Fry upřímně: Problémy Ferrari mají hlubší kořeny

Pavel Šašek, 17. dubna 2012, 07:00 Google+

Po nečekaném vítězství Fernanda Alonsa v Malajsii se Ferrari rychle vrátilo do šedých vod průměru. I když se podle oficiálních prohlášení pracuje na zlepšení F2012, technický ředitel Fry varuje, že problém je mnohem větší.

Počet komentářů:  29 komentářů (Poslední 18.04. 20:24) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Pat Fry, který převzal post technického ředitele po Aldovi Costovi a pod jehož vedením Ferrari aplikovalo agresivnější pojetí při návrhu vozu, se domnívá, že v Číně se přesně ukázaly nedostatky stáje z Maranella.

Podle něj je potřeba provést hlubší změny v metodice, které by Ferrari vrátily zpět do časů první poloviny minulého desetiletí, kdy stáj dominovala. "Nechci zacházet moc do detailů. Nepotřebujeme jen začít stavět rychlejší auta, ale provést více změn," nastiňuje situaci Fry.

"Musíme být konkurenceschopní z dlouhodobého hlediska. Pracujeme na všech frontách, nejen na tom, co přivezeme do Barcelony. Pracujeme na tom, abychom udělali krok vpřed a mohli se tak poměřovat se všemi ostatními."

Poslední jezdecký titul získala stáj se vzpínajícím se hřebcem ve znaku v roce 2007, kdy pro ní zvítězil Kimi Räikkönen. Od té doby se snaží vrátit se do časů, kdy pod vedením Jeana Todta, technickým ředitelem Brawnem a Michaelem Schumacherem dominovala celé F1.

Kromě záblesku naděje ve druhé polovině roku 2010, kdy o titul bojovala současná jednička týmu, Fernando Alonso, Ferrari na větší úspěchy jen čeká. Pokud nedojde k něčemu neočekávanému, jako například dešti, který ovlivnil Velkou cenu Malajsie, Ferrari prakticky nemá šanci uspět.

alonso
Body pro Ferrari letos zatím sbírá pouze Alonso, v Číně přidal další dva
(foto: Scuderia Ferrari)

Problémy s korelací dat mezi aerodynamickým tunelem a testy na dráze zmařily pokrok týmu v roce 2011 a Fry přiznává, že hlavní prioritou týmu je zlepšení aerodynamického programu a kompletní přepracování metod, jež používají ve fázi návrhu monopostů.

"Největším měřítkem výkonnosti je v současnosti aerodynamika. Tam máme pár problémů, které musíme vyřešit. Musíme zapracovat na všem, od způsobu, jak vedeme aerodynamický tunel až po simulace a rozhodování, které části nasadit. Nezůstane kámen na kameni," slibuje Fry.

"Nyní se snažíme revidovat všechny naše postupy, od návrhu součástek až po proces jejich vylepšování. Pracuje se v celé továrně a snažíme se co nejvíc vylepšit auto."

Vzhledem k tomu, že v Bahrajnu se jede již tento víkend, uvidíme větší změny na voze až v Barceloně. Slovo by měly dostat i upravené výfuky: "V Bahrajnu nebudeme mít žádné větší úpravy. Zázraky tedy nečekejte. Musíme ale dostat maximum z toho, co teď máme."

Vytisknout

Diskuze: Fry upřímně: Problémy Ferrari mají hlubší kořeny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 18.04.2012 20:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 29 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Proč vozy Williamsu startovaly v Číně na odlišných směsích pneumatik?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud