Přestože Fernando Alonso stále vede mistrovství světa jezdců, jeho náskok na Sebastiena Vettela se po Velké ceně Japonska ztenčil na pouhé čtyři body. Boj o titul tak zůstává zcela otevřený. Zatímco však Red Bully předvedly v posledních závodech výbornou výkonnost, Ferrari má zdá se problémy s rychlostí vývoje svého vozu.
Důvodem je zejména odstávka aerodynamického tunelu v Maranellu, v důsledku čehož jsou inženýři italské stáje odkázáni zejména na technologické zázemí Toyoty v Kolíně nad Rýnem. Jak ale v Suzuce dodal šéf závodního týmu Ferrari Stefano Domenicali, tato situace nemůže být brána jako výmluva. „To je součástí hry,“ uvedl Ital.
„Potřebujeme se chovat velmi racionálně, protože jsme například viděli, že McLaren měl v Singapuru neuvěřitelnou rychlost a každý říkal, jak po trati létají. Ale tenhle víkend byla zjevně úplně jiná situace.
Samozřejmě byl velmi působivý Red Bull, takže musíme zjistit, co dokážeme udělat, abychom mohli soupeřit s jejich tempem vývoje nebo jestli jim jen vyhovovala tahle trať. Ale ostatní vyvíjejí velký tlak a i my musíme tlačit na naše inženýry – pozitivně tlačit – abychom si mohli být jistí, že nám dodají potřebná vylepšení,“ pokračuje Domenicali.
Felipe Massa si druhým místem v Suzuce důrazně řekl o prodloužení smlouvy se Scuderií
(foto: Scuderia Ferrari)
Zároveň se ohrazuje proti nařčením, že Ferrari už šest závodů své vozy nevylepšovalo: „Není pravda, když občas slyším, že jsme auto už po mnoho závodů nevyvíjeli. Skutečností je, že úroveň soutěžení je velmi vysoká a my potřebujeme určitě vylepšit naší kvalifikační rychlost, protože ta opravdu není na té úrovni, na které by měla být.
Během závodu jste v normálních podmínkách viděli, že je to úplně o něčem jiném, ale bohužel když startujete vzadu, může se přihodit cokoliv a bohužel právě to se stalo Fernandovi v Belgii a tady.
I když to byly dvě rozdílné situace, protože v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska jsme se do téhle pozice dostali kvůli něčemu, co nebylo možné ovlivnit,“ upozornil Domenicali na fakt, že Alonso musel ve třetí části kvalifikace zvolnit při svém rozhodném kvalifikačním kole kvůli žlutým vlajkám, jež byly vyvěšeny po Räikkönenově výletu z tratě.
Propracovaná zadní část Ferrari F2012 (foto: Scuderia Ferrari)
Na otázku, zda italská stáj představí v příštích závodech nějaké velké vylepšení, odpověděl šéf Ferrari s ohledem na poslední problémy s korelací dat vyhýbavě: „Záleží to na tom, co považujete za ‚velké vylepšení‘ – jistěže se snažíme přinést vylepšení. Jak se osvědčí v praxi, se ukáže až na trati, ale určitě je naším cílem, aby v každém závodě bylo něco nového. Ale zároveň musíme zlepšit svoji výkonnost na každé trati - a ta se liší závod od závodu, jak jsme už letos viděli.“