Prohlášení týmů po Velké ceně Indie: Alonso si je stále jistý, že titul získá on

F1NEWS.CZ, 28. října 2012, 12:20 Google+

VC INDIE - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; Jak hodnotí piloti a významní představitelé týmů závod v Indii, kde si pro vítězství dojel opět Sebastian Vettel?

Počet komentářů:  34 komentářů (Poslední 30.10. 09:54) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Bylo to neuvěřitelné. Přijet sem a v obou letech po sobě vyhrát kvalifikaci i závod je fantastické. Je to zvláštní velká cena a já mám tento okruh opravdu rád. Moc děkuji týmu. Velmi tvrdě pracuje. Všichni pracujeme společně - ať už zde na dráze nebo v Milton Keynes.

Celkově to pro nás byl velmi dobrý závod a s výsledkem jsem spokojený. Dobře jsem odstartoval, Mark ještě lépe a v zatáčce č. 1 to bylo těsné, já jsem však měl ze třetí zatáčky dobrý výjezd a dostal jsem se dopředu. Dokázal jsem si vyjet náskok, což bylo důležité.

Na měkkých pneumatikách jsem se cítil dobře a byl jsem konkurenceschopný. Myslím, že jsem na dráze mohl zůstat ještě déle, ale v některých fázích  musíte pokrývat soupeře. McLaren a Ferrari dnes byli na tvrdých pneumatikách rychlí, takže bylo důležité mít před nimi náskok.

Viděl jsem nějaké jiskry za vozem, ale tady jsme tento víkend pozorovali jiskření u spousty vozů, přidali jsme se k nim. Byl to pro nás opravdu skvělý den a důležitý krok.

Mark Webber, 3.
Dnes jsem si souboj užíval. Byl to těžký závod a náročný i pro mě, dostat se do rytmu. Lewis Hamilton a Fernando Alonso byli velmi silní a bez KERSu to bylo těžké. Měli jsme s ním problém, který jsme museli zvládnout.

Možná to je pro diváky náročné postihnout, co vše ovlivňuje vůz, zejména jeho výkon na rovinkách, ale jde i o zvládání vyvážení brzd a podobný druh věcí. Kluci se mi snažili pomoct znovu KERS nahodit a mluvili se mnou přes rádio.

Navíc při jednozastávkovém závodě existuje vždy šance na zablokování kol. Protože jsou ty přední velmi důležité, musíte si na ně dávat pozor, což může trochu narušovat rytmus, snažil jsem se ale zůstat maximálně v klidu.

Celkově jsem byl hodně spokojený s tím, jak jsem jel. Měli jsme skončit o něco výše, ale tak už to dnes zkrátka dopadlo.

Christian Horner, šéf týmu
Dnes to byly fantastické výkony u obou pilotů. Sebastian odjel bezvadný závod a skutečně jej kontroloval od startu až do cíle, přičemž vedl v každém jednom kole. Mark se usadil na tom, co zpočátku vypadalo jako pohodlné druhé místo, než jsme ve 20. kole začali zažívat problémy s KERSem.

Museli jsme ho nejprve vypnout a potom uvést do původního stavu s omezeným výkonem, což žel umožnilo Fernandovi dostat se po zastávce dostatečně blízko. Viděli jsme, že DRS zde bylo obzvlášť silné. Mark jel neuvěřitelně dobře, aby udržel Hamiltona ve zbývajících kolech za sebou.

K maximálnímu zisku do poháru konstruktérů nám scházely tři body, což upevňuje naše vedení, zatímco Sebastian v šampionátu pilotů odskočil Fernandovi o dalších sedm bodů. Tři závody před koncem musíme stále pečlivě přistupovat k jednomu závodu po druhém, ale je to fantastické v Indii podruhé vyhrát a význačné pro Sebastiana, který vyhrál čtyři závody za sebou. Vedl ve všech kolech Velké ceny Indie od roku 2011, kdy se zde začalo závodit.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 2.
Můžeme bojovat s Red Bully, ale momentálně stále na vítězství nemáme schopné auto. Znovu jsme letos viděli, že v závodě je situace mnohem lepší než v kvalifikaci. Skvělý start, výborné první kolo, dobrá maximální rychlost a správná péče o pneumatiky krom mého řízení na 120 % v každém z 60 kol vedly k tomuto druhému místu.

Udělali jsme, co jsem mohl, jako v každém závodě. Pokud bychom nakonec šampionát vyhráli, nikdo by nemohl říci, že to bylo díky chybám ostatních, ale protože jsme vždy odváděli maximum.
V Abú Zabí už budeme mít některá vylepšení, takže doufejme, že učiníme pokrok, protože bude důležité začít odmazávat ztrátu, kterou již máme. Zbývá rozdat 75 bodů, což je hodně. Stále jsem optimistou, i když si uvědomujeme, že musíme svou výkonnost zlepšit, obzvlášť v sobotu.

Nevím, jestli to byl můj nejlepší výkon v sezóně, protože to se vždy špatně hodnotí. Já si obzvlášť cením těch z Valencie a z Monzy, ale tohle k těm nejlepším rozhodně patří: tlačil jsem na to od startu do cíle, možná jsem při předjíždění více riskoval než v předchozích závodech.

Dnes po startu jsem se snažil okamžitě zaútočit na McLareny v jejich závětří. Bojovali spolu a možná na mě zapomněli. Podařilo se mi dostat aspoň před jeden z nich. Pak se mi také povedlo předjet o několik kol později Buttona, čas ztracený v těch několika kolech umožnil dvěma Red Bullům si vybudovat mírný náskok.

Ve druhém stintu jsem vytěžil maximum z Webberových problémů s KERSem a předjel jej. Znovu jsme viděli, že se může cokoliv stát a že závody jsou vždy dlouhé a náročné.

Felipe Massa, 6.
Byl to velmi těsný souboj, od startu až do cíle. Kolem 20. kole mi bylo z boxové zídky řečeno, že se musím pokoušet ušetřit palivo, takže jsem skončil tím, že jsem přes půl závodu nemohl jezdit naplno. Můžu vás ujistit o tom, že to nebylo lehké, protože Kimi byl stále těsně za mnou.

Není to výsledek, jaký jsem si přál, ale jedná se o důležité body do šampionátu konstruktérů. Čas ztracený ve druhém tréninku mě vyšel draho, zejména kvůli tomu, že jsme nemohli zoptimalizovat náš balík.

Duel s Kimim po zastávce v boxech? Dokázal jsem vyjet z boxové uličky před ním, pak jsem ho ale pustil do zatáčky č. 3, protože byl stále velmi blízko a já jsem chtěl mít na rovince DRS. Myslím, že si to uvědomil, ale to už bylo pozdě - výhodu jsem získal já a podařilo se mi dostat dopředu.

Nyní míříme do Abú Zabí, což je něco jako druhý domácí závod pro Ferrari, protože tam máme nádherný zábavný park. Doufejme, že na voze budeme mít vylepšení a dokážeme si zajistit lepší výsledek než toto šesté místo.

Stefano Domenicali, šéf týmu
To byl od Fernanda závod, jednoduše úžasné! Včera řekl, že k tomuto závodu přistoupí jako k 60kolové kvalifikaci a měl pravdu: útočil od startu do cíle - jediný, kdo si z nejlepší desítky nakonec polepšil.

To druhé místo získal díky svému talentu, agresivnímu přístupu a tomu, že se nikdy nechce vzdát. Jistil ho tým, který odvedl své maximum, aby mu poskytl vůz, který je ho hoden.

Jistě, opouštíme Indii s větším mankem v šampionátu jezdců, než jsme se přijeli, ale tento závod by neměl nechat ty ve vedení v uvolněné náladě. Fernando a Ferrari nepoleví až do konce této dlouhé sezóny ze svých úsilí ani o centimetr!

