Red Bull letos za jeden bod utratil nejméně, nejvyšší rozpočet mělo Ferrari

Petr Hlawiczka, 31. prosince 2011, 14:10 Google+

Dle údajů uveřejněných v Business Book GP letos s nejvyšším rozpočtem hospodařilo Ferrari. Nejméně korun na jeden vítězný bod vynaložil mistrovský Red Bull.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 05.01. 12:52) Napište svůj názor
Williams

Williams | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Druhý nejvyšší rozpočet měl v F1 tým Mercedes (4,21 miliardy Kč), třetí McLaren (4,20 mld. Kč) a čtvrtý Red Bull (4,05 mld. Kč). S nejnižším rozpočtem hospodařila španělská stáj HRT, která se jako jediná vešla pod 1 miliardu Kč.

Nejefektivněji dle přepočtu na jeden získaný mistrovský bod hospodařil dominující Red Bull - potřeboval na něj 6,25 mil Kč. Ferrari na něj muselo vynaložit než dvakrát více.

Z níže postavených týmů byly efektivnější než Renault (42,9 mil. Kč na bod) Sauber  (41,1 mil. Kč na bod) a Force India (34,2 mil. Kč na bod), byť v šampionátu skončili hůře.

Pokud vynecháme nováčky, kteří ani ve své druhé sezóně nebodovali, byl na tom nejhůře Williams, jenž se šestým nejvyšším rozpočtem získal pouhých pět bodů.

 

rozpocty_2011

Rozpočty týmu v roce 2011 (zdroj: Business Book GP)

Průměrný roční rozpočet se letos přehoupl přes 3 miliardy, přičemž loni byl o 5 % nižší (2,89 mld. Kč) než letos. Oproti roku 2009 se však stále jedná o významnou redukci - tehdy se pohyboval kolem 5,4 mld. Kč. Oproti loňsku ne každý snížil své náklady: více utrácel Lotus, Red Bull, Virgin a Sauber.

Vytisknout

Diskuze: Red Bull letos za jeden bod utratil nejméně, nejvyšší rozpočet mělo Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 05.01.2012 12:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Head, Patrick

Spoluzakladatel Williamsu Patrick Head po 34 letech opouští vedení týmu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud