Celkem za sebou máme dvanáct dnů předsezonních testů. Mohl by fanouškům a médiím nalhávat, že je vše v pořádku, ale to rozhodně není styl Pata Frye, technického ředitele Scuderie Ferrari. Ten už včera naznačil, že tým kolem něj je zmatený proměnlivou výkonností vozu F2012.
"Boj o pódium v Melbourne? Momentálně bych řekl, že ne," říká otevřeně Fry. "Jsme zklamaní výkonností předvedenou v testech. Myslím, že je před námi spousta práce. Upřímně, rozhodnutí spojené s výfuky z minulého týdne bylo několika kroky vzad. Je těžké říct, o kolik jsme vzad skutečně postoupili.
V testech těžko odhadnete, kolik má kdo v nádrži paliva. Až v Melbourne se ukáže, jak na tom ve skutečnosti jsme. Jestli můžeme být jen mírně zklamaní, nebo jestli ztrácíme na špičku úplně."
Nevymstí se Ferrari příliš agresivní řešení vozu?
(Foto: Scuderia Ferrari)
Cíl technické skupiny Scuderie je teď jednoznačný. Fry ho přibližuje takto: "Musíme zlepšit hlavně aerodynamický přítlak. Tempo vývoje je ale pro všechny více méně stejné. Do Melbourne přivezeme několik úprav. Ty by měly především optimalizovat výkon auta při použití konfigurace výfuků, kterou jsme zvolili pro testy a první čtyři závody sezony."
Výfuky patří mezi nejdiskutovanější témata: "Na této variantě jsme pracovali pouhé dva týdny. Nějaké zlepšení to přineslo, ale nejvíc nám dávalo naše původní řešení. Myslím, že můžeme získat zpět až 25 % přítlaku, který jsme měli loni (díky foukání do oblasti difuzoru), ale musíme zvážit, kolik to ovlivní spotřebu paliva a stabilitu vozu v zatáčkách.
Momentálně nám to stále dělá problémy, ale je to podle mě nejlepší řešení, jak přítlak získat. Budeme to dál vyvíjet, stejně jako ostatní. Test v Mugellu bude skvělou příležitostí, jak otestovat nové součástky. Vždy je velmi složité nasadit nové součástky až během závodního víkendu. A výfuky Red Bullu? To je spíš otázka pro Charlieho Whitinga."
Pat Fry a Ferrari F2012
(Foto: Scuderia Ferrari)
Mohla by být kvalifikace v Melbourne něčím překvapivá z pohledu Ferrari? Podle Frye ano: "Myslím, že můžeme očekávat trochu jiný vývoj, než obvykle. Myslím, že už nebude možné v klidu zajet postupové kolo v Q1 a Q2 na tvrdší sadě pneumatik, jako tomu bývalo dříve. Ale uvidíme v Austrálii."