Felipe odjel dobrý závod, útočil v prvním stintu, pak byl ve druhém ale v defenzívě, částečně kvůli určitým omezením, jež se objevila v managementu paliva. V každém případě je jeho šesté místo velmi cenné ve světle pořadí mezi Konstruktéry, kde se nám podařilo zvýšit náš náskok na třetí tým, i když lídři ještě více odskočili.

Zbývá několik dalších finále proti velmi silným soupeřům, nejsou však neporazitelní. Vzpomínám si, že v roce 1982 nebyl italský fotbalový tým rozhodně tím nejsilnějším, ale dokázal vyhrát mistrovství světa. Věříme, že máme šanci, a jsem si jistý, že naši fanoušci také!

podium
Dnešní stupně vítězů v Indii (foto: Red Bull Racing)

MCLAREN

Lewis Hamilton, 4.
Docela nerozumím tomu, proč jsem měl tak špatný start, stálo mě to pozice a potom jsem pocítil atak ze strany jezdců za mnou. I když měl lepší start, ti vepředu byli možná stále až moc rychlí, zvlášť v prvním stintu.

Během něho jsem měl problém s podřazováním - musel jsem podřazovat mou pravou místo levé ruky, takže se tým rozhodl mi vyměnit během zastávky v boxech volant. Odstranil jsem ho, než jsem úplně zastavil vůz a potom ho vyhodil. Tým mi pak nasadil nový, zmáčknul jsem první stupeň a byl jsem pryč - všechno to trvalo něco málo nad tři sekundy.

Zkusil jsem dojel Marka, především v závěru, ale to už bylo pozdě a on jel moc rychle, což pro mě byla výzva. Nevzdal jsem to a až do poslední zatáčky jsem myslel, že bych ho třeba mohl dojet, ale nestalo se tak.

Ale i tak, užil jsem ti to dneska - ani si nepamatuji, kdy jsem na to mohl naposledy takhle šlápnout: tak dlouho a tak hodně, bylo to skvělé. Cítil jsem se fantasticky, být ve středu souboje. Jsem pyšný na všechny v týmu, byl to skvělý závod.

Jenson Button, 5.
Start závadu byl zlatý hřeb - byly to jen milimetry mezi mnou a Lewisem, Fernandem a mnou. Nikdy jsem neměl podobný start jako tento - neuvěřitelně tvrdý souboj - a nikdo z nás nikoho nesejmul. Bylo to tak těsné, bylo to blízko ale přesto čisté. Je jen smůla, že zbytek závodu nebyl tak příjemný!

Můj první stint byl pěkným zklamáním, myslím, že jsem se na těch pneumatikách trápil víc než ostatní, takže jsem nemohl udržet vozy za sebou. Potom jsem zajel do boxů dříve, než jsme plánovali, abychom našli lepší balanc na tvrdší sadě, ale nefungovalo, protože jsem se zasekl za Romainem (Grosjeanem), což mě stálo čas.

Ale získat nejrychlejší kolo závodu v posledním kole bylo skvělé a myslím, že je zde potenciál, ze kterého můžeme stavět a odvést si jej do Abú Zabí už příští víkend.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Získali jsme zde dnes 22 mistrovských bodů, ale doufali jsme, že si jich připíšeme více. Bylo pro nás těžké vyždímat dostatečnou rychlost z měkkých pneumatik, naše auto však bylo nejrychlejší na tvrdých. Problém byl, že když jsme se dostali k tvrdým, náskok vozů před námi byl už příliš velký.

I tak na to Lewis v závěru tlačil tak tvrdě, jak jen mohl, postupně ukrajoval z náskoku Webbera před sebou, a pokud by závod byl o několik kol delší, jsem si jistý, že by využil svou šanci a dostal se před něj.

Jenson jel rovněž v obtížných podmínkách výborně. Ztratil sice nějaký čas zaseknutý za Romainem, když se ale dostal podobně jako Lewis na tvrdé, činil rychlé pokroky. Ve skutečnosti zajel nejrychlejší kolo závodu v úplně posledním kole. Mimochodem to bylo 150. nejrychlejší kolo McLarenu v mistrovství světa velkých cen.

Konečně je zde další statistika pro milovníky závodů: Vodafone McLaren Mercedes vyrovnal rekord Ferrari v bodování v 55 velkých cenách za sebou. Začali jsme to v Austrálii v roce 2010, kde pro nás vyhrál Jenson. Od doby, co se k nám přidal Jenson, tým skóroval v každé velké ceně.

V Abú Zabí za týden se budeme snažit o stanovení nového rekordu: bodování v 56 velkých cenách za sebou. Na dráze se budeme snažit samozřejmě o víc. V této sezóně zbývají tři závody a můžete si být jisti, že všichni ve Vodafone McLaren Mercedesu budou odvádět co nejlepší práci, abychom jich co nejvíce vyhráli.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 7.
Opravdu jsem si myslel, že máme tento víkend auto, které je schopné bojovat o pódium, a jsem si téměř jistý, že jsme ho měli. Ale chyba, kterou jsme udělali včera, vzala všechny naše šance. Jednou jsem ho [Felipeho Massu] předjel, když vyjel z boxů, ale pak mě předjel na rovince. Měl jsem dnes velmi dobré auto, ale nemohl jsem udělat vše, to znamená, že jsme nemohli nikoho předjet na rovince. Trochu skličující, ale tak to chodí.

Včera jsme o tom rozhodli, takže nyní za to platíme. Šampionát už je víceméně daný, ale na tom moc nezáleží. Jsem prostě zklamaný s tím, co jsme provedli včera, protože jsme měli velmi dobré auto a nemohli s tím nic udělat. Doufejme, že v příštím závodě budeme o trochu bystřejší a opět budeme mít rychlost, takže zabojujeme o pódium.

Romain Grosjean, 9.
Dokončit devátý po startu z 12. místa je dobrý výsledek, přesto jsme to mohli zvládnout lépe. Tím chci říct, že to byl velmi dobrý závod ode mě, mých inženýrů a mechaniků při zastávkách v boxech. Udělali jsme všechno, co jsme mohli.

Každý pracoval na 100%, ale dnes nám chyběla rychlost na rovinkách, což znemožňovalo předjíždění. Tlačil jsem na to v každém kole. Bylo to jako 90 minut kvalifikace a dal jsem do toho všechno, abych dostat ten nejlepší výkon z vozu, takže jsem velmi šťastný.

Eric Boullier, šéf týmu
Jako každý závod je kvalifikace očividně klíčem k získání slušných bodů, takže včerejší výsledek předurčil náš závod. Bohužel Kimi nemohl předjet Felipeho a zůstal za ním zaseknutý. Myslím, že jsme měli tempo, díky kterému jsme mohli být víc vpředu.

Jednoznačně je třeba zapracovat na kvalifikaci a ujistěte se, že odvedeme lepší práci. Víme, že náš vůz je v závodě silný a myslím, že oba jezdci dělali to, co jsme od nich očekávali. Tým odvedl skvělou práci se strategii při zastávkách v boxech, takže si nemůžeme stěžovat. Řekněme to takto, jsme frustrovaní, že jsme to neudělali o trochu lépe.

mallya
Vijay Mallya (vlevo) si domácí podnik moc pochvaloval (foto: Sahara Force India)

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 8.
Jsem s výsledkem velmi spokojený a myslím, že osmé místo bylo maximum, které dnes bylo možné. Byl to skvělý výkon týmu a cítím usokojení z toho, co jsme dnes dosáhli. Na startu jsem neměl nejlepší odpich, ale zvládl jsem dobře první kolo a mohl předjet Rosberga na zadní rovince a Maldonada při nájezdu do zatáčky č. 4.

Prostřední část závodu pro mě byla poměrně osamělá, protože jsem jezdil v čistém vzduchu, ale ke konci byl Grosjean velmi blízko za mnou a hodně namě tlačil. Pod tlakem jsem se ale nezlomil, udržoval jsem jej za sebou a přiměli jsme jednozastávkovou strategii k tomu, aby fungovala.  Dnes jste opravdu mohl na tribunách cítit podporu týmu a je skvělé, že jsme pro ně získat body.

Paul di Resta, 12.
Bylo to celkem těžké odpoledne, ale myslím, že jsme dosáhli vše, co jsme v závodě mohli, protože jájsem z auta dnes už více vyždímat nemohl. Jel jsem tak tvrdě, jak jen to šlo, a po celou dobu na to tlačil. Bojovali jsme s Rosbergem a se Sennou, ale nepřiblížil jsem se jim dostatečně na to, abych si to s nimi mohl rozdat.

Abych byl upřímný, trápili jsme se s nalezením ideálního vyvážení auta po celý víkend. Identifikovali jsme včera večer v datech několik problémů, ale přenesly se i do závodu. Jsem si docela jistý tím, že je tým vyřeší a v Abú Zabí budeme příští týden konkurenceschopnější.

Vijay Mallya, šéf týmu
Jsem potěšený tím, že jsem viděl, jak Sahara Force India získala body ve svém domácím závodu – druhým rokem za sebou. Po kvalifikaci jsme věděli, že je před námi velký úkol, ale Nico tu výzvu přijal, závodil velmi dobře a dojel na osmém místě.

Jedná se o velmi uspokojivý výsledek a znamená to, že jsme skórovali v posledních šesti závodech – v každém závodě po letní přestávce. Jsou to pro náš boj v šampionátu konstruktérů důležité body a budeme na to dále velmi tvrdě tlačit ve zbývajících třech závodech.

Paul také tvrdě bojoval, posunul se vpřed o čtyři místa, bylo to pro něj ale pro něj nakonec těžké bojovat o body. Celkově se jednalo o další skvělou Velkou cenu Indie. Okruh je velkolepým místem pro automobilové závody a Buddhův mezinárodní okruh hostil opět fantastický podnik, který jsme si všichni náramně užili.

 

WILLIAMS

Bruno Senna, 10.
Po nepovedené kvalifikační sobotě jsme měli v závodě silné auto, získání bodů z dnešního víkendu pro mě znamená spokojenost. Byl to zábavný závod, protože jsem soupeřil s dalšími vozy, které byly rychlostně velmi podobné, takže jsem u předjíždění bojovat, takže jsem spokojený. Auto bylo tento víkend daleko lepší, takže půjdeme do příštího závodu s daleko větší důvěrou.

Pastor Maldonado, nedokončil
Z vozu jsem měl dobrý pocit a byl jsem přesvědčen, že jedu o body. Ale můj závod byl ve skutečnosti u konce, když jsem byl zasažen a dostal defekt, který mě odsunul dozadu a stál mnoho času.

V konečném důsledku to pro mě byl velmi nešťastný závod, ale můžeme si z něj vzít něco pozitivního. Naše tempo se zlepšilo a měli bychom být více konkurenceschopní pro závěrečné tři závody sezony.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Jsme potěšeni, že jsme ukázali naše silné tempo a Bruno se vrací domu s desátým místem i když byl náš závod narušen provozem. Pastorův závod skončil jakmile dostal defekt při kontaktu s Kobajašim v zatáčce číslo pět během 31 kola.

piltoi - maldonado
Slavnostní přehlídka pilotů před Velkou cenou Indie (foto: Williams F1 Team)

MERCEDES

Nico Rosberg, 11.
Skončit těsně za body je vždy těžké, pro nás to tam bylo náročné odpoledne. Po startu na nových pneumatikách jsem doufal, že budu moci získat několik míst, ale zkrátka jsme nebyli dost rychlí, takže jsem musel bojovat s vozy, které přijížděly zezadu. Jsou to pro nás těžké časy, ale učíme se pro příští rok, což je jednou pozitivní věcí.

Michael Schumacher, 22.
Byl to dnes hodně neuspokojivý závod. Pro mě v podstatě skončil hned po startu – ztratil jsem tolik času, než jsem se s defektem dostal do boxů, že bylo po jakýchkoliv nadějích na zisk bodů. Mezitím byla rychlost dost dobrá, ale byl jsem příliš vzadu na to, abych získal více než několik pozic. Nakonec jsme museli z technických důvodů odstoupit.

Ross Brawn, šéf týmu
Závodíme letos ve vyrovnaném poli, kde několik desetin sekundy v časech na kolo představuje obrovské rozdíly ve vašem umístění. Momentálně jsme s cennými desetinkami na štíru, kvůli čemuž jsme odpoledne skončili opět mimo body.

Nicovi jednozastávková strategie fungovala dobře, dával si pozor na své pneumatiky, a přesto udržoval poměrně dobrou rychlost ke konci obou stintů, jinak ale odjel relativně tichý závod.

Co se týče Michaela, kvůli kontaktu v první zatáčce jej od druhé zatáčky čekal náročný boj a ocitl se na konci pole. Díky dvěma stintům na měkčí sadě ale mohl prokázat v určitých fázích závodu slušnou rychlost. Ke konci jsme jeho vůz preventivně stáhli kvůli určitým obavám spojených s převodovkou.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 13.
Byl to závod bohatý na události. Byl jsem na špinavé straně, ale upřímně, udělal jsem všechno, co jsem mohl s tím přítlakem, který jsem měl.  Nebylo to dost na to, abych si udržel pozici a Di Resta se dostal přede mě a já předjel Schumachera, který měl za první zatáčkou problém. Po zatáčce č.4 tam byl chaos a já byl třetí mimo trať s Di Restou a Sennou do zatáčky č. 5, ale byl jsem na vnějšku a musel ustoupit.

Snažil jsem se jet naplno po tom všem v mém prvním stintu, ale neměl jsem zrovna dobrý pocit na primech a trošku mi chyběla rychlost. Poté, co jsem přezul, bylo auto mnohem lepší a já jsem našel rytmus a mohl na to šlápnout. Ale nebylo to dost, abych dojel Di Restu, a ke konci jsem se musel bránit Kobajašimu. Takže, ne přímo skvělý závod, ale můžeme se pokusit znovu za pár dní v Abú Zabí.

Jean-Eric Vergne, 15.
Ihned, jak se rozsvítila zelená světla, jsem se dostal do sendviče a musel jsem tvrdě a taky dříve brzdit, než jsem chtěl. Zablokoval jsem díky tomu kola a dostal se do kontaktu se zadní částí Schumacherova vozu. Rozbilo to moje přední křídlo, takže jsem musel do boxů a měl jsem po závodě. Snažil jsem se, jak jen to šlo, a chtěl zajíždět dobré časy, ale výkon mého vozu nebyl tento víkend až tak dobrý.

Na jednu stranu je to závod, který chci zapomenout, ale v jiném smyslu se musíme poučit a vzít si z toho to dobré, abychom přijeli do Abú Zabí s lepším výkonem. Už jsme viděli, že i když ty závody dělí jen týden, neznamená to, že výkonnost bude stejně na obou, takže můžeme být ohledně dalšího závodu optimističtí.

Franz Tost, šéf týmu
Oba naši ztratili šanci skórovat body po těžkostech v prvním kole. V případě Jeana-Erica to bylo vážnější, protože byl zapleten do kolize se Schumacherem a museli jsme mu dát nové přední křídlo, což ho odsunulo pořadím dozadu. Zatímco Daniel ztratil místo ve prospěch Di Resty přímo na startu.

Celková rychlost vozu nebyla po zbytek závodu tak špatná. Jeli jsme nastejno s Di Restou a Sennou. Přesto, oba naši piloti se zasekli v provozu a to znamenalo konec našeho tři závody trvajícího zisku bodů. Pokud můžeme najít nastavení za pár dní v Abú Zabí, potom možná můžeme mířit za dalším umístěním v první desítce.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 14.
Musím říct, že to nebyl zrovna náš víkend. V závodě jsem nikdy nebyl sám, vždy jsem měl někoho před sebou, ale na rovince jsme neměl dost rychlosti, abych ho předjel. Bylo to frustrující. Byl jsem zaseknutí za Danielem Ricciardem a nebylo nic, co bych s tím mohl dělat.

Problém s Pastorem Maldonadem byl trochu podivný. Předjel mě, ale pak se najednou vrátil do mé závodní stopy. Nemohl jsem kontaktu předejít. Myslím, že bychom se měli ujistit, že budeme mít hladký víkend v Abú Zabí a na tento zapomenout.

Sergio Pérez, nedokončil
Dnešek byl celkově zklamáním. Především jsem musel do boxů už po 14 kolech, protože se na levé přední pneumatice vytvářely zle vypadající puchýře. Ještě nevíme, proč se to stalo.

Chtěl jsem získat zpět ztracené pozice, ale při předjíždění Daniela Ricciarda jsem se dotkl jeho předního křídla. Zadní pravá pneumatika sjela z ráfku a poškodila něco na zadní části vozu. Takže můj závod byl u konce po 20 kolech

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Neuspokojivý závod. Kamuj bojoval tvrdě, ale jeho pozice na startu byla příliš velkým handicapem. Sergio zvládl dobře odstartovat, ale pak měl neočekávané problémy s levou přední pneumatikou. Po počáteční zastávce v boxech měl defekt a musel zastavit, protože se jeho vůz choval zvláštně. Dosáhnout našeho cíle, bojovat o páté místo mezi konstruktéry, bude nyní těžší.

 

CATERHAM

Vitalij Petrov, 17.
Měl jsem dost dobrý start a brzy jsem se dostal k Heikkimu a udržoval rychlost s ním a s ostatními vozy do prvních zastávek. Tempo a úrovně degradace byly na první sadě pneumatik opravdu dobré, takže jsme se rozhodli zůstat déle a změnit strategii ze dvou na jednu zastávku.

Vyjel jsem hned za svým týmovým kolegou a pak jsem jej předjel, když měl problém s KERSem. Poté jsem byl 15., ale několik kol před koncem mě předjelo pár rychlejších aut a já jsem skončil sedmnáctý.

Přesto se jednalo o dobrý závod. Auto bylo výborné po celé odpoledne a všichni o víkendu opravdu tvrdě pracovali. Máme pro příští týden v Abú Zabí několik nových dílů, takže uvidíme.

Heikki Kovalainen, 18.
Můj start byl dobrý, byl jsem po prvním kole 17. A udržoval tempo s Kobajašim a klubkem vozů před námi, těm za námi jsme ujížděli. Plánovali jsme dvě zastávky, ale vzhledem k tomu, jak auto fungovalo, jsme se rozhodli pro delší první stint a přesedlali jsme na jednu zastávku, stavěli jsme hned za polovinou.

Měl jsem dobrou zastávku, ale kole dvou třetin závodu jsem měl problém s KERSem, proto mě Vitalij předjel. Od té doby to bylo opravdu už jen o tom dovézt vůz do cíle. Když přijdete o KERS, tak vám to samozřejmě nepomůže, ale i tak to bylo docela jednoduché ujíždět vozům za mnou. Nebýt toho problém, tak jsem si jistý, že bych skončil výše.

Nyní se těšíme na závod příští týden, kde budeme mít několik vylepšení na voze. Snad nám pomohou dostatečně stáhnout náskok na auta před námi a pomůžou nám s nimi bojovat po delší část závodu.

glock
Timo Glock po závodě moc spokojený nebyl (foto: Marussia F1 Team)

MARUSSIA

Charles Pic, 19.
Byl to skvělý závod, zvláště po tak špatné kvalifikaci. Nemohli jsme ukázat naši rychlost, ale to jsme zvládli dnes a jsem velmi šťastný, že se to povedlo. Dobře jsem odstartoval a v první zatáčce jsem získal 5 míst, dostal se před Petrova.

Mají výhodu v KERSu, takže netrvalo dlouho a předjel mě, ale po zbytek závodu jsme se drželi Caterhamů a jak se závod odvíjel, dostihl jsem Kovalainena. V posledních kolech jsme byli zpožďováni modrými vlajkami, to nás stálo čas, takže jsme nemohli ukázat, že máme na Heikkiho, ale zajisté tu ta rychlost byla.

Skvělá zastávka na straně týmu, velmi dobrá práce inženýrů a mechaniků, to nám hlavně pomohlo k našemu štěstí po kvalifikaci. Jsem velmi šťastný a těším se na pokračování v Abú Zabí příští víkend, kde budu zpět na okruhu, kde pro mě všechno hrálo na jezdeckém testu nováčků vloni. Doufám v opětovný dobrý výsledek.

Timo Glock, 20.
To byl velmi zvláštní závod. V první zatáčce jsem byl na špatném místě a ztratil jsem vůči HRT několik pozic. Potom jsem se zasekl za Petrovem na několik kol a mezitím se ostatní kluci vzdálili.

Celkově jsem bojoval s rychlostí; v pátek bylo auto daleko lepší na dlouhé úseky. Také jsem trpěl kvůli velkým vibracím pravé přední pneumatiky, hlavně v druhém stintu, a od 25. kola jsem se musel vypořádávat s modrými vlajkami. Kvůli tomu ztrácíte více a více času a je nemožné se z toho dostat. Těším se do Abú Zabí a doufám v lepší závod.

John Booth, šéf týmu
Výborná práce Charlese, který se oklepal ze včerejší kvalifikace. Odhadl míru všech aut, která se účastnila incidentu v první zatáčce, a dostal se před Petrova a držel si od něj odstup na docela dlouhou dobu.

Bohužel jsme byli bez KERSu a Charles to nemohl udržet dlouho. Nicméně když jej Petrov předjel, Charles se držel Caterhamů a kdyby nebylo několika modrých vlajek, skončil by do 5 sekund od Heikkiho.

Timo měl méně optimistický den. Incident v první zatáčce jej poškodil na celý závod a jako následek se zasekl za HRT na nějakou dobu. Odvedl dobrou práci, aby se jich zbavil, jak jen bylo možné, nicméně ten čas, který strávil snahou předjet je, stál pneumatiky, navíc jsme jeli na jednu zastávku.

Navíc jsme měli problém se zadkem a to ho bohužel dál ovlivnilo; vrátil se na trať  a přišly modré vlajky. Neměli jsme perfektní víkend v několika směrech, ale útěchou zůstává, že jsme stále schopní být na dosah s konkurencí.

 

HRT

Narain Karthikeyan, 21.
Na startu jsem dobře vyrazil, ale měl jsem incident v první zatáčce a ztratil kus svého předního křídla. Škoda nebyla příliš velká, ale od té doby jsme měli problém s vyvážením vozu. Největší problém představovalo přehřívání brzd. Rádiem mě varovali, že se o ně musím starat, protože jsme se chtěli dostat do cíle. A zvládli jsme to. Dnes jsme z toho co máme dostali maximum a jsem rád, že jsem dokončil svůj domácí závod.

Pedro de la Rosa, nedokončil
Je škoda, že jsem musel odstoupit, protože se mi na tvrdých pneumatikách dařilo, ale bez varování selhaly brzdy. Tento okruh je na ně nároční, jsou zde tři po sobě následující místa s tvrdým brzděním a vysokými teplotami, takže se to může stát. Je však důležité, že jsem v pořádku a vůz není před Abu Dhabi příliš poškozen. Musíme zjistit, proč tato porucha nastala a opravit to, protože Abu Dhabi je další okruh náročný na brzdy.

Luis Pérez-Sala, šéf týmu
Byl to pro nás těžký závod, především tedy jeho začátek, protože přehřívání brzd jsme na tomto okruhu nečekali. Od začátku jsme se museli držet na rozumném limitu teploty a snížit naše tempo. Od té doby jsme se zlepšili a udrželi si výkonnost, ale na konci postihlo Pedra selhání brzd a nemohl závod dokončit. Narain prožil také složitý závod, ale alespoň byl schopný před domácími fanoušky dokončit, což byla ta nejvíce pozitivní věc.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Indie: Alonso si je stále jistý, že titul získá on

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 30.10.2012 09:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 34 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Heidfeld, Nick

Dočkáme se místo New Jersey návratu Francie?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud