Tým z Wokingu čeká náročný pátek, protože bude muset vyhodnocovat spoustu novinek a určit, které fungují a na voze zůstanou a které naopak nesplňují očekávání z aerodynamického tunelu.
Abychom poznali, co se změnilo, nebude třeba zkoumat fotografie pod drobnohledem: "Je toho hodně, co je odlišné, bude moci poznat rozdíly v aerodynamice vozu a porozumíte rozdílu v proudění vzduchu. Stále má stejné barvy, ale okraje se změnily."
"Na voze se nacházejí skutečně skvěle vypadající drobné části, ale nemyslím si, že to na boj o čelo bude stačit. Uvidíme vylepšení a snad nám pomohou o něco lépe pochopit proudění kolem vozu," pokračuje Button, který by se přál vrátit k vítězstvím.
Problémy s korelací dat a deformacemi pneumatik (více zde) přispěly k letošnímu propadu McLarenu, Button však věří, že se ve Španělsku zlepší. Spokojen by byl s tím, kdyby pohodlně v sobotu postoupili do závěrečné části kvalifikace: "S tím bychom měli být spokojeni."
Jenson Button se těší na vylepšený, vizuálně odlišný McLaren MP4-28 (foto: McLaren Mercedes)
"Musíme do Q3 postupovat v každé kvalifikaci, v Austrálii nám však hodně pomohlo mokro. Do Q3 jsem se dostal během všech závodů, což je překvapením. Dobrým pokrokem by však bylo auto, s nímž bychom postoupili do Q3, aniž by bylo na pokraji vypadnutí v Q2.
Ještě důležitější věcí ale je pochopit korelaci s aerodynamickým tunelem," upozorňuje Button. Novinky si McLaren vyzkoušel při testu na rovince již v pondělí ve španělské Idiadě, zítra budou mít premiéru před zraky diváků a kamer v Barceloně.