Podle současných pravidel musí týmy použít ty stejné gumy, se kterými se kvalifikovaly i na startu závodu. Toto pravidlo tak přinutilo některé jezdce v Q3 ani nevyjíždět a místo toho pošetřit gumy pro závod. Ačkoliv aktuální formát není vůbec výhodný pro fanoušky, tak podle Hemberyho na něm týmy nic nechtějí měnit. Podle něj by ale Pirelli mohlo dodavát speciální gumy pro 3. část kvalifikace.
"Mohli bychom to udělat hned. Mohli bychom přijít se speciální směsí nebo zůstat u současných," řekl Paul Hembery pro Autosport. "Týmy ale říkají, že formát je dobrý, že si veřejnost užívá pneumatikové strategie. Pokud by ale fandové na tribunách neviděli v Q3 moc ježdění, tak by vinili Pirelli, protože by si mysleli, že nechceme utrácet další peníze do dodávky gum."
Hembery také odmítá, že by se Pirelli schválně pro týmy vytvořilo s jejich letošními gumami nemožnou výzvu. Podle něj design letošních aut stojí za tím, že jsou méně stabilní, což je něco, co ovlivňuje, jak se gumy chovají.
Tisková konference Pirelli v Abú Zabí (foto: Pirelli)
"Nesouhlasím s těmi, kdo tvrdí, že okno pro využití našich gum je moc malé: Teploty jsou v normě s odhadovanými hodnotami. Co se zásadně změnilo, je to, jak jsou gumy letos používány. Můžete vidět, že na trati je o hodně více přetáčivosti. Také jsme slyšeli názory jezdců, kteří hořekovali na nedostatečnou trakcí, z mého pohledu ale ten problém neexistuje."
"Změna pravidel ohledně výfuků vozy udělala nepochybně méně stabilními. To způsobilo protáčení kol a jejich nadměrné zahřívání, pak je normální, že nemůžete používat pneumatiky. Další věcí je, že výkony dnešních aut jsou mnohem více vyrovnané.
Loni zde byla sekunda mezi Red Bullem a McLarenem, to ve Španělsku jsme v Q2 měli v sekundě 16 aut. Není pravda, že bychom se záměrně snažili vytvořit nemožnou výzvu pro týmy. Na dalším testu s autem Renaultu si ověříme, co týmy říkají."