Rakouský tým se dostal v Malajsii pod palbu kritiky za to, že svému jezdci Sebastianovi Vettelovi předal pokyn, aby v závěru závodu svého týmového kolegu Marka Webbera nepředjížděl. Úřadující mistr světa však vedení neuposlechl a Australana svévolně předjel.
Christian Horner vysvětlil, jaké kódy v rámci týmové režie Red Bull využíval: "Multi21 znamená vůz číslo dva [Webber] před vozem číslo jedna [Vettel]. Multi12 znamená vůz číslo jedna před vozem číslo 2."
"Není to složité, není to těžké na překlad, ale oba naši piloti je v posledních třech závodech nedokázali pochopit. Myslím, že se těch kódů vzdáme," dodal šéf závodního týmu.
Vedení týmu si sedlo společně s piloty a za zavřenými dveřmi o událostech podrobně diskutovalo. Tvrdí, že svým pilotům již nebudou bránit ve vzájemném předjíždění - musí si při tom vždy nechat prostor a dát pozor na vzájemnou kolizi, k níž došlo například před 3 lety v Turecku.
Sebastian Vettel se včera v Číně vrátil k událostem v Sepangu, když se zmateně snažil vysvětlit, jak to myslel s omluvou za svůj manévr: "Neomlouvám se za vítězství. Myslím, že mě zaměstnávají hlavně kvůli toho a kvůli tomu tady jsem." Za co se tedy před třemi týdny omluvil? "Omluvil jsem se za to, že jsem postavil sebe před tým, což jsem nechtěl." Snad mu alespoň jeho fanoušci rozumí.
Red Bull podle Helmuta Marka už týmovou režii používat nebude, své jezdce nechá volně závodit (foto: Red Bull Racing)
Odborný poradce Red Bullu Marko, pravá ruka Dietricha Mateschitze, přiznal, že byl majitel týmu kvůli využití týmové režie "pěkně naštvaný." Pro Sport Bild řekl, že "týmovou režii již dále nebudou využívat."