Uvažovalo se o návratu k systému z roku 2003 a nebo o nalezení úplně nového systému. Neobyčejnou vnímavost a správný úsudek předvedl před měsícem šéf stáje BAR Honda David Richards. Brit představil nový model, jenž vybíral to nejlepší z předchozích a vyzkoušených systémů.
Prvních 30 minut by byli všichni na dráze libovolně a následovalo by jedno letmé kolo pro každý monopost zvlášť, přičemž by se startovalo v obráceném pořadí, tedy od nejpomalejšího po nejrychlejšího z 30minutové první části kvalifikace.
Celkem by tak měly obě části zabrat kolem 75 minut a nabídnout mnoho dramatických okamžiků se stejnou šancí pro všechny, ať už se jim při minulém závodě dařilo a nebo naopak ne.
Bohužel však tento jistě divácky zajímavý nápad upadl v zapomnění a místo něj tu máme při každé Grand Prix v první části zahřívací jízdy pro vozy a čistící program pro trať, aby následovala druhá část, po které se vždy můžeme ptát stále do nekonečna, kolik kdo vezl benzínu a na kolik zastávek v boxech vlastně pojede.
Scuderia Ferrari, děkujeme...
Foto: Archiv