Richards navrhnul velmi lákavou variantu

Pokud by tato byla přijata, měli bychom o zábavu postaráno. Bohužel se tak nestalo.

Drtivá většina odborníků, ale i šéfů stájí, jezdců a v neposlední řadě fanoušků, je přesvědčena o tom, že stávající formát kvalifikace je nuda a ztráta času. Bohužel je tu však stále odpor stáje Ferrari, jež prozatím všechny snahy o změnu vetovala a bez jednomyslného souhlasu ke změně dojít nemůže.

Uvažovalo se o návratu k systému z roku 2003 a nebo o nalezení úplně nového systému. Neobyčejnou vnímavost a správný úsudek předvedl před měsícem šéf stáje BAR Honda David Richards. Brit představil nový model, jenž vybíral to nejlepší z předchozích a vyzkoušených systémů.

Prvních 30 minut by byli všichni na dráze libovolně a následovalo by jedno letmé kolo pro každý monopost zvlášť, přičemž by se startovalo v obráceném pořadí, tedy od nejpomalejšího po nejrychlejšího z 30minutové první části kvalifikace.

Celkem by tak měly obě části zabrat kolem 75 minut a nabídnout mnoho dramatických okamžiků se stejnou šancí pro všechny, ať už se jim při minulém závodě dařilo a nebo naopak ne.

Bohužel však tento jistě divácky zajímavý nápad upadl v zapomnění a místo něj tu máme při každé Grand Prix v první části zahřívací jízdy pro vozy a čistící program pro trať, aby následovala druhá část, po které se vždy můžeme ptát stále do nekonečna, kolik kdo vezl benzínu a na kolik zastávek v boxech vlastně pojede.

Scuderia Ferrari, děkujeme...


Foto: Archiv

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu