Letošní řadu kvalifikačních vítězství v Šanghaji zatrhnul Lewis Hamilton, Němec nakonec startoval až z devátého místa. Red Bull o víkendu provázely technické problémy - již v sobotu byl Mark Webber kvůli chybnému natankování a nedostatku paliva z kvalifikace vyloučen.
Tým otevřeně přiznává, že rychlost jeho vozu RB9 je silně omezena současnými rychle se opotřebovávajícími pneumatikami Pirelli. Kvůli tomu se rozhodli v případě Vettela poslední část kvalifikace vypustit. V paddocku se hovořilo o tom, že Red Bull bude muset v závodě polevit více než ostatní.
Vettel nakonec projel cílem po stíhací jízdě až jako čtvrtý, Webber po špatně upevněném pravém zadním kole musel ze závodu odstoupit. Podle šéfa týmu Christiana Hornera se však na výsledku podepsala spíše charakteristika čínského okruhu než nějaký obecný pokles výkonnosti.
"Během několika minulých let tato trať nebyla naší nejsilnější. Klade velký důraz na opotřebení předních [pneumatik] a degradaci, takže jste tady spíše omezeni přední než zadní částí. Uvidíme, zda se to otočí příští víkend v Bahrajnu," cituje Hornera Autosport.
Táhlé zatáčky kladou větší nároky na přední pneumatiky, což rakouskému týmu moc nesedí. Jejich vozy disponují obvykle lepší výkonností zadní části. Obvykle také volí vyšší přítlak a dosahují nižších maximálních rychlostí, na což v Číně kvůli 1175m dlouhé rovince dopláceli.
Sebastian Vettel v Číně najíždí na pozici, na kterou není zvyklý - až do páté řady na roštu
(foto: Red Bull Racing)
"Vidíme, že kvalifikace nabízí menší odměnu než snaha o šetření pneumatik. Naše auto podává velmi, velmi dobré výkony. Je rychlé, ale rychlé auto je náročné ke svým pneumatikám a ty si s tím nedokážou poradit.
Potom tedy musíme přizpůsobovat svůj přístup, nastavení a způsob, jakým provozujeme auto tomu, abychom zajistili, že z pneumatik dostaneme více. Je to však stejné pro všechny, jde jen o odlišnou cestu, jak věci obcházet," dodává Horner.