DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari opět hrozí odchodem: F1 se musí změnit!

Prezident Ferrari během slavnostní akce automobilky v italském Mugellu zdůraznil své požadavky na setrvání své stáje ve Formuli 1. Pokud nebudou přijaty, hrozí odchodem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari opět hrozí odchodem: F1 se musí změnit!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 08.11.2011 19:03 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • tom11

    tom11

    XXX
    řekl bych, že u ferek je to trošku jiné, než u "běžných" automobilkek ( rencek, mercedes, lada, proton ), které jsou angažovány v F1. Ferka dělají pouze sporťáky a tam se věci z F1 nějak uplatnit dají. i když ono uplatnit něco z F1 na žigulíku je docela legrační představa 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000415

      uzivatel000415

      XXX
      Přesně tak u Ferrek je to něco jiného, myslím že podobný názor mají i v MeCu. Dnes to obráceně cpou se serie fo F1. Mám pocit že tušim v motorexpertu o tom byl dobrý článek, jak se to ve vývoji otočilo. Viz KERS ..........

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        XXX
        Určitě máte pravdu v tom, že u aut jako Ferrari se těchto věcí objeví víc než u levných. Ale už je pár věcí, které se objevují už i u levnějších aut. Například launch control, elektronicky nastavitelné odpružení, elektronické nastavení motoru, variabilní časování ventilů, přímé vstřikování u benzínu, sekvenční převodovky včetně dokonalejších a rychlejších spojek, keramické kotoučové brzdy, imitace difuzorů a jiné aerodynamické vychytávky a další věci které mě nenapadly. Asi se všechny nedostanou do Fiatu Panda, ale vozy co tohle mají jsou stále levnější. Nedávno jsem četl, že se má povinně montovat do všech aut pro Evropu ESP.
        A celkem se těším na další vývoj třeba v turbomotorech.
        Takže si dovolím nesouhlasit s názory (neříkám že jsou zrovna vaše), že F1 nemá na normální vozy žádný vliv.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          XXX
          je fakt, že některé věci se postupně přesouvají i do lacinějších vozítek, než je zrovna Ferrari. na druhou stranu, některé z Tebou vyjmenovaných prvků jsou už v F1 zakázané a tudíž jejich rozvoj je pouze na vývoji mimo F1. taky většina současných vychytávek se týtá aera a takový F-kanál, foukání difuzorů, nebo flexi spojler se, alespoň prozatím, uplatní spíše u sporťáků, než u běžných vozidel. pokud se vůbec upaltní. s těmi turbomotřory máš ale asi pravdu.
          PS: už se těším na Dacii s motorem od Rencků s prvky pocházejícími z F1 12

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            XXX
            No na Dacii s ESP asi dlouho čekat nebudeš. :D To je tuším taky technologie z F1. Ale na Dacii s pádly pod volantem, mapováním motoru nebo aktivním podvozkem si asi chvíli počkáš.
            Jinak s Tebou souhlasím, většina věcí se uplatní hlavně u supersportů. Přece jen je F1 zaměřená trochu jinam, než úsporné vozítko. Je super, že se občas něco uchytí i u normálních aut a já se těším co to příště bude. 04

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • hemmis

          XXX
          ESP? LC??? dajse tyhle el. s***** vypnout pokud to bude povinné bude to i vypinatelné jestly ne budu si radši kupovat staré 30let jeté auta než ty nové přetechnyzované prostorné obyváky na kolech. možná su zvláštní ojediněli jedinec který nemárád prostor v autech , elektroniku krom radia a zapalování nepotřebuji . pokud jde o bezpečnost místo blbostí maji do karoserie za komponovat ochrané rámi jak mají zavodní auta . pokud tohle fakt bude fakt začnu hledat na světě místa gde se vyrábí auta a ne elektrické obyváky na kolech z nepřeknatelnou bezpečností ale stejně se v tom lidi zabijí . no nic nebudu se tu rozkecávat. prostě nejsu tohodle přiznivcem tek více k tématu snížení aero vlyvu otm mluvím celkem často zrušte difuzory ad mají formule rovnou podlahu nekde již nevím kde sem četl že 40% přitlaku dělá právě difuzor . kdo by se divyl když se vyrobí drahá karbonová podlaha z difuzorem a na další závod se vyrobí jiná . to stejné přední křídlo tisíce malích křidílek každý závod jiné loni měl virgin jednoduché krásně přední křídla spodní plochu přez celé kterou drží dvě nohy od špičky vozu a na krajích vždy na jednom kraji jedna přitlačná plocha a jedna boční plocha kčemu tolik kousků zahnutých karbonových vlaken??? hodiny a hodiny v aerotunelu to stojí spoustu peněz vyroba na každý závod jiné křidlo difuzor to je neekonomické se mužeme divit že se f1 dostala tam kam dostala.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama