"Celkově to byl velmi produktivní pátek, protože jsme ujeli hodně kol a provedli důležité prvotní analýzy chování dvou typů pneumatik Pirelli dostupných pro tento závod," popisuje Alonso.
"Našim snahám pomohlo příjemné počasí se sluncem a letními teplotami. Očekává se ale, že se počasí zítra zcela změní - má foukat, pršet a podstatně se ochladit, což by mohlo ovlivnit nedělní závod.
Nečekám ale žádná větší překvapení, už jsme věděli, že nejsme nejrychlejší, a dnes se to potvrdilo. Auto se chová dobře, ale víme, že toho musíme ještě udělat hodně, abychom mohli bojovat s nejlepšími," říká Španěl.
Podle jeho týmového kolegy Felipeho Massy byly oba tréninky pozitivní. S drobným problémem se setkal jen odpoledne: "Když jsem ve druhém tréninku vyjel na super-měkkých, něco s KERSem nefungovalo pořádně a to mě stálo čas. Znemožnilo mi to zajet lepší kolo."
"Výkonnost našich soupeřů mě nepřekvapuje a očekávám, že Red Bull bude konkurenceschopný hned od počátku," upozorňuje na rakouský tým, kterému se opět podařilo postavit zřejmě nejrychlejší auto.
Fernando Alonso na super-měkké směsi v Melbourne (foto: Pirelli)
Podle Frye budou rozhodovat pneumatiky: "Dopoledne jsme vyhodnocovali různé aerodynamické konfigurace a pracovali na nastavení, zatímco odpoledne jsme pracovali zejména na srovnávání dvou směsí, které budou klíčovým faktorem ve zbytku víkendu. Degradace byla obzvlášť zřejmou a v souladu s našimi očekáváními pro tyto Pirelli.
S oběma piloty jsme prošli plánovaný program, přestože vůz Felipeho utrpěl poruchu KERSu během své jízdy na super-měkkých ve druhém tréninku.
Nyní se musíme velmi pečlivě zaměřit na nasbíraná data, zejména z delších jízd. Je před námi spousta práce a dlouhý večer, abychom byli na zítřejší kvalifikaci co nejlépe připraveni," dodává technický ředitel Ferrari.