Týmy v Austinu přivítalo slunečné počasí, na počátku tréninku v 9 hod místního času však teplota vzduchu dosahovala pouhých 12 °C, teplota dráhy se pohybovala kolem 16 °C.
Jako první se před semaforem seřadil Kimi Räikkönen, za ním na okruh vyrazila celá řada jezdců. Ujet co největší počet kol je obzvlášť na nové trati velmi důležité. Piloti si na začátku stěžovali na velmi kluzký povrch, Hülkenbergovi to připadalo, jako by dráha byla mokrá.
Při pokusu o výjezd z boxů vzplanul Schumacherův Mercedes, mechanikům se jej však rychle podařilo uhasit. Mimo se hned v úvodu v zatáčce č. 11 ocitl Massa, problémy však byly patrné u všech. S pogumováním se však přilnavost zlepšovala a časy na kolo budou velmi rychle klesat. Vyvíjet se dle radiokomunikace Mercedesu s Rosbergem bude po celý víkend.
Týmy tentokrát testovacím pilotům šanci nedali, aby se jejich závodní piloti mohli dobře seznámit s novou dráhou, kterou někteří nemají ani ve svých simulátorech. Výjimkou bylo HRT, které nutně potřebuje peníze - místo Naraina Karthikeyana letos popáté nastoupil Ma Qing Hua.
Nová přilba Lewise Hamiltona (foto: McLaren F1 Team)
Řada pilotů včetně Hamiltona či Vettela v Austinu jezdí s novými přilbami. McLaren přivezl několik novinek, Lewis zpočátku kroužil s novým jednodušším předním křídlem, které je podobné tomu, co používá Lotus. Tým z Wokingu si jej vyzkoušel během testu nováčků v Abú Zabí. Na voze se místo reklamy Vodafone objevují loga jeho dceřiné americké společnosti Verizon.
Nové díly zkoušelo také Ferrari a Red Bull, zatímco Williams nepřivezl žádné vylepšení: pokud za vylepšení nepovažujeme staré přední křídlo z Barcelony, které má pomoci s řešením nekonzistentního vyvážení. Nové křídlo sice v tunelu nabízelo až o 30 bodů aerodynamického přítlaku více, na dráze s ním však měl tým problémy. Tým vpředu musel zvednout auto až o 5 mm, což se neobešlo bez kompromisů ve výkonnosti.
Po 18 min pokřtil okruh prvním měřeným kolem Kobajaši: 1:54,846 min, Senna za ním absolvoval letmé kolo za 1:56,291 min. Japonec byl ve svém druhém pokusu o 3,6 s rychlejší: 1:51,228 min; ve třetím 1:48,517 min a po mohutném driftu ve vysoké rychlosti 1:46,960 min. Postupně se přidávali piloti top týmů.
Přípravy Red Bullu před začátkem prvního tréninku (foto: Red Bull Racing)
Po 37 min se před duo Red Bull propracoval Hamilton: 1:42,603 min, čtvrtý před Alonsem figuroval Schumacher, jemuž zbývají poslední dva závody. Druhý muž šampionátu jej brzy překonal: 1:42,538, zatímco Hülkenberg se roztočil v první zatáčce.
Pořadí v polovině tréninku:
1. Alonso 1:40,603 min (26,9/39,8/33,7 s)
2. Hamilton + 0,300
3. Button + 0,662
4. Rosberg + 1,528
5. Schumacher + 2,044
6. Vettel + 2,110
7. Grosjean + 2,482
8. Massa + 2,700
De la Rosa se stále po instalačním okruhu neobjevil na dráze, Ma Qing Hua má na kontě jen 8 kol, zatím bídné vystoupení španělského týmu HRT.
Hamilton přebírá po Alonsovi vedení: 1:40,175 min (sektory: 27,1/39,3/34,4 s), na druhé místo se dostává jeho kolega Button: 1:40,528 (27,2/39,5/33,6). Stěžuje si na nedotáčivost v rychlých zatáčkách, drolení levé pneumatiky a blokování předních kol při prvotním zatočení do pomalých zákrut, což mají na svědomí nízké teploty a mizerná přilnavost.
Alonso absolvuje s poslední verzi deflektorů z Abú Zabí a s čerstvými tvrdými pneumatikami (Pirelli v USA poskytlo každému jezdci sadu tvrdých pneumatik navíc) aerodynamickou jízdu konstantní rychlostí na dlouhé rovince. Dostává instrukci, aby aktivoval DRS až do konce, kdy začne brzdit.
Alonso (1:40,337, sektory 26,8/39,6/33,8) a Hamilton (1:39,543 min; 26,6/39,5/33,3) na čele dále zlepšovali své časy, pilot McLarenu ale ztrácel v prvním sektoru. Do boje o špici se přimíchal Vettel - 1:40,335 (27,1/39,6/33,5). Fernando byl po 1. sektoru o rychlejší, kvůli smyku Kovalainena před sebou však musel zpomalit. Webber dostal smyk v zatáčce č. 8, a na chvíli zastavil mimo dráhy, dokázal se však vrátit a pokračovat, patřila mu v té chvíli 7. pozice.
Hlavní média v USA věnují F1 velmi málo pozornosti, za což může částečně kolize s finále NASCARu, tribuny však jsou zaplněné.
V samotném závěru vykouzlil neuvěřitené kolo Vettel - o téměř sekundu a půl rychlejší než Hamilton: 1:38,125 min (26,7/38,9/32,4 s). Za touto dvojicí se seřadili již s více než dvouvteřinovou ztrátou Alonso a Button.
Nejvyšší rychlosti: 1. Ricciardo - 319,4; 2. Vergne - 319,1; 3. Di Resta - 318,7; 4. Pérez - 318,3; 5. Hülkenberg - 318,3; 6. Kobajaši - 318,1; 7 Schumacher - 317,4; 8. Rosberg - 317,3; 9. Alonso - 315,6; 10. Maldonado - 315,5... 23. Vettel - 308,3; 24. Webber - 308,3 km/hod.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:38,125 |
2. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,418 |
3. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 2,212 |
4. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 2,403 |
5. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 2,525 |
6. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 2,841 |
7. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 2,898 |
8. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 2,911 |
9. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 3034 |
10. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 3,348 |
11. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 3,658 |
12. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 3,700 |
13. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 3,708 |
14. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 3,755 |
15. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 3,873 |
16. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 4,414 |
17. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 4,463 |
18. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 5,163 |
19. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 5,318 |
20. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 5,397 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 6,339 |
22. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 6,423 |
23. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 8,792 |
24. | T | Quing-Hua MA | chn | HRT F1 Team | + 10,434 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:38,125 |
2. | 4 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,418 |
3. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 2,212 |
4. | 3 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 2,403 |
5. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 2,525 |
6. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 2,841 |
7. | 12 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | + 2,898 |
8. | 14 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 2,911 |
9. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 3034 |
10. | 15 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 3,348 |
11. | 11 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 3,658 |
12. | 16 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 3,700 |
13. | 17 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 3,708 |
14. | 9 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 3,755 |
15. | 10 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 3,873 |
16. | 18 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 4,414 |
17. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 4,463 |
18. | 25 | Charles PIC | fra | Marussia F1 Team | + 5,163 |
19. | 20 | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 5,318 |
20. | 21 | Vitalij PETROV | rus | Caterham F1 Team | + 5,397 |
21. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia F1 Team | + 6,339 |
22. | 19 | Bruno SENNA | bra | Williams F1 Team | + 6,423 |
23. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | HRT F1 Team | + 8,792 |
24. | T | Quing-Hua MA | chn | HRT F1 Team | + 10,434 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