Podle svého šéfa Martina Whitmarshe jejich vozu totiž rychlost nechybí, zatím však z MP4-27 nedostávají maximum, což je jeden z důvodů, proč je ve vedení s náskokem jiný pilot: Fernando Alonso s Ferrari.
V rozhovoru pro Autosport Whitmarsh přiznává, že vědí, kde selhávali, ale že i nadále věří v zisk titulu: "V prvních jedenácti závodech jsme osmkrát stáli v první řadě, takže auto není alespoň v kvalifikacích pomalé.
Tato sezóna však byla obtížná pro všechny - a musíte uznat, že Fernando Alonso a Ferrari odvedli skvělou práci: jak v oblasti vývoj, tak i v tom, že z balíku dostali to nejlepší. My jsme ze svého balíku to nejlepší nedostávali," uznává šéf McLarenu, který sezónu začal s nejrychlejším vozem.
Pak se začal trápit s letošními pneumatikami Pirelli: "Pneumatiky byly skutečnou výzvou. Existuje několik paralelních cest, kterými se nyní musíte ubírat. My jsme udělali několik chyb, které musíme eliminovat, udělali jsme v tom ale trochu pokrok.
Letos obzvlášť musíte dostat pneumatiky do ideálního stavu, udělali jsme v tom nějaký pokrok, jenže jakmile to vyřešíte u suchých pneumatik, pak začíná výzva s přechodnými a mokrými.
Musíte uznat, že v Británii jsme za sucha byli rychlí, rychlí i za mokra, ale slabí na přechodných [pneumatikách]. Pak jsme v dalším závodě [v Německu] byli rychlí za sucha i za přechodných podmínek, ale slabí v dešti, takže to není jednoduché. Ale je to zajímavá výzva," pokračuje Whitmarsh.
McLaren by chtěl navázat na výsledek posledního závodu před letní přestávkou,
vůz MP4-27 na titul podle Whitmarshe má (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Podle něj ztráta na soupeře není příliš velká vzhledem k tomu, kolik závodů zbývá. Hamilton za Alonsem zaostává o 47 bodů, mezi týmy chybí McLarenu na Red Bull 52 bodů: "Učíme se, zlepšujeme auto, ale nic z toho se neděje tak rychle, jak bychom si přáli.
Přesto si myslím, že stojíme na pevnějších základech, nějaké pokroky děláme. Zbývá spousta bodů, což si musíme neustále připomínat. Nesmíme tím ale být posedlí.
Posedlí musíme být tím, abychom v každé velké ceně měli nejrychlejší auto, nedělali chyby, získávali co nejlepší porozumění pneumatik, co nejlépe nastavovali vozy, zajeli dobře kvalifikaci a pak v závodě podali dobrý výkon," dodává Whitmarsh.