Světová automobilová federace potvrzuje své přesvědčení, že je koncept Mercedesu legální, protože je pasivní a nic v pravidlech nezabraňuje ve využití zařízení, jehož fungování je založeno na pohybu DRS (více o jeho fungování zde).
Charlie Whiting, který předsedá technickému oddělení FIA, ještě v Austrálii uvedl: "Je zcela pasivní. Neobsahuje žádné pohyblivé části, není v interakci s žádnou částí zavěšení, s řízením, s ničím. Proto nevidím pravidlo, které by to zakazovalo."
Lotusu a Red Bullu, kteří vyjadřovali své pochybnosti nejhlasitěji, nyní zbývají dvě možnosti: podat v Malajsii oficiální protest, nebo zahájit kopírování.
Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug dnes v Sepangu dle Autosportu potvrdil, že o víkendu nasadí vůz ve stejné konfiguraci, tedy s F-kanálem, jako v Austrálii: "Auto prošlo [technickou] prohlídkou a dostalo zelenou."
Zadní křídlo Mercedesu nedává Red Bullu a Lotusu spát (foto: Mercedes AMG F1 Team)