky kvalifikační motory se zvýšenými otáčkami, výkon suprový, po pár kolech šly do stoupy. Do závodu dostával už jinou pohonnou jednotku. Pokud pravidly neomezíš vývoj, tak se dostaneš do takové finanční spirály, že ti ve F1 zůstane akorát RB a Ferko, možná McL a zbytek z toho zdrhne, protože nebudou mít chechtáky. To by pak byly pěkný závody...

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.255.168.XXX
                  "Bridgestone s tím problém neměl, takže..."

                  Zase špatně. Stará cihelna měla nově nahrubo zbroušený povrch a Bridgestone měl prostřednictvím své dceřinky Firestone, která obouvala ICS, i bez vlastního testování data, která Michelinu pochopitelně chyběla.

                  "Jak je možné, že navržená guma funguje obráceně lépe?"

                  Opět špatně. Pokud se nějaký z provozních parametrů zlepší na úkor bezpečnosti, určitě to neznamená, že pneu funguje lépe.

                  " Další chyba je na straně FIA. kdy zakazují testovat Pirelli vývojové gumy na aktuální technice."

                  Jo, to 100% není dobře. Byť třeba FIA nezakazuje, aby některý z týmů prodal/půjčil/jánevímco současný vůz, podmínky jsou nastavené tak, že to žádný neudělá a když to udělá (ačkoliv dost, ehm, řekněme špatně), dostane za to pentli. Tady se celkem shodneme.

                  + 7 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      Zkus si někdy reklamovat výrobek, u kterého nedodržíš pokyny výrobce. To, že z něho chceš vyždímat něco navíc, je pouze tvůj problém. Samozřejmě, že když ti odmítne reklamaci, tak budeš vytrubovat, jaké dělá šmejdy.

      + 11 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • erdedy

        erdedy

        195.80.165.XXX
        01
        Takych pindourov som uz par videl - dali si ohromne nacipovat niekde v drevenej garazi motor a potom - "strasne, nic nevydrzi, po 20tis. km sa mi rozsypal..."03

        + 6 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Jinými slovy Pneumatiky Pirelli jsou perfektní, za všechno mohou týmy, které s pneumatikami nenakládají správně.02 Velebnosti, jdu blejt.20

    + 4 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      109.81.245.XXX
      Běž a už se s takovou hloupostí nevracej. Doufám, že konečně všichni pochopí, že Pirellky v F1 nejsou šmejdy.

      + 9 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Pokud v jediném závodě explodují čtyři pneumatiky, těžko mě bude někdo přesvědčovat o jejich kvalitě. Nasvědčuje tomu i fakt, že Pirelli okamžitě mění pro Německo konstrukci gum. A jinými slovy - Pirelli vědělo, že jezdci jezdí přes obrubníky, mění levou a pravou gumu navzájem, snižují tlak v pneumatikách a vozy mají extrémně změněnou geometrii kol a mlčelo k tomu. Proč se k tomu Hembery nevyjádřil a neřekl, že se to nesmí? Dokud se jednalo o jednotlivé incidenty, tak bylo Pirelli v pohodě. V okamžiku, kdy se objevila doslova pandémie explozí, všechnu vinu hodili na týmy a sami jsou z obliga. A jdu znova blejt.02

        + 3 / − 7

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          109.81.245.XXX
          Ty jsi vážně omezený. Pirelli to vědělo, ale týmům říkalo, že to nesmí.. stejně jako další věci (odklon, tlaky - viz: [odkaz na stránku] ), žel na ně nemají žádné páky, proto žádají FIA o změnu pravidel. V médiích to samozřejmě nepropírali, což je, jak tak pozoruji u tebe, jenom dobře. Proč k tomu došlo jen u týmů, které ignorovali jejich doporučení? K okamžité změně byli donuceni. Naštěstí bleješ jen sám na sebe.

          + 9 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            A byl skutečně velký problém oslovit FIA, aby doplnila pravidla používání pneumatik při závodech? Zejména proto, aby se zamezilo těm problémům, které na Silverstone nastaly? Pokud dopředu věděli, co může nesprávné používání pneumatik způsobit, měli jednat. Ale tím, že s okamžitou platností od Německa bude změněna konstrukce gum, dali jasně najevo, že ty pneumatiky v pořádku nebyly. Takže soudruzi od Pirelli mají na hlavě másla víc než dost.

            + 2 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              109.81.245.XXX
              "A byl skutečně velký problém oslovit FIA, aby doplnila pravidla používání pneumatik při závodech?"

              To už je úplně jiný problém, který vůbec nesouvisí s kvalitou gum. Jak měli jednat, když právně neměli k dispozici žádné páky? Jestli někdo má máslo na hlavě, tak rozhodně ne "soudruzi od Pirelli." 02

              + 7 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Hele, já netvrdím že týmy jsou úplně bez viny, ale když vedení Pirelli vědělo, že některé týmy používají pneumatiky v rozporu s doporučenými pravidly, mělo se obrátit na FIA, který by udělala těmto porušením konec. Jenomže oni seděli a mlčeli, dokud nebyl velký průser. Když to byly malé průsery v předcházejících závodech, tak to zatutlali s tím, že se jednalo o mechanické poškození pneumatiky. Jenomže teď už to zatutlat nejde a proto přicházejí s novou konstrukcí, kde bude kevlar. Kdyby byla vina jenom na straně týmů, nebyl by důvod něco měnit.

                + 2 / − 4

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    . Základná hlúposť od Pirelli je, že pristúpili na výrobu úmyselne nekvalitných pneumatík. Toto sú dôsledky vrátane pokazeného mena značky.

    + 6 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      88.80.244.XXX
      Stačí dodávať gumy najvyššej kvality tak ako je to so všetkými komponentami na F1 a tímy si s tým už poradia. A netestovať fumy na autách, ktoré s nimi budú jazdiť je hazard hodný kriminálu.

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Tady se trochu směšují dvě vlastnosti a sice opotřebování běhounu a odolnost vůči proražení. V Silverstone to byla ta druhá, která dostávala na frak.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • erdedy

    erdedy

    91.127.24.XXX
    Historia sa opakuje? Tento "problem" tu uz bol u niekt. teamov aj minulu sezonu.03

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama