Nemusíme chodit ani tak daleko do historie, abychom narazili na první ironickou souvislost. Stačí se přesunout o pár dní nazpátek, kdy se začalo hovořit o tom, že se k týmu připojí Paddy Lowe, dosavadní technický ředitel McLarenu.
K takové situaci už málem došlo v roce 2001, kdy tehdejší technický ředitel stáje Adrian Newey dostal nabídku od týmu Jaguar. Ron Dennis ho tehdy přesvědčil, aby zůstal. V roce 2006 se ale geniální konstruktér stejně stěhoval do Milton Keynes, Jaguar se ale mezitím přejmenoval na Red Bull a zbytek příběhu není třeba vyprávět...
Mercedes jako takový ale přitom také vůbec nemusel vzniknout. Současný tým vznikl v roce 2010 odkoupením týmu Brawn, ten se ale mohl zformovat až po osobní intervenci Martina Whitmarshe, šéfa McLarenu.
Britský tým do té doby působil v podstatě jako tovární tým Mercedesu a z tohoto spojení mu plynulo dost výhod, především motory zdarma. S tím se ale tým z Wokingu musel rozloučit a za motory už tento rok poprvé také platí.
McLaren MP4-23 s motorem Mercedes, se kterým Lewis Hamilton získal titul
(Foto: Petr Hlawiczka)
Jen pro připomenutí: partnerství mezi McLarenem a Mercedesem začalo roku 1995, kdy tým motory Mercedes nahradil nevyhovující motory Peugeot, které používal v předešlé sezoně. Během té doby získal McLaren třikrát pohár jezdců (Mika Häkkinen 1998-99, Lewis Hamilton 2008) a a jeden pohár konstruktérů (1998).