DISKUZE K ČLÁNKU Jak by vypadal šampionát, kdybychom jezdce bodovali dle kvalifikací?

Jak by vypadal šampionát, pokud bychom jezdce a týmy hodnotili (na základě současného bodovacího systému) dle výsledků dosažených v kvalifikacích?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Jak by vypadal šampionát, kdybychom jezdce bodovali dle kvalifikací?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 34, poslední 19.08.2012 15:16 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 10 lidí) 16.08.2012 12:29
To také leccos ukazuje. Raikkonen s Alonsem … »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 16.08.2012 19:36
Tak teď tě nechápu. Jak podobně to vypadá u… »
» odin (Hlasovali 3 lidé) 16.08.2012 19:49
To jako chceš tvrdit, že by Schumacher třeba… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Jelda

46.13.48.XXX
Blábol si co chceš......to že si ty mimo realitu můžu tvrdit taky.....je to mé slovo proti tomu tvému,takže dohadovat se o tom dále nemá dle mě smysl.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Právě proto se nemůžeme shodnout. V Číně byl nejlepší Rosberg s Mercedesem, nikoliv Schumacher. Schumacher brzdil všechny za sebou, zatímco Rosberg ujížděl jak jemu, tak i ostatním prakticky v každém kole (beru tu část závodu, než Schumi odpadl). Ty jsi úplně mimo realitu. Zatímco na Rosberga asi většina jeho soupeřů neměla, na Schumachera měli a byla to otázka času, kdy se před něho dostanou, ať už pomocí pitu (Button, Hamilton), nebo pomocí DRS, či normálním předjížděcím manévrem. Pusť si ten závod ještě jednou a uvidíš sám.
Jinak si mysli co chceš. Ale realita je jednoznačná. Schumacher s 29 body po více než polovině sezóny se řadí k těžkému průměru a vážně jeho závodění mohou brát jen opravdoví naivní bloudi. Připočítej mu klidně 100, nebo 200 bodů, aby jsi se cítil lépe. Ale pochybuji, že mu to bude něco platné. Klidně si dál spolu s ostatními fans nalhávejte jaký je to vynikající závodník. Dám ti za pravdu. Je nejlepší ze všech průměrných.18

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Tak předpokládám, že víš o tom, že v minulosti nebyla omezení a třeba motor, nebo převodovku mohli klidně měnit po každém závodě. Dnes je tomu jinak. V F1 je vše stavěno na samé hranici životnosti a šetří se každé deko hmotnosti. Navíc ty součástky musí vydržet více závodů.
Netvrdím, že každá porucha byla zapříčiněna nešetrným zacházením ze strany jezdce. Ale určitě neštrnost k autu se podepisuje na některých defektech. Je to obdobné jako s pneumatikami.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jelda

46.13.48.XXX
K té Číně -> Mercedes tam byl nejlepší,proto si s tím nelámu hlavu že by to Schumi na to 2.místo nedotáhl.Za těmi 70.body si prostě stojím a rozhodně necouvnu.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jelda

46.13.48.XXX
Tak za prvé........Schumacher se v kvalifikacích určitě zlepšil........body připočítávám pouze ty které by určitě měl nebýt technických potíží........to s Alonsem -> ano neměl auto na vítězství lae je také se třeba dívat s kým o to vítězství bojoval.....s Perézem který to prostě neustál a Sauber byl zhruba v té době někde výkonnostně kolem Ferrari,možná lehce nad......Schumacher už určitě není tak dobrý jako býval před svým odchodem,ale pořád je dost dobrý na to aby mohl podávat adekvátní výkony bohužel teď už bude muset více spoléhat na výkon auta jako téměř všichni ostatní......k loňské sezoně -> Mercedes během sezony neměl na to aby mohl bojovat o podia pokud před nimi někdo neodpadl nebo nastala výjimka jako v Kanadě kdy to byl bláznivý závod za mokrých podmínek......předloni to bylo jasné -> Schumacher se prakticky vrátil do docela jiné F1 než odcházel a musel ze přizpůsobit + auto které mu nesedělo......i přes to už ve druhé polovině sezony držel krok s Rosbergem........a bačkoru sem-tam někdy zajezdí i špičkový jezdec,to se holt někdy stává.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Frydlis

90.178.119.XXX
Moc neverim na to ze mu auto odchazi kvuli jeho stylu jizdy.Kdyby jo tak se mu to delo i v minulosti a nebo dneska jezdi s "trabantama"

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

78.108.101.XXX
01

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
67 bodů mi vyšlo za předpokladu, že by skončil na těch místech ze kterých odstupoval, respektive na kterých byl před poruchou (odstupoval pak z míst mimo body). Ale s tím právě nesouhlasím a je to hloupost takhle brát. To zrovna můžeš vyhlásit výsledky po kvaldě a závod se nemusí jezdit. Jak je podle tebe možné, že jsou výsledky závodů jiné, než výsledky kvalifikací, když jsi schopen započítat jezdci body za místo na kterém odstoupil na začátku závodu? Navíc v Číně např. byl po pitu až za Hamíkem a Buttonem, kteří už měli též pitstop za sebou, čili reálně na 4.místě, přesto víš, že by skončil druhý, atd. atd.!!!02 Nauč se střízlivě hodnotit jeho výkony. Schumacher možná o nějaké body díky svým odpadnutím přišel, ale rozhodně ne o tolik, aby to stačilo na výrazný posun vpřed klasifikací.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
To je přesně ono. Když jsem napsal, že se Schumacher neuvěřitelně zlepšil v kvalifikacích díky autu, hned jsi to začal bagatelizovat a popírat, protože jsi přesvědčen, že se zlepšil jezdecky.12 Když ale v závodech jezdí na 6-10 místech, tak hledáš výmluvy na smůlu a dopočítáváš mu imaginární body. Smůla je u mě, když mu selže technika 3 kola před cílem. Pak beru argumenty, že přišel o body za místo na kterém byl. Ale nikoliv v půlce závodů. a nebo dokonce na začátku. Hádám se tu s tebou proto, že vycházím z jeho výsledků a výkonů, které předváděl v závodech, které dojel. a tam to bylo 2x10-tý, 2x7-mý a 1x3. K tvé reakci v úvodní části, Myslíš si, že Alonso měl v Maljsii techniku na vítězství? Já tvrdím a vždy budu tvrdit, že neměl!!! A přesto vyhrál. Tak že, vyhrát, nebo získat pódium lze, ale dokáží to jen ti nejlepší piloti, mezi které Schumachera po jeho návratu rozhodně nepočítám.
Nevím zda jsem předem negativní, myslím si, že ne. Jen mně vadí, že ne fan klub nedokáže postavit k jeho výsledkům a výkonům čelem. Loni se tu spekulovalo, jak by mohl bojovat o pódia, nebýt špatných kvalifikací. Letos má kvaldy výborné a zase čtu výmluvy na auto, které mu nejede v závodech. Před loni zase jezdil v autě Buttona. A tak je to pořád dokola. Když přistoupím na úroveň diskuze fanoušků Schumachera, tak mohu zpochybnit všechny jeho vítězství, kterých dosáhl proti soupeřům jež neměli k dispozici slušnou techniku.18 18 18 A tak se tě ptám, kdy podle tebe Schumi jezdil bačkoru? já jsem si nevšiml, že by něco takového jeho fans někdy připustili.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jelda

46.13.48.XXX
K tvým posledním slovům.......když v danou chvíly nemáš auto na podium nebo ti selže technika tak nemůžes skončit na podium,toť vše.V roce 2011 v Kanadě na té bedně už mohl být ale trať oschla a v tu chvíly bylo po všem a letos mohla být bedna v Číně i Monaku(nebýt pentle).......a jinak když naše argumenty nazýváš výmluvy,omluvy apod,pak bych já mohl nazvat tvé argumenty jako už předem negativními......já nemám problém třeba přiznat když nějaký závod Schumi jezdí bačkoru tak to nepopírám,ale letos za něj bojuji protože bačkoru rozhodně nejezdí a jediný co paběrkuje je jeho auto které nebylo schopné dojet v polovině závodů sezony do cíle.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Nějak jsem se nechal unést a tys to schytal.03 03 03 Mám pocit, že jsem tady, nebo v jiné diskuzi psal totéž, co ty. Totiž, že Mercedes je rychlý v kvalifikacích a v závodech ztrácí, tak oč se přeme? Aha o Schumachera. Je s podivem, jak jednoduše lze obrátit diskuzi k článku o kvalifikačních výsledcích, v diskuzi o Schumacherovi. Napsal jsem jen, že Alonso s Kimim v závodech nejvíce získávají a Schumi s Hamíkem nejvíce ztrácí. Nic jsem tím nemyslel, jen mne takováto porovnávání zajímají a snažím se piloty a týmy porovnávat i sám z různých hledisek. A hned přispěchají Schumiho agenti a začnou zoufalé výmluvy, omluvy, spekulace a mystifikace. A není to jen u tohoto článku, ani jen na tomto fóru, ani pouze tento rok. Stejné kecy jeho fan klubu tu čtu už třetím rokem. Na počátku měli silácké řeči, jak Šumák vyškolí ty mladé kroužiče, a že jim ukáže jak jezdí mistr. O osmém titulu nikdo z nich nepochyboval. Ale skutek utek a Míša paběrkuje body a na pódium se dostane, jen když mu to ti mladí kroužiči umožní svou přemotivovaností a odpadnutími.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jelda

46.13.48.XXX
no vidíš že ti vyšlo 67.bodů :-) .....já měl na mysli že by měl teď minimálně nějakých 70 bodů ne že o 70.bodů přišel ;-) ......v Austrálii by dojel asi pátý (10.bodů),V Malajzii by byl asi sedmý nebýt kolize s Grosjeanem......v Číne by dojel asi druhý (18) - sice odstoupil z 5.místa ale pár jezdců před ním ještě nebylo v boxech......Bahrajn neřešim......ve Španělsku si za to mohl víceméně sám.....v Monaku přišel o 6.bodů.....v Kanadě by dojel asi devátý (2.body)......vychází mi že by měl minimálně těch 70.bodů když by neměl žádné problémy jako Rosberg a to ještě škody za to Španělsko.....v Monaku by dle mě na 90% vyhrál a to by jich už měl 89,ale bohužel pentle byla oprávněná.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

78.108.101.XXX
Já tu nechtěl řešit, jestli je lepší pilot Alonso nebo Schumi. Bavili jsme se tu o poměru bodů z kvalifikací (teoreticky) a závodů. Nechtěl bych Schumimu přidávat nějaké body, ale přece jen by z těch 6-ti závodů nějaký získal (a netvrdím že 40). A kdyby je získal, pak by poměr kvalifikací a závodů byl stejný jako u Rosberga. Což by jen potvrdilo to, co říkají u samotného Mercedesu a i jiní. A to, že Mercedes je lepší v kvalifikacích než v závodech. Nic víc. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Každý nedojetý závod nutně musí chybět jakémukoliv pilotovi. Proč si myslíš, že je Alonso v čele šampionátu? Protože dojel všechny závody a jako bonus je dojel všechny na bodech. Několika pilotům se povedlo též dokončit všechny závody, ale už nikoliv na bodech (Webb, Rai, But, Ros). A když si přečteš názory právě na tyto piloty v jiných diskuzích, tak jsou bráni jako nudní kroužiči. Každý má dvě možnosti, buď pojede s nižším rizikem a bude sbírat body, nebo pojede na hraně a bude riskovat kolize, či vypadnutí díky "utavení" některé části vozu. Nemysli si, že poruchy nejsou částečně zaviněné jízdou pilotů. A jestliže se auto zachová přímo úměrně tomu, jak se s ním zachází, nevidím v tom žádnou nespravedlnost. Shodnu se s tebou, že mu body chybí, ale nejprve bude muset změnit sám sebe. Svůj styl jízdy. Proč Rosbergovi neodešlo ani jednou auto? Nejezdí tak agresivním stylem.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Ale já nevyčítám Schumacherovi nezaviněná vypadnutí. Já vyčítám jeho fan klubu vymyšlené bodové zisky, kterými by ho nezaslouženě obdarovávali. Přeci nikde není dáno, že by Schumacher dojel závod na stejném místě z jakého odstoupil !? A to platí především u závodů, kdy odstupoval poměrně brzy. Když se podívám na jeho závodnický progres (v závodech, kdy dojel také do cíle), tak vždy ztrácel a propadal se na horší místa. Výjimka je jen Valencie, ale tam těžil z odpadnutí soupeřů před ním (reálné bylo 6.místo) A jestliže chtějí Schumiho fans hrát hru na mystické body, pak tedy musí Schumimu odečíst jeho bodový zisk z Valencie stejně jako z Malajsie a Bahrainu, kdy zas Schumi těžil z odstoupení soupeřů.03 Ale to se nikomu líbit nebude, že? A ani se tomu nedivím, protože je to pěkná pitomost, stejná jako mystických 40 bodů, které měl Schumi získat.
Vliv vozu je vždy rozhodující na bodový zisk pilotů (to už jsme tu snad řešili). To nijak nezpochybňuji. Údaje v článku beru jako jednu z mnoha indicií k posouzení jednotlivých pilotů a také jejich aut. A Schumacher mi z toho vychází jako tuctový pilot. Mergl má reálně 4-5 nejlepší auto v poli a Schumi se ve většině závodů pohybuje na 6-10 místě. Zatímco v začátku sezóny měli 2 nej auto a Schumi to potvrzoval jen v kvaldě, závody byly hodně slabé (i dokud nevypadl).
Co se týče jeho srovnání PP a vítězství, tak to je výlet do minulosti. Tady hodnotíme současnost a pak není co hodnotit. Čili spíše jsi měl napsat, vychází ti z toho, že to BYL lepší jezdec v kvaldách, nebo v závodech?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.96.XXX
Kde jsi vzal 70 bodů pro Schumachera? V Austrálii odstoupil po 11 kolech ze 4.místa (12 b.),v Číně po 13 kolech z 5. místa (10 b.) v Barceloně po své chybě (čili nepochopitelně započítavané body) z 9. místa (2 b.) v Monaku z 8. místa (4b.), v Kanadě y 14 místa (0 b.) a v Maďarsku bzl snad úplně poslední-též (0.b.). Sečteno 12+10+2+4=28 bodů a to mu ještě přidávám i body, které si nezaslouží. 12 29+ 28=67 nezasloužených bodů. Nezasloužených proto, že v Austrálii i v Číně odstupoval hodně brzy a odstupy soupeřů byly velmi malé a tudíž veliká pravděpodobnost, že by své pozice do konce závodů neudržel (viz většina jeho dojetých závodů cca 7-10 místo).Dle mě je možné jakž, takž kalkulovat s body v Monaku (odstoupil v 65 kole z 78) a Kanadě (ve 44 z 70), čili započítávám 4 body a 0 bodů. Jinak odstoupil 2x ve 13 kole a 1x v 11 čili na začátku závodů kdz ještě neměl ani jeden pit stop, nebo měl krátce po prvním.
DDRS je jednoznačně řešení, které nejvíce zvýhodňuje piloty v kvalifikacích, neboť tam lze DRS používat i mimo zónu. Tudíž jsou piloti Mercedesu zvýhodnění oproti ostatním, což Schumiho katapultuje nahoru.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jelda

46.13.48.XXX
cože :D chceš mi snad tvrdit že letos postavily Schumimu auto tak aby byl v kvalifikacích na tom lépe než minulý rok? To je blbost hele......maximálně se Mercedesu podařilo postavit dobré auto pro kvalifikaci,ale z toho neprofituje jenom Schumacher ale i Rosberg přeci......proč si spíš nepřiznat,že se naopak Schumacher zlepšil pokud jde o kvalifikace? V nich je to remíza 5:5(kvalifikaci v bahrajnu nepočítám kvůli DRS)....a v závodech lze hodnotit pouze kdy oba dojeli do cíle -> zde je to 4:2 (body 29:26) pro MSC ale i kdyby si chtěl započítat závody kde Schumacher nedojel(výsledky brány do chvíle než odstoupil ze závodu) tak by to bylo 6:5 (body 77: cca.70) pro Rosberga takže asi takhle bych viděl jejich srovnání po 11.závodech.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

78.108.101.XXX
V podstatě souhlasím. Jen ty poruchy (až na jednu) nemají s DDRS nic společného. To, že má Rosberg mnohem víc bodů je taky těmi poruchami Schumiho. Jinak by to bylo minimálně víc vyrovnané.
K těm fans Schumiho: Dokážeš si představit, co by se psalo, kdyby to samé množství poruch měl Rosberg a žádnou Schumi? Nebo nedej bože Webber? 12

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

78.108.101.XXX
No já se díval na BODY u Mclarenu a Mercedesu. Když přičteš něco za nějaké nezaviněné vypadnutí(Ham a Sch), pak to celkem sedí. Uznávám, že to u Ferek a Lotusu moc nesedí. Nemůžeš Schumimu vyčítat, že mu v půlce závodů odejde auto a Rosbergovi ne. 03
Všeobecně se tu často píše, že Ferrari a Lotus mají lepší auto v závodech, než ve kvaldách a u Mclarenu a Mercedesu (DDRS) naopak. Proto mi to vychází spíš na vliv vozu než jezdce. Nic víc.
Jeden argument: podívej se na celkový počet vítězství a počet PP u Schumiho. Vychází ti z toho, že je to jezdec lepší v kvaldách, nebo závodech?

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Frydlis

90.178.119.XXX
Tak treba na 6 - 7 miste misto Rosberga nebo Buttona mohl byt hlavne musis brat ze kdyby dojizdel na bodech tak by je ostanim sebral a nemeli by tolik bodu jako ted... ale to je jedno uz se o tom radsi nebudem bavit 11 tech 5 zavodu ktery nedojel(pocitam i Barcelonu ikdyz si za to muze sam)mu proste chybi....

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama