Pokud se dostane silniční auto na konec svého životního cyklu, tak skončí zpravidla na vrakovišti. Zde je buďto rozebráno na součástky a nebo sešrotováno. Také v F1 došlo na konci listopadu po GP Brazílie k vyřazení spousty vozů. Týmy pro ně již v budoucí sezoně nemají uplatnění, jejich použití už totiž nepřipadá v úvahu.
V jejich případě ovšem proces sešrotování nehrozí. Co se tedy s nepotřebnými vozy F1 děje? "Každý rok se vyrobí 5 až 6 vozů," vysvětluje Nick Fry z Mercedesu. Jeden z těchto závodních vozů po konci sezony putuje do Stuttgartu, kde má hlavní sídlo koncer Daimler.
"Z nich jde jeden vůz do musea Mercedesu." Podle Frye mají i velcí sponzoři nárok na jeden stroj: "Petronas má možnost obdržet jedno auto. Sice s ním nemohou jezdit, ale určitě je to hezký výstavní kousek do jejich centrály."
Krásný výstavní kousek do centrály firmy, nemyslíte?
Stačí maličkost, stát se titulárním sponzorem týmu...
"Ostatní vozy se změní na výstavní kousky. Hodně sponzorů nechce mít auto napořád, ale chtějí mít možnost vystavit vůz pouze občasně na nějakých veletrzích nebo výstavách," vysvětluje Fry.
V případě těchto vozů se však již nejedná o provozuschopná auta. Je to pouze šasi bez motoru. "To odlišuje tyto výstavní vozy od strojů, které se potom používají k různým demo jízdám ve městech."