Helmut Marko své doporučení vyměnit oba jezdce odůvodnil tím, že měli dostatek času se předvést, ale ani jeden z nich nemá na vítězství. Oba mu za tento výrok jistě "poděkují" při hledání nového angažmá.
Buemi může být částečně spokojený s tím, že v rodině Red Bullu zůstane jako testovací a rezervní pilot s možností naskočit v případě nouze do závodů i v kokpitu Toro Rosso. Proč právě on? To Marko vysvětluje pro server 422race.com:
V rozhovoru pro La Gazzetta dello Sport jste uvedl, že Alguersuari ani Buemi nejsou piloty, kteří by měli na vítězství.
Helmut Marko: Ano, nedosahují kalibru vítězných jezdců.
Tak proč jste se rozhodli ponechat si Buemiho jako třetího pilota?
HM: Pro případ, že by se něco stalo. Má zkušenosti a může odvést dobrou práci na simulátoru. Třetí pilot není žádný titul. Je součástí rodiny Red Bullu, všechny zná a my známe jej. Kolem zas tolik takových pilotů není.
Proč jste se rozhodli vybrat si pro tuto roli Buemiho místo Alguersuariho?
HM: Má více zkušeností na simulátoru.
Měli jste s ním velkou rozepři v Koreji (video zde). Sehrál tento fakt svou roli v tom rozhodnutí?
HM: Ne, vůbec ne. Vyhodnocovali jsme možnosti a zvolili jsme podle nás tu nejlepší. Práce na simulátoru je pro nás důležitým nástrojem.
Takže nechováte žádnou zášť vůči Alguersuarimu?
HM: Ne, proč bych měl? Já jsem jej přivedl do Formule 1. A po třech letech můžete zhodnotit jeho potenciál.
Buemi s Alguersuarim před závodem v Kanadě 2011 (foto: Scuderia Toro Rosso)
Nemyslíte si, že jste se příliš brzy zbavili tak mladých pilotů?
Už to jsou tři roky. A v případě Alguersuariho dva a půl.
Piloti jako Nigel Mansell ale potřebovali několik let, než začali vyhrávat.
HM: Ano, alo to bylo před třiceti lety, to nemůžete srovnávat. Tým Toro Rosso je týmem pro nováčky, jeho účelem je tedy zkoušet závodit s mladými jezdci během jejich vývoje. Myslím si, že tři roky stačí. Pokud si myslíte, že je zapotřebí pět let, to je váš názor. Není to ale tento případ, ve hře je spousta peněz.