"Chceme závodit uprostřed pole - a když chcete závodit s takovými týmy, vzhlížíte po bodech," říká Mike Gascoyne, který spatřuje "spoustu důvodů, proč si myslet, že se posunou kupředu," přičemž poukázal na to, že mohli zdvojnásobit čas strávený v aerodynamickém tunelu díky spolupráci s Williamsem, který minulý rok skončil těsně před nimi, tedy devátý.
Dalším důvodem pro optimismus je nový technický ředitel - Mark Smith, který k nim přestoupil s Force Indie. Oba společně pracovali také dříve v Renaultu a v Jordanu.
"Nyní máme velmi stabilní tým pod vedením našeho technického ředitele Marka Smithe, což znamená, že můžeme udělat větší pokrok v oblasti detailů návrhu - a skutečně se to už prokázalo během procesu homologace.
Stavba vozu šla velmi hladce. Auto bude zcela připraveno pro test v Jerezu 7. února. Z hlediska aerodynamického vývoje jsme pokračovali v našem programu v Itálii, ale rozšířili jsme jej rovněž o vývojový program v aerodynamickém tunelu Williamsu, který podstatně zvýšil naše zdroje.
To všechno znamená, že podle mě budeme mít lepší a konkurenceschopnější auto. Už se těšíme, až s ním vyjedeme, začneme testovat a dokážeme to, co nám říkají čísla."
Caterham CT01 zepředu (zdroj: Caterham F1)
Týmu má pomoci i smlouva s Red Bullem na dodávky převodovek a KERSu, který Caterham začne používat poprvé ve své krátké historii v F1. Gascoyne uvedl: "Zabudování KERSu do našeho vozu pro rok 2012 je dalším pozitivním krokem.
V kvalifikacích jsme na konci sezóny v Brazílii už o tolik nezaostávali. Časy jsme zajížděli bez KERSu, který všichni před námi měli. Chceme si to tedy rozdávat s lidmi před námi a bojovat o body. Pokud ale pět nejlepších týmů bude i nadále tak spolehlivých ve sbírání bodů, pak to v F1 bude v těchto dnech těžké.
Pro nás se jedná z technického hlediska o první rok skutečné stability. Tím, že zůstáváme u motoru Renault a převodovky Red Bullu, přesně víme, s čím pracujeme a co můžeme očekávat. Doposud jsme každý rok měnili nejen designový tým, ale také kombinaci převodovky a motoru."
Do karet menším týmům hraje také zákaz foukání: "Ostatní týmy měly mnohem více času na vývoj, mohly z toho dostat mnohem víc, než jsme byli schopni my, takže to trochu srovná konkurenci z hlediska technického vývoje. Aerodynamika je však skutečně jedním z hlavních znaků vývoje, proto jsme do ní vložili tolik dodatečných zdrojů.
Caterham CT01 zboku (zdroj: Caterham F1)
Za tým mají letos oficiálně závodit Heikki Kovalainen a Jarno Trulli. O druhém jmenovaném se však stále spekuluje, že by jej mohl nahradit Vitalij Petrov. Mike Gascoyne to odmítl komentovat.
Caterham včera po úniku prvních snímků z časopisu F1 Racing na Twitteru zveřejnil jeden snímek nového vozu CT01, dnes přidá další. Kvůli jeho nosu se začalo ve všech pádech skloňovat slovo 'ošklivý.' Design je však výsledkem nových pravidel (článek 3.7.9 technických pravidel), která si kvůli bezpečnosti vynucují nižší nosy, a tlaku týmů, které odmítly měnit výšku nacházející se 1950 mm a blíže před zadní kokpitu.
Gascoyne k tomu poznamenává: "Pravidla pro nižší nosy diktují vývojový směr a jsem si jistý, že nebudeme jediní či nejhůře vypadající. Bude to běžné téma. Chtěli omezit výšku nosů kvůli nárazům, kdy se vůz dotkne pneumatiky a hrozí jeho vzlétnutí.
Ale spodní část šasi chcete mít co nejvýše, abyste pod vůz dostali co nejčistší proud vzduchu, takže to určuje vzhled našeho vozu a jsem si jistý, že to uvidíte i u většiny ostatních. Tvar šasi se stává celkem standardem."
Červeně vyznačená část nosu (1950 mm před zadní stranou vstupní šablony kokpitu) může být maximálně 550 mm vysoká, zbytek směrem k zadní části po nátlaku týmů zůstává na 625 mm nad referenční rovinou (zdroj: FIA)
Bývalý konstruktér monopostů F1 Gary Anderson včera pro BBC na adresu nového monopostu Caterhamu řekl: "Nos Caterhamu vypadá dost hloupě - ale každý půjde kvůli novým pravidlům tímto směrem. Chcete mít spodní stranu co nejvýše kvůli lepšímu proudění vzduchu pod vozem, aby vzduch opouštějící přední křídlo byl co nejméně omezován a dostal se k náběžné hraně spodní části podlahy s maximální možnou energií.
Má to na horní straně šasi 'oči,' takže přední část vyhovuje vertikální výšce a šířce definované pravidly. Vertikální výška musí být rovná, ale horní a spodní strana může být prohnutá - ať už konkávně či konvexně.
Přední křídlo není zdaleka tak komplexní jako u předních vozů. Hlavní věc ovlivňující proudění přes celé auto je tedy relativně primitivním kouskem inženýrství, tato oblast bude muset být zoptimalizována. Je to ale nasazený kus, který se dá relativně snadno upravit," dodal Anderson.
Caterham CT01 zezadu (zdroj: Caterham F1)