Red Bull: Izolace v důsledku odlišných názorů nám nevadí, nemáme nejvyšší rozpočet

Petr Hlawiczka, 23. října 2012, 15:50 Google+

Christian Horner hovoří o izolaci svého týmu, který dobrovolně opustil Asociaci týmů F1 (FOTA). Tvrdí, že Red Bull nemá nejvyšší rozpočet v F1.

Počet komentářů:  36 komentářů (Poslední 24.10. 18:14) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Red Bull se občas ocitá v izolaci, když nesouhlasí s názory ostatních týmů, které se týkají úpravy regulí či kontroly nákladů v F1. Nad dodržováním Dohody o omezení zdrojů by podle něj neměla například bdít FIA, pokud součástí dohody nebude omezení utrácení v oblasti motorů.

Izolaci rakouské stáje, která dominovala minulým dvěma sezónám F1 a i letos s pohodlným 77bodovým náskokem vede v šampionátu konstruktérů, ilustruje schůzka šéfu týmů v Suzuce, na kterou nebyl pozván Horner ani Franz Tost - šéf sesterské stáje Toro Rosso.

Horner si v rozhovoru pro Autosport uvědomuje, že se v názorech liší od ostatních, starosti mu to však nedělá: "Během naší existence chceme odvádět co nejlepší práci a pokoušet se vyhrávat velké ceny a bojovat o mistrovské tituly."

vettel
Sebastian Vettel vyhrál tři poslední velké ceny (foto: Red Bull Racing)

Red Bull letos již několikrát podstatně přepracoval svůj vůz RB8 a někteří na něj poukazují jako na tým s nejrozsáhlejšími zdroji. "Samozřejmě si uvědomujeme náklady. Nemáme největší rozpočet v F1. Jen se podívejte na ostatní smlouvy pilotů, o nichž se nyní hovoří. Vypadá to ironicky, když ostatní hovoří o snižování nákladů, zatímco se drží na takových úrovních.

Já jsem s naší pozicí zcela spokojený. Soustředíme se na odvádění té nejlepší práce, které jsme schopni. V naší pozici vůči omezování zdrojů jsme velmi konzistentní, a pokud to je nepříjemné pro ostatní, je to jejich problém, ne náš," pokračuje šéf závodního týmu Red Bullu.

Red Bull a Toro Rosso letos již dříve odmítli navrhovaný dozor FIA nad dodržováním Dohody o omezení zdrojů (RRA), která tak nemohla být začleněna do pravidel pro rok 2013 - k čemuž bylo zapotřebí jednomyslné shody týmů.

red bull
V Koreji jsme se po dlouhé době dočkali nového lídra šampionátu (foto: Red Bull Racing)

Podle Hornera by pro ně bylo špatné, kdyby v tomto souhlasili s ostatními, protože by se jejich tým dostal ve srovnání s týmy automobilek do nevýhody: "Našim názorem vždy bylo, že RRA není efektivním způsobem řízení nákladů, pokud si vyberete pouze určité prvky.

Máte výjimky, odlišné korporace, které disponují vlastnictvím týmů různými způsoby. My jsme vždy tvrdili, že chceme něco, co je transparentní a všezahrnující. RRA, RRA týkající se šasi, jak se o ní před tím hovořilo, to určitě nesplňuje.

Pokud by zahrnovala i motory, byla by zajímavější. Našim základním názorem však je, že nejlepším způsobem pro řízení nákladů je stabilita pravidel, protože pozorujeme, jak spoustě týmů a nezávislým týmům umožnila být v současné F1 konkurenceschopnými.

Proto pevně věříme, že stabilní technická a sportovní pravidla jsou nejlepším způsobem kontroly nákladů v protikladu k omezování zdrojů, které nenakládá se všemi členy rovnocenně," dodává Horner.

Red Bull v posledních závodech nasadil několik vylepšení a dále usilovně vyvíjí. Významnnější novinky na voze RB8 budeme moci podle odborného poradce Helmuta Marka vídávat v následujících závodech až po Velkou cenu Abú Zabí.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Red Bull: Izolace v důsledku odlišných názorů nám nevadí, nemáme nejvyšší rozpočet

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 24.10.2012 18:14 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 36 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Valtteri Bottas loni v Singapuru

Singapur pro Mercedes bývával nejslabší tratí, nespokojený Wolff ale letos čeká tvrdou bitvu

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone komentuje rostoucí počet závodů. Je podle něj 21 velkých cen moc a nebo málo?

Daniel Ricciardo je s motorem Renault moc spokojený

Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Maďarsku

S jakým zbarvením nastoupí Haas v Singapuru?

Mattia Binotto v Austrálii

Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

Valtteri Bottas v závodě v Itálii na Monze

Bottas se nevzdává. "Stále se může objevit jakákoliv příležitost"

Tým Toro Rosso při prvních předsezonních testech v Barceloně

Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

Juan Pablo Montoya ve Velké ceně Brazílie 2005, v níž McLaren získal double

Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Räikkönen, Kimi

Grosjean o svých týmových kolezích: Jaký byl Alonso a jak vychází s Räikkönenem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Začíná nová éra F1: Pirelli s Renaultem poprvé otestovalo 18" pneumatiky + VIDEO

  2. Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

  3. Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  4. "Extrémně konkurenceschopný motor, růžová budoucnost." Williams zůstává u Mercedesu až do roku 2025

  5. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  6. Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud