Glock o platících pilotech a podílu Ecclestona na problémech malých týmů

Pavel Šašek, 30. ledna 2013, 09:42 Google+

Současný systém odměn v F1 malým týmům příliš nepomáhá. Potvrzuje to i Timo Glock, který kvůli finančním problémům Marussie přišel o místo.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 30.01. 15:31) Napište svůj názor
Marussia

Marussia | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Třicetiletý Glock z F1 odešel do DTM, protože Marussia potřebovala jeho místo zaplnit pilotem se silnými sponzory v zádech. 

"Naučil jsem se, že pro malé týmy je to extrémně obtížné," říká nová posila týmu BMW v šampionátu DTM. "Velké týmy dostávají velké peníze od Bernieho Ecclestona, zatímco ty malé mají smůlu. A najít partnery, kteří by pomohli stabilizovat rozpočet, je velmi složité."

A je to tak. Menší týmy jsou nyní závislé na penězích, které do týmu přinesou jejich piloti výměnou za závodní sedačku. Glock není první a určitě ani poslední pilot, který kvůli platícímu jezdci o místo přišel. Vzpomeňme například zasloužilého veterána Jarna Trulliho, kterého na poslední chvíli nahradil u Caterhamu Vitalij Petrov. Dalším na řadě je pravděpodobně Heikki Kovalainen.

"Platící jezdci tu byli vždy a netvrdím, že nemají talent. Pastor Maldonado a Sergio Pérez dokázali, že je možné mít za sebou sponzory a zároveň jezdit na úrovni. Bohužel, Formule 1 čím dál tím víc vydává touto cestou," stýská si Glock. 

Příčinu problémů malých týmů ale hledejme o několik let nazpátek. Tehdejší prezident FIA Max Mosley uvažoval o zavedení rozpočtových stropů, čímž menší týmy jako je Marussia nalákal ke vstupu do šampionátu. 


Příští tři roky stráví Glock v šampionátu DTM, kde bude hájit barvy BMW
(Foto: BMW Motorsport)

"Postavit vůz jen za pomoci CFD by mělo smysl, pokud by rozpočtový strop opravdu byl zaveden. Ale nebyl. Brzy jsme zjistili, že takhle to nepůjde, potřebujete i větrný tunel. Ale než jsme navázali spolupráci s McLarenem, bylo pozdě.

Loni jsme ukázali, že umíme udělat krok vpřed. Našli jsme až 1,5 sekundy na kolo. Ale pro větší krok vpřed by to chtělo dvojnásobný rozpočet..."

Německý list Der Spiegel uvedl, že Marussia dala Glockovi odstupné, ten to ale odmítá komentovat: "Ohledně smlouvy vám toho moc neřeknu. To je mezi mnou a Marussií."

Byla loňská sezona jeho labutí písní v F1? Sám neví. Momentálně má dlouhodobou smlouvu s BMW a co bude potom, to netuší: "Uvidíme. Nyní se soustředím na to, co mám před sebou. Co se stane potom, to uvidíme později."

Vytisknout

Diskuze: Glock o platících pilotech a podílu Ecclestona na problémech malých týmů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 30.01.2013 15:31 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Caterham

Caterham už dokončil práci na vylepšeních vozu CT03 pro 5. závod sezóny v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud