DISKUZE K ČLÁNKU Za dobrotu na žebrotu: Vývoj partnerství McLarenu s Mercedesem
McLaren jako konstruktér vozů a Mercedes jako dodavatel motorů, toto spojení dlouhou dobu platilo za jedno z nejsilnějších v F1. Pak ale Mercedes přišel s vlastním týmem a McLaren v podstatě ze dne na den přestal být továrním týmem Mercedesu. Ohledně konce partnerství ale existuje několik paradoxů, které nám připomíná Andrew Benson z BBC.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Za dobrotu na žebrotu: Vývoj partnerství McLarenu s Mercedesem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
15:20 23.01.2013 188.120.195.XXXKdyby náhodou někdo nevěděl, tak za dobrotu je "až po osobní intervenci Martina Whitmarshe" a na žebrotu "tento rok poprvé také platí". Je to tam sice trochu schované, ale JE to tam, čímž se omlouvám autorovi za neoprávněnou kritiku nadpisu a Petrovi děkuju, že to všechno smazal - aspoň hned každý nevidí, co jsem za pitomce.
Je to sice jen malá útěcha na mé ego, ale aspoň že jsem v tom nebyl sám. -
anonym
15:15 23.01.2013 188.120.195.XXXNe, ne, Petr udělal dobře a my jsme měli míň pindat, víc číst a hlavně u toho přemýšlet. Ono totiž v článku to přísloví z nadpisu opravdu je! Trochu skryté, ale je tam - ten dobrý skutek je "až po osobní intervenci Martina Whitmarshe" a žebrota potom samozřejmě nově vzniknuvší náklady na nákup motorů.
Tímto se omlouvám za své předchozí kecy. -
anonym
11:23 23.01.2013 188.120.195.XXXV souvislosti s placením za motory mě napadá jedna věc - když už musí platit, nestálo by za pokus časem oprášit staré dobré spojenectví s Hondou?
Je mi jasné, že by to nebylo hned (určitě ne v 2014), ale Honda by si jako dodavatel motorů mohla napravit pošramocenou pověst tragicky neúspěšného týmu a mohla by obchodně využít spojení motoru F1 s ERS v návaznosti na jejich hybridní technologie. Tentokrát by ekokampaň dokonce měla smysl, narozdíl od před(K)ERSové doby. Osobně by se mi moc líbilo obnovení spojení McLaren Honda a Williams Honda.-
-
anonym
12:26 23.01.2013 188.120.195.XXXKdo tvrdí, že by byly jenom dva? Podle mě je Honda dost etablovaný výrobce, aby si dokázala při rozumné ceně najít tři odběratele. Vždyť Honda RA168-E je dodnes (po 24 letech!) považovaná za nejlepší motor, který kdy v F1 jezdil. Mimochodem to bylo úsporné 1,5l V6 turbo s plnícím tlakem 2,5 baru - porovnej se specifikacemi budoucích motorů.
Kdyby se do F1 vrátil 12. tým, vychází to přesně na 4 dodavatele každý se třemi týmy. Samozřejmě čím míň dodavatelů, tím menší poměrná částka za vývoj, takže to navypadá moc pravděpodobně, ale nech mě aspoň snít, jo? Díky.-
Ferda
13:00 23.01.2013 46.47.176.XXXAno Honda a Cosworth dodnes patří mezi nejlepší motory jaké F1 zažila, ale.....
...12 týmů začíná být těžká utopie, spíše se obávám, že po letošním roku vypadne Marussia a možná i Caterham a Force India to má taky hodně nahnuté.
Ano, je to katastrofický scénář který se doufám nestane, ale Honda si ještě moc dobře pamatuje proč z F1 musela odejít a co tyhle zmíněné týmy taky může potkat.
Další velkou nevýhodou je prodloužená životnost motorů, která dalším výrobcům zisky taky nepřinese a možná by se bránili i současní výrobci.
Ač nerad, ale opravdu vstup Hondy ani jiného výrobce do F1 opravdu nevidím jako reálný.
-
-
-
-
Kapor
10:42 23.01.2013 194.160.178.XXXMercedes bude zrejme aj naďalej.. ...dodávateľom motorov tímu Mclaren a neskôr pohonných jednotiek, ale horšie je to s tímom Force India, ktorý ako sa zdá bude do tejto sezóny vstupovať dosť neisto. Som zvedavý aj ako sa k veci postavý po r. 2014 Williams, ktorý snáď možno začne odoberať pohonné jednotky od Mercedesu, ak by Force India prešla k Ferrari a stalo by sa pravidlom, že jeden výrobca by mal dodávať trom odberateľom. Otázka ostáva otvorená aj u tímu Marusie, ktorá v tom zrejme nemá ešte celkom jasno, ale určite pôjde cestou najmenších nákladov. -
-
Zix.
09:54 23.01.2013 78.102.229.XXXJe docela zajímavý a trošku i divný proč je to spojejí "McLaren-Mercedes" tolik "oslavovaný",když spolu maj fakt "jen" 1 titul v PK a 3 tituly u jezdců,což neni za tolik let zase taková sláva.
Jediný co se mi zdá na tom k oslavě je,že takhle dlouho spolu vydrželi,což se stává u málokoho nebo ve F1 je to možná rekord(pokud nebudu počítat Ferrari a další týmy co si motory dělaj/dělali).-
rock
10:27 23.01.2013 37.188.239.XXX"proč je to spojení tolik oslavovaný"
Protože reklama. Zas tak velký průšvih to nebyl a Mercedes na tom stavěl kampaň velmi intenzivně (reklamní spoty s piloty, čumák Mercedesu SLR přímo odkazující na nos F1, stříbrná místo bílé, když jim docvaklo, že by mohli odkázat na historické "stříbrné šípy" atp, bylo toho hodně). A když se něco glorifikuje dostatečně dlouho a hlasitě, začne se to brát jako fakt ... -
-
-
-
anonym
13:54 23.01.2013 188.120.195.XXXDokonce jenom 16, protože to bylo cca od poloviny do poloviny. Kdyby došlo na "poměřování pindíků" určitě by se neúplnost sezóny musela brát v potaz a kdyby měl nedejbůh Mercedes míň, pořád by mohl vytáhnout, že odjeli s McLarenem víc závodů. Teď už je to jedno, když mají rekord tak jako tak.
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek