Prohlášení týmů po Velké ceně Belgie: Maldonadovi vysvětluje, proč ulil start

Petr Hlawiczka, 2. září 2012, 16:00 Google+

VELKÁ CENA BELGIE - PROHLÁŠENÍ TÝMŮ; Jak hodnotí hlavní aktéři a zástupci týmů závod ve Spa, který se neobešel bez velké hromadné havárie v první zatáčce?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 03.09. 10:05) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

MCLAREN

Jenson Button, 1.
Je to pro mě a tým skvělý víkend. 25 dobrých bodů, a pokud budeme stále moci bojovat o vítězství jako zde, je zde stále šance na boj o titul. Ale nemyslím na šampionát. V Monze budeme chtít opět předvést to nejlepší a získat co největší počet bodů. Jak jsem řekl před závodem, vyhrát titul je velký dlouhodobý úkol, ale dnes se ukázalo, jak lehce a rychle můžete ztratit 25 bodů.

Nebyli jsme si jistí, jak naložit se strategií, jestli jet na jednu či dvě zastávky. Dokonce jsme zvažovali tři. Když na druhou zastávku zajel Nico [Hülkenberg], trošku to pomohlo. Auto bylo dobré a já mohl jet naplno, ale i tou dobou jsem si nemyslel, že to bude na jednu zastávku.

A ve dvanáctém kole začali pneumatiky fungovat. Vůz byl konzistentní a mohl jsem jet a kontrolovat opotřebení gum. Je to skvělý pocit dojet s takovým náskokem před všemi ostatními, kromě Sebastiana [Vettela].

Co můžu říci, tento okruh je se svou historií tak zvláštní pro většinu pilotů kvůli způsobu, jakým se projíždí. Získat vítězství od startu do cíle je velmi zvláštní, obzvlášť poté, co tento rok pro mě nebyl snadný. Před tím, než odjedeme do Monzy, si to užijeme. Doufám, že tam zažijeme to stejné.

Lewis Hamilton, nedokončil
Opravdu nechci o startu mluvit. Lidé mohli vidět, co se stalo. Už jsem zažil mnohem horší nárazy, než to.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Lewis byl bez vlastního zavinění vyřazen, jsem si jistý, že by body získal. Byl to pro něj špatný víkend, je-li v něčem pozitivní, tak v jedné věci: Lewisův hlavní soupeř v boji o titul byl vyřazen při stejné nehodě.

Problém takových vítězství, jaké dnes předvedl Jenson, je, že vypadají jednoduše, ale po páteční záplavě Jenson dominoval kvalifikaci a jel si pro vítězství z pole, dokázal jet na jednu zastávku - byla to skvělá jízda. Musíte to umět, aby to vypadalo tak jednoduše. Víme, že taková jízda na okruhu jako je tento vyžaduje obrovské umění.

Nechtěl bych zveřejnit to, co jsem si pomyslel, když jsem spatřil úvodní nehodu. Grosjean se stále tlačil na jednu stranu. Pro Lewise a ostatní to byla škoda, také pro nás jakožto fanoušky závodění. Není mým úkolem rozhodovat, zda by měla být udělena penalizace. Byli úplnými oběťmi nehody.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 2.
Byl to šílený závod z místa, z něhož jsem startoval. Start nebyl moc dobrý poté, co se spousta aut ocitla v první zatáčce mimo. Bylo to dost šílené, naštěstí jsme se dostali zpět díky fantastické strategii.

Byla to správná volba, auto bylo v závodě docela dobré a my jsme dokázali v závodě získávat pozice. Užil jsem si při závodění s mnoha lidmi spoustu zábavy, při závodění s Michaelem. Je to skvělé přijet sem, skvělé dojet druhý a už se těším, až zde budeme opět příští rok. Tento okruh je neuvěřitelný.

Mark Webber, 6.
Start byl dost divoký, což se zde může přihodit. Usadili jsme se v závodě a začalo být naprosto zřejmé, jak těžké bude pro nás předjíždění na této trati. Já jsem se Sebastianem svedl souboj, což bylo v pořádku.

Po Eau Rouge nebylo možné na rovince bojovat. Bylo to těžké, pak si začínáte házet kostkou. Po startu jsme z té situace nevytěžili maximum.

Christian Horner, šéf týmu
Seb jen tak tak minuli Michaela, když zajížděl do boxů. Závodili proti sobě a nestálo nás to moc, podle mě to byl závodní incident.

Vypuštění Webbera z boxů bylo zcela na hraně, ale v pořádku, jelikož to Massu nic nestálo. Byl vypuštěn přesně v ten správný okamžik.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 3.
Je skvělé být zpět, byl to dobrý závod, pro fanoušky. Pro mě a tým to nebylo lehké. Auto nebylo přesně takové, jaké bychom chtěli. Ale získali jsme opět důležité body a příště se budeme snažit ještě víc.

Neměli jsme dostatečnou rychlost. Když vezmu v úvahu, jak obtížné bylo řízení, jsem se třetím místem velmi spokojen. Neočekával jsem jednoduchý závod, ale nakonec byl opravdu hodně těžký. Prvních pár kol na nových pneumatikách bylo dobrých a potom jsem začal klouzat. Měli jsme vyšší přítlak, abychom získali přilnavost, což znamenalo, že jsme se trápili na rovinkách.

Jednou mě předjel Michael [Schumacher] a pak mě dostal znovu. Ani s DRS jsem ho nemohl předjet, tak jsem musel využít šanci a předjet ho s KERSem v Eau Rouge a stejně mě málem znovu předjel zpátky. Je lepší dojet třetí než vůbec. Ale nevyhráli jsme a neměli jsme rychlost, abychom vyhráli, takže jsme si to ani nezasloužili. Poslední dva závody jsme měli rychlost, ale bylo to na okruzích, kde se nedalo předjíždět, tady jsme rychlost neměli.

Romain Grosjean, nedokončil
Když je váš život o závodění, patří obdržení zákazu v účasti ve velké ceně jedním z nejhorších zážitků, které můžete prožít. A musím říct, že respektuji verdikt komisařů. Měl jsem dobrý start - kromě vyrušení od Maldonada, který vyrazil dřív. To myslím ovlivnilo všechny vepředu. Jel jsem do první zatáčky, a když předek vozu kolidoval s Hamiltonem.

Opravdu jsem si myslel, že jsem dostatečně vepředu a že je tam místo pro oba, nechtěl jsem ho vytlačit nebo tak. Ta situace není nic, co by člověk na startu chtěl a díky Bohu nikdo nebyl zraněn. Omlouvám se všem jezdcům, kteří se do toho zapletli a jejich fanouškům. Mohu jen říct, že dnešek je součástí procesu, který mě udělá lepším závodníkem.

Eric Boullier, šéf týmu
Byl to těžký den pro tým, ale plně respektujeme rozhodnutí sportovních komisařů. Romain si nezajezdí v Monze, ale pořád má naši plnou podporu. Jméno jeho náhradníka oznámíme o něco později během týdne. Pokud jde o závod, bohužel jsme neměli tempo aby Kimi mohl utočit na Jensona nebo Sebastiana.

Musíme se podívat blíže na strategii, abychom zjistili, jestli byla možnost jediné zastávky výhodná, ale nakonec nám pódiové umístění přineslo nějaké důležité body. Samozřejmě každý mluví o vítězství a to je něco, co chceme všichni. Nebyli jsme na to dost rychlý, takže musíme všichni tvrdě trénovat pro dosažení tohoto cíle.

vettel
Křepčení Vettela s Räikkönenem na pódiu (foto: Red Bull Racing)

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 4.
Jsem dnešním výsledkem potěšen, je to můj nejlepší v Formuli 1. Jedná se o ten výsledek, pro který celý tým tvrdě pracoval a chci říct obrovské „děkuji“ všem klukům, protože to dnes šlo perfektně. Start byl plný událostí, ale naštěstí jsem se vyhnul všem troskám a byl schopen využít situace. Byl jsem vysoko na druhém místě a na chvíli jsem si dokonce myslel, že bychom mohli skončit na stupních vítězů.

Ale závod byl těžký, měl jsem nějaké skvělé souboje s Kimim a Michaelem a bylo to vždy nahraně. U nás bylo jasné, že musíme stavět dvakrát a přiměli jsme strategii fungovat. Takže mám velký úsměv na tváři, protože dnes je to výsledek, který jsme potřebovali pro náš boj v šampionátu.

Paul di Resta, 10.
Během závodu jsem byl bezbranným cílem, protože půl hodiny před jeho začátkem u mě došlo k závadě KERSu. Neměl jsem nic k předjíždění či obraně. Přicházel jsem přinejmenším o pět desetin sekundy na kolo.

Vijay Mallya, majitel týmu
Spa obvykle přináší drama a skvělé závody a dnešní velká cena byla plná obojího. Nico odjel brilantní závod a skončil čtvrtý v den, kdy několik našich soupeřů postihla událost v první zátočině. Vyhnul se potížím, jezdil vysoko na druhém místě za safety carem a ukázal silné tempo s perfektní strategii dvou zastávek. Nějakou chvíli jsme čekali na výsledek, jako je tento a je to velká odměna pro Nica a celý tým.

Mohli jsme mít díky Paulovi dokonce více bodu, ale selhal mu KERS a získal dnes jen bod. Výsledkem je důležitý pro náš boj v Poháru konstruktérů, protože jsme se nyní přesunuli před Williams. Budeme se snažit přenést tento impuls příští víkend do Monzy.

 

FERRARI

Felipe Massa, 5.
Byl to hezký závod a páté místo je skvělý výsledek, pokud si uvědomíte, kde jsem startoval. Na začátku se mi podařilo předjet oba Red Bully, ale poté jsem musel více vlevo abych zabránil střetu s několika vozy, které zahrnovaly Fernanda a o vybudovaný náskok z prvních metrů jsem tím přišel. Je mi velmi líto, co se stalo s mým týmovým kolegou, protože si myslím, že by skutečně mohl dosáhnou skvělého výsledku, vzhledem z našemu dobrému tempu.

Je pravda, že i dnes jsem se hodně trápil v druhém sektoru, ale první a třetí byl velmi rychlý. Jedna zastávka nebyla pro nás vhodná, takže jsme udělali dobrou volbu. Byli jsme vždy rychlí, když jsme to potřebovali.

Nevím jestli tento závod změnil něco na mé budoucnosti, ale jsem velmi spokojen, stejně jako jsem byl včera velmi zklamán, protože mi to na téhle tratí vždy šlo velmi dobře. Teď jedeme do Monzy, našeho domácího závodu.

Trať je odlišná od všech ostatních a je velmi obtížné předvídat, jaké je rozložení sil mezi týmy. Samozřejmě, že by bylo skvělé, abychom byli konkurenceschopní a získali skvělý výsledek před našimi fanoušky. Kteří, jsem si jistý, nám ukážou svoji vášnivou podporu.

Fernando Alonso, nedokončil
Trochu mě bolí kvůli nárazu záda. Je to škoda, že jsem nemohl v závodu pokračovat. Nevěděl jsem, co se stalo, dokud jsem to neviděl v TV.

Auta zezadu se mě dotkla a ztratila kontrolu, byla před námi. Je to zklamání přijít o body, ale za pět dní můžu být ve voze v Monze. Při takové nehodě můžete přijít k poranění ruky či hlavy, takže mám z tohoto pohledu štěstí.

Cítil jsem přijíždět vlak, který mě prudce trefil. Zůstal jsem kvůli nárazu ve voze. Trochu v něm hořelo a já jsem nemohl dýchat kvůli kouři, proto jsem vyskočil.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Je to zklamání, mohli jsme mít dobrý závod, vzhledem k rychlosti, datům atd. Je to škoda. Bylo to štěstí, že se z toho Fernando dostal bez problému.

Z mého pohledu je nejdůležitější věcí podívat se na chování jezdců. A musí to začít nejen v F1. Vidíte to až příliš často, v jiných sériích jsou piloti hodně agresivní a snaží se docílit něčeho téměř nemožného. Je důležité být přísný už od začátku a poté, až začnou závodit ve formuli, budou v lepší kondici. Rozhodně to nebyla chyba Fernanda, to je pointa. Ať už se stalo cokoliv, jsem rád, že je v pořádku. Mít auto letící téměř nad hlavou může být hodně nebezpečné. A věřím, že to bylo způsobeno chybou Grosjeana.

 

MERCEDES

Michael Schumacher, 7.
Zkusili jsme zariskovat s naší závodní strategií, zdálo se to po startu rozumné, protože jsme v mém prvním stintu zajížděli poměrně dobré časy.

Musel jsem na pneumatiky hodně tlačit kvůli Danielovi Ricciardovi a oni se pak rozhodli znovu mě povolat do boxů. Myslím, že to bylo dobré rozhodnutí zajet tam a znovu bojovat v posledních kolech, tomu byl však konec, když jsem přišel o šestý rychlostní stupeň.

Svou 300. velkou cenu jsem si užil, je to parádní bojovat o nejvyšší příčky, ale je to smutné, když si na nich nemůžete dojet do cíle.

Nico Rosberg, 11.
Byl to náročný víkend, ale plný zklamání. Je smůla dokončit jen jedno místo za body. Bez penalizace a převodovky bych pravděpodobně body získal. Měl jsem dobrý start, získal pozice a dostal se do středu pole.

Jeli jsme na jednu zastávku v boxech, protože jsme museli zariskovat, ale nefungovalo to a museli jsme ještě jednou zajet do boxů a to docela pozdě. Teď se těším na Monzu a budeme se snažit získat tam lepší výsledek.

Ross Brawn, šéf týmu
Byl to pro Michaela vzrušující závod a skvělá ukázka jeho umění při 300. GP. Bohužel jsme dnes neměli dostatečně rychlé auto, abychom bojovali o pódium. Michael měl ke konci také problém s převodovkou, což ho druhé zastávce zbrzdilo.

Nico udělal skvělý kus práce a dostal se na body, a téměř se mu to i povedlo tam zůstat. Přesto kvůli nedostatku testování na suchu a autu ne nastaveném podle jeho představ to pro něj bylo od začátku těžké. Zaměřme se na Monzu a budeme pokračovat v práci, abychom zlepšili naše výkony.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 8.
Jsem po tomto opravdu fantastickém závodu spokojený. Doufal jsem v body na mé oblíbené trati a podařilo se mi to. Měl jsem velmi dobrý vůz a povedlo se mi také několik dobrých předjíždějících manévrů. Byla škoda, že jsem ztratil nějaký čas za Rosbergem, ale neztěžuji si, protože jsem konečně znovu získal body.

Neměl jsem povedený start, když jsem se dotkl systému proti zhasnutí motoru. Kvůli tomu mě několik vozů předjelo a pak jsem uviděl havárii. Brzdil jsem a tlačil se, jak jen to šlo k bílé čáře na vnitřek zátočiny. Vyvázl jsem tedy bez přílišných problémů.

Dnes jsem si to užíval a myslím, že jsme na správné cestě, i když je těžké říci, co přesně bylo na našem autě tento víkend lepší. Budeme analyzovat vše, co jsme odpoledne získali s cílem být ještě silnější příští týden v Monze. Tým pracoval skvěle, zastávky se také povedly a je výtečné, že Daniel také bodoval. Na Spa mi zůstane hezká vzpomínka. 

Daniel Ricciardo, 9.
To byla zábava! Podařilo se nám využít incidentu po startu, kdy jsem se dobře odlepil z roštu. Pak jsem se dostal napravo na vnitřek vlásenky a vyjížděl už jako šestý. Můj první stint byl na středních pneumatikách a myslím, že jsem se v jeden okamžik dostal dokonce vysoko na čtvrté místo.

Nicméně jsem nebyl tak rychlý v posledních dvou stintech na tvrdých pneumatikách a přišel o nějaké pozice. Vždycky to chcete udělat lépe, vždy chcete víc, ale na deváté místo si nemůžeme stěžovat. Jsou to první body od Melbourne. Doufáme, že to dá nějaký impuls týmu při jeho domácí velké ceně příští týden. 

Franz Tost, šéf týmu
Je to první závod po letní přestávce a podařilo se nám získat stejné množství bodů jako v první polovině sezóny! Těžili jsme z neštěstí druhých v první zátočině, protože Ricciardo a  Vergne dokončili kolo jako šestý a sedmý po startu z 16., resp. z 15. pozice na startu.

Od té doby naši jezdci odvedli dobrou práci, postavenou na pár rozhodujících předjíždějících manévrech a našich dobrých zastávkách. Celý tým fungoval dobře a získat body je velmi důležitý impuls pro všechny zaměstnance v pozadí pracující v Bicesteru a Faenze. Tak doufám, že v tomto duchu budeme moci pár dní pokračovat, když si uděláme krátký výlet do Monzy, která je naším domácím závodem.

 

WILLIAMS

Bruno Senna, 12.
Rozhodli jsme se pro agresivní strategii a vypadalo to, že nám safety car pomůže, ale nakonec bylo tempo vozů s novějšími pneumatikami příliš velké. Pak jsme měli pomalý defekt, který zapříčinil, že jsme museli před koncem znovu do boxů.

Celkově je to den, který chceme rychle přejít, ale musíme se naučit co možná nejvíc, abychom se ujistili, že jsme nejlepší možné pozici před Monzou k tomu, abychom získali nějaké body.

Pastor Maldonado, nedokončil
Udělal jsem malou chybu na startu, protože mi spojka proklouzla mezi prsty ještě před zhasnutím červených světel. Pak jsme se přimíchali do nehody v první zatáčce, a to narušilo můj závod. Jsem zklamaný, protože jsme tady mohli získat několik dobrých bodů.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Pastorův závod byl byl velmi rychle ovlivněn kontaktem s Glockem, což ho donutilo odstoupit. Bruno měl velmi dobrý start z 17. pozice a tlačil na to při strategii s jednou zastávkou, ale naneštěstí jsme na to dnes neměli tempo. Několik kol před koncem jsme zaregistrovali na pravé zadní pneumatice ztrácející se tlak v důsledku defektu. Defekt ho donutil zajet do boxů, což Bruna posunulo mimo body na 12. místo.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 13.
Tohle je strašný výsledek po tom, jak jsme na tom byli po kvalifikaci. Nebylo nic, co bych s tím mohl dělat, když vůz letěl do mě hned po startu. Musel jsem do boxů na opravu vozu a pak po sedmi kolech znovu, kvůli pomalému defektu pneumatiky. Během závodu jsem nevěděl, kolik je mém voze škody, ale mohl jsem celou dobu pozorovat otisk pneumatiky na kokpitu.

Později v parc fermé jsem pochopil, proč jsem byl tak pomalý, protože některé části karoserie chyběly. Zřejmě před startem vzbudilo moje auto hodně pozornosti kvůli kouři. Brzdy byly příliš horké, ale bych jsem schopen s nimi dokončit závod. Nevím proč, ale měl jsem také víc prokluzování kol, než jsme očekávali, takže se na to také podíváme.

Sergio Pérez, nedokončil
Jsem v pořádku. Dnes jsme přišli o velmi dobrou příležitost. Myslím, že jsme zaplatili za chyby od ostatních jezdců. Těším se se svým týmem, že v Monze získáme zpět to, co jsme zde dnes ztratili.

Moniša Kaltenbornová, výkonná ředitelka
Je velkým zklamáním, že nám opět faktory mimo naši kontrolu zničili závod. Musíme si vzít to pozitivní z víkendu. Když neuděláme chybu, můžeme být na startu vpředu a to musí být náš cíl pro příští závody.

 

CATERHAM

Vitalij Petrov, 14
Byl to dobrý závod a celé odpoledne jsem do toho dával všechno. Dokončit takto je zhruba to, co jsme mohli očekávat. Na startu jsem zvládl dostat se z toho incidentu bez problému a dostal se na třinácté místo. Šlo to dobře.

Ve dvanáctém kole jsem zajel do boxů a měl jsem problém při výjezdu od mechaniků, ale zvládl jsem zůstat před tou skupinkou, která nás pronásledovala a udržel si dobrou rychlost až do druhého druhé zastávy zhruba v polovině závodu. Přezuli jsme na tvrdé gumy a opotřebování bylo na té sadě dobré, takže jsem mohl jet naplno až do cíle.

Heikki Kovalainen, 17.
Měl jsem opravdu dobrý start, vyhnul se všem těm problémům po té nehodě a dostal se na desáté místo, když vyjel safety car. Za mnou bylo pár rychlejších vozů, které se dostali přede mě, když safety car zajel do boxů a potom jsem udělal malou chybu v poslední šikaně, což mě stálo pár míst, ale rychle jsem je získal zpět a udržoval si dobrý rytmus za Vitalijem.

Při mé první zastávce jsem měl problém při výjezdu a bohužel se střetl s HRT, zatímco jsem odjížděl. Což znamenalo, že jsem musel pro nové přední křídlo. A od té doby všechno, co jsem mohl dělat, bylo dostat se zpátky dopředu před ty vozy, ale měl jsem další hodiny pár kol před cílem. Stejně jsem zvládl předjet jedno z HRT, ale s problémy, které jsme dnes měli, to bylo vše. Nebyl to dobrý víkend, ale dostaneme se zpět a budeme bojovat v Itálii v příštím závodě.

Mark Smith, technický ředitel
Oba vozy startovali na střední sadě a zvládli svou cestu mezi poškozenými vozy po nehodě v první zatáčce. Měli jsme s oběma piloty problém při zastávkách, ale oba vozy měli čisté druhé zastávky a mechanici zvládli ty potíže hodit za hlavu a ujistili se, že se to nebude opakovat.

Vitaliho 14. místo bylo to nejlepší, v co jsme mohli doufat, protože jsme ve Spa neměli rychlost, abychom stíhali vozy před námi. Víme, v čem se musíme zlepšit. Příští závod je v Monze a budeme tvrdě pracovat, abychom se dostali dál, kde bychom v této části sezony měli být.

 

MARUSSIA

Timo Glock, 15.
Nejen že bylo skvělé tu po pauze opět závodit, ale bylo skvělé zase "závodit" poté, co jsme udělali pár pozitivních kroků vpřed. Nejen že jsme dovezli dobré novinky na autě, tým pracoval tvrdě, aby zapracoval na problémech, které jsem v posledních závodech zažíval a tady to vypadalo pozitivně.

Je to vlastní ukázka toho, jak umíme společně pracovat, abychom získali správné výsledky. Neměli jsme nejlepší start v pátek, ale v sobotu ráno jsme ukázali náš potenciál. Věděli jsme, že v závodě můžeme být silnější, a je to tu.

Mohli jsme být ještě lepší, ale měl jsem problém s Maldonadem, což mě ze začátku stálo čas a otevřelo velkou mezeru na Petrova. Jsem rád za tým a vidím pokroky, děkuji všem v týmu. Znovu bojujeme a já si užil skvělý závod. Věci dnes mohly být jen lepší a já jsem s patnáctým místem naprosto spokojen.

Charles Pic, 16.
Znovu jsme neměli nejlepší start a potom jsem se zasekl za De la Rosou, což mě stálo čas. Zvolili jsme strategii jedné zastávky což pro nás z větší části fungovalo dobře, ale trápil jsem se s opotřebením pneumatik. Byl jsem na starších gumách než Timo a nejen že mě předjel, ale ztratil jsem vůči němu čas.

Jsem potěšen pokroky, které jsme udělali a díky všem v týmu za jejich práci. Stále musíme pokračovat touto cestou a zvyknout si na to, že můžeme dojet před našimi nejbližšími soupeři. Dnes jsme byli svědky skvělého závodu a tým ukázal, že se posouvá kupředu. Těším se na Monzu.

John Booth, šéf týmu
Předpokládali jsme, že budeme v závodě silnější než v kvalifikaci a byl to ten případ. Naše novinky dovolili pilotům jet stejně rychle jako naši nejbližší soupeři, takže můžeme být spokojeni a navíc jsme viděli jen pár modrých vlajek a docela pozdě.

Ty novinky nám přidají rychlost a také schopnost závodit ve vedoucím kole, snížit čas strávený za modrých vlajek a čas, který díky nim ztrácíme na konci závodu.

 

HRT

Pedro de la Rosa, 18.
Byl to intenzivní závod od začátku do konce. Nedokázal jsem se zcela vyhnout nehodě v první zatáčce, krom úlomků předního křídla poletujících vzduchem jsem byl uvězněn mezi některými vozy, neměl jsem místo nazbyt a několikrát jsem dostal náraz.

Proto jsem musel zastavit k výměně předního křídla dříve, než jsme měli v plánu. Pak to šlo dobře: dokázali jsme bojovat s Marussiemi a Kovalainenem až do konce. Stále nám k formě, ve které chceme být, trochu zbývá, dnes to byl ale bojovný závod a zároveň i zábavný.

Narain Karthikeyan, nedokončil
Podařilo se mi velmi dobře odstartovat a auto bylo v prvním stintu fantastické, umožnilo mi udržovat dobrý souboj s Picem. Po zastávce jsem ale měl nějaké problémy se zavěšením a po smyku jsem se dostal mimo trať.

Je to škoda, protože jsem jel dobrý závod před Caterhamem, jsem ale s naši výkonností spokojený a doufám, že na této úrovni budu pokračovat příští týden v Monze.

Luis Pérez-Sala, šéf týmu
Byl to pro nás vzrušující závod, protože jsme bojovali s několika svými soupeři po jeho velkou část. Žel po Narainově poslední zastávce jsme měli problém a musel odstoupit ze senzačně rozjetého závodu.

Pozitivní pro Pedra bylo dokončit velkou cenu a dobrá výkonnost vozu, takže jsem spokojený, protože jsme na stejné pozitivní vlně, jako před letní přestávkou.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Belgie: Maldonadovi vysvětluje, proč ulil start

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 03.09.2012 10:05 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Senna s Williamsem předvedl nejrychlejší kolo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud