Prohlášení týmů po Velké ceně Koreje

F1NEWS.CZ, 16. října 2011, 10:00 Google+

Jak hodnotí piloti a významní zástupci týmů dnešní závod v Jenogamu, kde se opět prosadil Sebastian Vettel s Red Bullem?

Počet komentářů:  7 komentářů (Poslední 16.10. 12:10) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: McLaren

Sdílejte článek

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Myslím, že to je fajn vidět, jak se celý tým snaží. V oblasti přípravy na tento závod to nebylo ideální, protože se podle mě celý tým minulý víkend trochu "namazal!" Ale přijet sem a po obtížném a pátku a sobotním dopoledni se kvalifikovat tak, jak se nám to povedlo, to byla fantazie. Ovládat auto byla velká zábava.

Když vyjel safety-car, tak jsem to moc nepotřeboval, mám-li být upřímný, protože se Lewis dostal znovu o něco blíže a já jsem se trápil s pneumatikami, ale auto a vyvážení se znovu stabilizovalo, a já jsem mohl opět poodjet. Ke konci jsem na to mohl tlačit a vyjet si náskok, protože Lewis s Markem spolu bojovali. Získat konstruktérský titul po tom jezdeckém, to je fantastické!

Mark Webber, 3.
Dnešní závodní den patří týmu, to co předvedli všichni ti kluci a holky, to je velmi, velmi dojemné. Byl jsem zklamaný, že jsem dnes nedojel druhý. Při druhé zastávce jsme udělali tu nejhorší věc, že jsme nezastavili o kolo dříve či později než Lewis - stavěli jsme v úplně stejném kole.

Christian Horner, šéf týmu
Pro nás to byl fenomenální závod, vzrušující. Toto odpoledne jsme měli velmi dobrou rychlost. Druhý titul je svědectvím obětavosti a odhodlanosti celého týmu. Tento okamžik si užijeme, bylo to skvělé období pro tým, jsem ohromně hrdý na všechny. Vládne zde opravdu zvláštní duch, který nemá mezi ostatními konkurenci.

 

MCLAREN

Lewis Hamilton, 2.
Nikdy jsem o sobě nepochyboval, to nebylo třeba řešit. Mám důvěru týmu, takže je to o vyhýbání se problémům, kanceláři komisařů, sklopit hlavu a dosahovat lepší výsledky. Tohle byl jeden z mých nejlepších závodů v sezóně.

Souboj s Webberem byl OK. Mark jel po celý závod opravdu dobře. Red Bull byl velmi rychlý, obzvlášť v závodě, dohnat a předjet Sebastiana [Vettela] bylo nemožné. Volant jsem měl téměř všude otočený naplno a trápil se s nedotáčivostí. Nicméně to byl pro mě dobrý víkend ve srovnání s tím, co jsem prožíval nedávno, takže jsem šťastný. Věřím, že přečkat tlak je známkou mistra světa, myslím, že jsem to dnes ukázal.

Náš vůz začal velmi dobře, ale přední část během závodu odpadávala. Ke konci jsem měl všechna tlačítka, která mi v kokpitu mohla pomoci, nastavená na maximum. Diferenciál a přední křídlo byli na maximum, už jsem s tím přesto nemohl nic dělat.

Byl to dobrý, silný výsledek pro tým. Kluci za celý víkend neudělali nic špatně, takže bychom na ten dnešní měli být hrdi - ale že to bylo těžké! Opravdu věřím, že se nám podaří tyto výkony předvádět i v dalších třech závodech. Je příjemné být zpět.

Jenson Button, 4.
Nemyslím si, že bych dnes mohl dokázat o moc víc. Po celý závod jsem se snažil odstranit nedotáčivost, čtvrté místo je tedy férovým odrazem toho, čeho byl dnes vůz schopen.

V prvním kole jsem brzdil do zatáčky č. 3, ale Felipe [Massa] se dostal na mou vnitřní stranu a já jsem se zasekl na vnějšku a ztratil několik pozic. Na konci prvního kola jsem byl šestý, ale nemyslím si, že by to bídné kolo nějak změnilo můj výsledek.

Během závodu jsem neměl na přídi žádný přítlak. Nemohl jsem se dostat na dostřel ani v DRS zóně, takže to bylo vždy obtížné pokusit se a zůstat poblíž vozu přede mnou, když jsem na rovince neměl výhodu.

Po první zastávce jsem předjel Nica [Rosberga], když se sám na konci boxové uličky vybrzdil. Výjezd z ní je zde trochu neobvyklý: pokud boxy opouštíte za jiným vozem, pak máte zřejmě šanci se dostat před něj, protože získáte výhodu aktivace DRS do zatáčky č. 3. Ale Nico zablokoval kola na výjezdu a vyjel zeširoka, takže jsem ho předjel. Proto přejel DRS čáru za mnou a mohl to využít, aby se přede mne na rovince dostal.

Dokázal jsem se před něj dostat dost rychle a mohl jsem stáhnout bojujícího Lewise a Marka. Ale ke konci každého stintu jsem ztrácel v přední části vozu, zkrátka jsem se nemohl dostatečně přiblížit v posledním sektoru. Přidal jsem si na přídi během zastávek, ale bylo to hodně nedotáčivé, takže jsem se nemohl dostatečně přiblížit Markovi na to, abych použil DRS. To jsem za celý závod využil, myslím, pouze jednou. Pokud by to byl nějaký špatný den, nebylo by to špatné.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Myslím, že Lewisova jízda byla velmi inspirující. Pro něj to sice nemusí být takové, protože chtěl vyhrát, ale hodně dlouho se bránil jezdci v silnějším autě. Takže skvělý výkon.

V historii se to možná ztratí, jak to u druhých míst bývá obvyklé, ale i tak to byla ohromující jízda. Navíc, podle dat mu přední křídlo neposkytovalo tolik přítlaku, kolik mělo. Po závodě jsme to prověřili a s předním křídlem byl opravdu problém. Jeden z aerodynamických prvků byl zanesený nečistotami z trati.

Proto se velmi trápil s nedotáčivostí, což hodně poškozovalo pneumatiky. Je úžasné, že za takových podmínek dál bojoval a nepřepustil svou pozici soupeři. 

Jenson jel také výborně. Zjistili jsme, že i on měl problémy s křídlem. Bylo poškozené kvůli zásahu nějakým malým předmětem, nejspíš kamínkem. To Jensonovi znemožnilo přiblížit se víc k Marku Webberovi. Proto se nevešel do limitu jedné sekundy a nemohl použít DRS.

Dnešek ale ukázal, že naše auto je velmi dobré. Co je však ještě důležitější, ukázalo se, že máme i dva výborné závodníky, kteří bojují od startu až do cíle a nikdy se nevzdávají.

Jejich dnešní jízda je odměnou pro celý tým Vodafone McLaren Mercedes. Děkuji všem, kteří nám umožnili svou tvrdou prací získat v posledních dvou závodech 65 bodů. Musím ale zmínit i velký úspěch týmu Red Bull Racing, který si dnes zajistil zisk Poháru konstruktérů. 

Po dvou velmi úspěšných závodech chci všem v našem týmu z celého srdce poděkovat. Zbývají tři závody a myslím, že mluvím úplně za všechny když řeknu, že je chceme všechny vyhrát!

 

FERRARI

Felipe Massa, 6.
Nejsem spokojený, protože mi maličkosti zabránily v dosažení lepšího výsledku. Dobře jsem odstartoval a v úvodním kole jsem dokázal získat pár pozic, po prvním pitstopu jsem se ale na trať vrátil za Rosbergem a Buttonem. To se stalo především proto, že mě tým musel podržet ve stání, jelikož se blížil Michael, ale také proto, že oni dva si odbyli zastávku přede mnou.

V první části závodu jsem se na superměkké směsi trochu trápil ve snaze dosáhnout tempa těch před sebou, ale na měkkých jsme pak jeli hodně rychle. Po druhé zastávce jsem se ocitl za vozy Toro Rossa a Force Indie, které bojovaly spolu. Stálo mě to hodně cenného času, díky tomu mě Fernando předjel. Dnešní výkon byl lepší než kvalifikační, což je letos stálý úkaz.

Teď se vydáme na Velkou cenu Indie, pro formuli jedna nové místo. Neznám tu zemi a jsem velmi zvědavý, jaká je, protože si myslím, že má s Brazílií hodně společného - oba státy prochází obdobím velkého růstu.

Fernando Alonso, 5.
Byl to závod plný těsných soubojů, jako většina v této části sezóny. Jako letos obvykle, Red Bull a McLaren jsou v kvalifikaci jednoznačně lepší, ale v závodě jsme si všichni blíž. Každopádně to byl zajímavý závod plný akce. Na začátku jsem měl problémy dostat se do tempa lídrů, protože superměkké pneumatiky začaly po několika kolech způsobovat velkou nedotáčivost. Navíc to, že jsem byl v provozu, ještě víc pneumatiky poškozovalo, protože jsem měl málo aerodynamického přítlaku.

Když jsme přezuli na měkké gumy, situace se značně zlepšila a s čistou tratí před sebou jsem mohl jet tak tvrdě, jak to jen šlo. Potom už ale bylo těžké dostihnout malou skupinku bojující o pódium, jak jsem řekl do rádia - dával jsem tomu všechno dvacet kol, ale dvě kola před koncem už jsem nemohl udělat nic. Musíme se snažit zlepšit sobotní výkony, ale nevzdáme se úsilí získat ve zbývajících závodech vítězství. Navíc budeme pracovat s ohledem na příští rok, zkusíme nové věci a možná i pár riskantních strategií.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Po gratulaci Sebastianu Vettelovi minulý týden v Suzuce je teď správný čas a místo, abych udělal totéž s Red Bullem za zisk poháru konstruktérů. Mají nejlepší auto ze všech a tohle je logický důsledek. Logika také určuje náš výsledek v závodě - máme třetí nejlepší vůz, co se potenciálu týče, a skončili jsme na pátém a šestém místě.

Naše závodní tempo je rozhodně lepší než to kvalifikační, což znamená, že téměř vždy bojujeme o pódiové umístění, pokud ale nestartujete z prvních dvou řad, je těžké mířit na vrchol. Teď se musíme snažit a dovést sezónu do cíle tím nejlepším možným způsobem, pořád totiž pevně věříme, že bychom měli zvládnout alespoň jednou vyhrát. Bude to extrémně těžké s ohledem na to, jak se daří našim rivalům, ale budeme se určitě snažit.

 

TORO ROSSO

Jaime Alguersuari, 7.
Realita je taková, že Toro Rosso odvedlo skvělou práci. Nejen dnes, ale i minulý víkend v Suzuce. Povedla se mi kvalifikace a dnes jsem doufal, že mi vyjde strategie dvou zastávek v boxech. Fungovalo to perfektně.

Auto bylo velmi rychlé na rovinkách, proto jsem v posledním kole předjel Nica. Ve druhém sektoru jsem trochu ztrácel, proto jsem si ušetřil všechen KERS na DRS zónu. Vlastně jsem ani nevěřil, že se mi povede ho předjet, ale Nico mi trochu pomohl. Udělal v tom kole malou chybu. Výsledkem skvělé strategie a fungujícího vozu je tento skvělý výsledek. Jsem velmi šťastný. Všichni velmi tvrdě pracovali, hlavně mechanici. Nyní jsme blíž Sauberu a myslím, že je můžeme v konečném pořadí i porazit, pokud se nám ve zbytku sezony bude dařit tak, jako tady.

Sebastien Buemi, 9.
Výsledkem jsem extrémně potěšen. V první zatáčce do mě někdo najel a já ztratil čtyři pozice. Ani nevím, co se vlastně stalo. Pak jsem musel hodně dřít, abych předjel Williamsy, Saubery a Force Indie. Auto mělo velmi dobrý top speed. Skvěle fungovaly i zastávky v boxech.

Už se nemohu dočkat dalšího závodu v Indii, protože jak se zdá, máme velmi dobré auto. Na Sauber už ztrácíme jen pár bodů, takže když dokážeme udržet současné tempo, můžeme je v konečném pořadí přeskočit.

Franz Tost, šéf týmu
Nejlepší výsledek letošní sezony. Je to výsledkem tvrdé práce všech členů týmu, v továrně, v aerodynamickém tunelu a samozřejmě i na trati. Po 55 kolech byly před Jaimem pouze vozy tří nejlepších stájí.

Během závodu předvedl několik skvělých a dost odvážných předjížděcích manévrů. Jeho souboj s Rosbergem v posledních kolech byl opravdu vzrušující. Sebastien na startu ztratil pozice a musel je získat zpět. Předvedl bojovného ducha a dostal se na 9. místo. Je skvělé, že je Toro Rosso v konečném pořadí tohoto závodu hned za třemi nejlepšími týmy! Nakonec bych chtěl pogratulovat Red Bullu k zisku Poháru konstruktérů.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 8.
V úvodu závodu jsem měl dobrou rychlost, ale poté, co jsme nasadili měkké pneumatiky, to začalo se sílící degradací být obtížnější. Svedl jsem několik pěkných bitev s Jensonem (Buttonem) a jezdci Ferrari.

Tvrdě jsem uprostřed závodu bránil svou pozici před Felipem a Fernandem. Během toho jsem si však vytvořil na předních pneumatikách plošky a musel předčasně do boxů, takže mi nezbylo nic jiného, něž poslední část oproti propočtům protáhnout. Na konci jsem už neměl dostatek přilnavosti a nemohl se bránit před Jaimem (Alguersuarim). Byl to dnes pro mě obtížný závod, ale za body jsem rád.

Michael Schumacher, nedokončil
Další nešťastný konec závodu, který mohl dopadnout slibně. Je to velká škoda i proto, že vůz jel dobře a už jsem získal několik pozic. Bylo by zajímavé vidět, co vše by bylo možné a myslím, že bychom rozhodně přivezli nějaké body. K incidentu můžu říct, že jsme neviděl Vitalije (Petrova) přijíždět. Jen jsem se náhle otočil do směru, kterým jsem neměl v úmyslu jet a uviděl jak mi visí zadní křídlo. Bylo to nešťastné, ale takové věci se stávají, když tvrdě bojujete. O tom je závodění.

Ross Brawn, šéf týmu
V raných fázích to bylo povzbuzující. Oba jezdci dosáhli pokroku na super měkké sadě pneumatik. Nico bojoval mezi prvními třemi týmu a díky rychlé zastávce přeskočil obě Ferrari. Oba vozy jsme po první zastávce přezuly na měkké pneumatiky, protože by to s druhým stintem na super měkkých a dvěma zastávkami bylo nahraně s životností.

Nico jel dobře, ale v 27. kole si vytvořil na pneumatikách velké plošky a musel zajet do boxů předčasně. Od té chvíle musel vydržet více než polovinu závodu na jedné sadě a to jsem mu skvěle povedlo. Poskočil z 14. na 7. pozici, ale nebyl schopen zadržet Alguersuariho v posledním kole, který měl o desek kol mladší pneumatiky.

Pokud jde o incident, který měl Michael: jel dobře, získával pozice a hleděl jsi svého, když někdo prostě zapomněl brzdit v zatáčce číslo tři. I když jsme zde dnes nezískali body hodné našeho potenciálu, byly zde povzbudivé signály ohledně naší konkurenceschopnosti pro zbývající tři závody. Budeme se snažit na tom stavět už v Indii, která bude novým dobrodružstvím pro nás všechny.

 

FORCE INDIA

Paul Di Resta, 10.
Zisk jednoho bodu je dobrý. Na Toro Rosso jsme ale dnes neměli. Napřed to vypadalo, že se před Buemim dokážu udržet. Pak mi ale začaly odcházet pneumatiky a už nebylo možné dál pozici bránit. Co se týče strategie, měli jsme být asi agresivnější a novou superměkkou sadu použít hned na začátku závodu. Nejsem si ale moc jistý, jestli by to nějak změnilo pořadí v cíli. Každý bod navíc se ale koncem sezony hodí. Znovu jsme trochu odskočili Sauberu, což je dobře.

Adrian Sutil, 11.
Nebyl to nejjednodušší závod a jsem celkem zklamaný, že jsem nezískal žádné body. Start byl celkem dobrý, ale rychle se přede mě dostali Schumacher a Alguersuari. Naším hlavním soupeřem ale bylo Toro Rosso a dnes jsme na ně prostě neměli. Je jisté, že v posledních závodech sezony budeme muset tvrdě bojovat o každý bod, pokud chceme udržet šesté místo v Poháru konstruktérů. 

Robert Fernley, zastupce šéfa týmu
V mnoha ohledech šlo o jednoduchý závod. Původně jsme plánovali tři zastávky pro Paula, ale s výjezdem Safety caru jsme se rozhodli pro dvě. Celou dobu jsme tvrdě bojovali s Toro Rosso. Nakonec byli lepší oni. Ukázalo se to hlavně v posledním stintu, kdy se Buemi dostal před Paula na 9. místo. Další závod bude náš domácí, proto se celý tým velmi těší. Pro F1 to bude historická událost, proto doufáme v dobrý výsledek.

 

WILLIAMS

Rubens Barrichello, 12.
Dnes byla naše rychlost dobrá, byl jsem schopný bojovat s ostatními vozy. Safety – car znovu vyjel v momentě, který nám moc nevyhovoval a přišel jsem tak o několik pozic. Závod jsem si pěkně užil a bavil jsem se předjížděním. Škoda, že jsme dnes nebodovali.

Pastor Maldonado, nedokončil
Do závodu jsem odstartoval dobře a také rychlost jsem měl skvělou. Bohužel jsem udělal chybu při nájezdu do boxů, za což jsem dostal trest. Můj závod skončil o chvilku později, když mě vyřadil problém s motorem. Nebyl to dobrý víkend, nezbývá nám než se soustředit na lepší výsledek v Indii.

Mark Gillan, hlavní provozní inženýr
Z počátku jsme měli připravenou strategii na tři zastávky, Pastor začínal měkké směsi a Rubens na super měkké. Oba piloti udělali určitý pokrok v závodě, Rubens bojoval velmi tvrdě během celého závodu a předvedl nám skvělou výkonnost na poslední sadě super měkkých pneumatikách. Po výjezdu Safety – caru jsme naší strategii změnili na dvě zastávky. Pastor bojoval také velmi tvrdě, bohužel pak udělal chybu v boxové uličce, nakonec ho zradil motor.

 

RENAULT

Bruno Senna, 13.
Do nejlepšího výkonu to mělo hodně daleko. Nepovedl se mi start a pak už to bylo pořád těžké. Opět jsem se zasekl za několika vozy a nemohl se dostat na body. Nebyla to chyba auta, jen jsem se nemohl dostat dopředu. Nyní se musím snažit, abych se v Indii zlepšil. S Indií ještě nemám žádné zkušenosti a velmi se tam těším.

Vitalij Petrov, nedokončil
Snažil jsem se ubránit svou pozici před Fernandem, ale byl jsem ve špinavé stopě. Zablokovala se mi kola a narazil jsem do Michaela. Soustředil jsem se hlavně na souboj s Fernandem. Oba jsme zabrzdili příliš pozdě, i on tu zatáčku netrefil. Do toho momentu šlo ale všechno dobře. Omlouvám se Michaelovi, nebyla to jeho chyba. Tohle byla jen moje chyba. Se zablokovanými koly jsem nic víc dělat nemohl. Ale takové je závodění.

Eric Boullier, šéf týmu
Znovu mám po závodě smíšené pocity. Když mám brát víkend jako celek, potenciál byl celkem dobrý, ale nedokázali jsme z toho těžit. Pro Bruna bylo určitě zklamáním, že dojel na horší pozici než v kvalifikaci. Vitalij jel velmi dobře až do kolize. Kdyby k ní nedošlo a on pokračoval stejným tempem, určitě by nebyl horší než osmý. Už se všichni těšíme na Velkou cenu Indie za dva týdny. Bude to velmi vzrušující závod.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, 14.
Po fantastické výkonnosti minulý týden v Japonsku je tohle pro nás další velký krok vpřed – skončili jsme dnes 14 před oběma Saubery a na dohled Sennovi v posledním kole. Byl to určitě jeden z našich nejlepších závodů a je to pro mě i pro celý tým skvělý pocit, když vidím, jak bojujeme s velkou skupinou vozů od úplně prvního kola.

Měl jsem další úžasný start, když jsem předjel v první zatáčce několik aut – vypadalo to, jako by všichni couvali. Poté jsem odjel dobrý první stint na super-měkkých pneumatikách, dobře jsem se o ně staral, abych mohl zůstat na dráze několik dalších kol, které se při první zastávce opravdu hodily.
Přešli jsme pak na měkké pneumatiky a má rychlost na nich byla zkrátka fantastická, dost dobrá na to, abych dokázal zajíždět na desetinu stejné časy jako vozy přede mnou. Druhá sada měkkých pneumatik byla úplně stejná – opotřebení jsme měli zcela pod kontrolou a opravdu jsem na to v každém kole mohl tlačit.

Věděli jsme, že je před námi několik aut, které se konci budou trápit, a kdybych měl k dispozici ještě půl kola, určitě bych Sennu dostal. Nakonec jsme finišovali před Saubery díky naši rychlosti a strategii, a to je velmi příjemný pocit.

Byli jsme silní po celý víkend a pro celý tým je skvělé, že nám ke konci sezóny dává šanci předvést, co skutečně dokážeme. Mám-li být upřímný, nejraději bych se hned vrátil a dal si to znovu – už se nemůžu dočkat Indie!

Jarno Trulli, 17.
Z naší strany to byl opravdu dobrý závod, rozhodně nejlepší v sezóně. Chtěl bych pogratulovat celému týmu za práci, kterou zde a v továrně odvedli, aby mě i Heikkimu poskytly auto, s nímž jsme dnes opravdu mohli závodit.

Můj start nebyl tak dobrý, ztratil jsem několik míst v první zatáčce. Když jsme obuli měkké pneumatiky, mé časy byly skvělé. Heikki i já jsme drželi tempo se středem pole a snadno ujížděli vozům za námi, ale pak během mé druhé zastávky jsem měl problémy s provozem v boxech, což mě stálo trochu času a vyjel jsem o něco později, než jsme chtěli.

Jakmile se začalo v závěru závodu mávat modrými vlajkami, musel jsem zvolnit. Pokud bychom neměly ty problémy, pak jsem si jistý, že bych mohl finišovat s Heikkim před Kamujem a Sergiem. Přesto se jednalo o dobrý víkend. Nyní zbývají tři závody, v nichž můžeme stavět na dnešní výkonnosti a co nejlépe dokončit sezónu.

Mike Gascoyne, technický ředitel
Vskutku excelentní závod, parádní výkonnost celého týmu. Vím, že jsme minulý týden o Japonsku říkali, že to byl náš nejlepší závod, podařilo se nám to však překonat a porazili jsme oba Saubery a rychlostí jsme se vyrovnali skupině týmů před námi, to je opravdu velmi uspokojující!

S oběma vozy jsme startovali na super-měkkých pneumatikách a pak jsme pro druhý stint nasadili měkké. Bylo hned zřejmé, že degradují mnohem méně, než jsme si mysleli, což umožnilo, aby fungovala dvouzastávková strategie.

Jarno měl velmi dobrý druhý stint, ale také smůlu, že byl zdržen, a propadl se znovu do provozu, kvůli čemuž skončil hůře, než mohl. Heikki velmi dobře odstartoval a jezdil výborně po celý závod. Ke konci jsme viděli, jak Renaultu odešly pneumatiky, a Heikkimu jsme říkali, ať zabere. Během posledních dvou kol stahoval 6 sec na kolo. Kdyby se jelo ještě jedno, jsem si jistý, že by jej také předjel.

To však nic nemění na práci, kterou jsme dnes odvedli. Prožíváme velmi vydařený konec sezóny a nyní se musíme ujistit, že takto budeme pokračovat i v posledních třech závodech.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 15.
Start jsem měl v pořádku, i když jsem nezískal žádnou pozici. Když jsem bojoval se Sébastienem Buemim tak se naše vozy zlehka dotkly, mé přední křídlo doznalo lehkého poškození. Po deseti kolech jsem přezul na měkčí směs. Ale jak vyjel safety–car, ztratili jsme výhodu čerstvých pneumatik, protože ostatní toho využili k zastávce u mechaniků.

Zjistil jsem, že mám také poškozené zadní křídlo, ale vůbec si neuvědomuji, kde jsem k tomu přišel.  Bruno Senna na mě zaútočil velmi tvrdě, ale v důsledku poškozeného křídla byl můj vůz hodně nedotáčivý a pneumatiky tak rychle odcházely. Do boxů jsem tak musel dříve, než bylo původně plánováno, využil jsem to k výměně předního křídla. Pak jsem byl schopný předjet pár vozů z chvostu závodního pole. Bohužel jsem dnes nedosáhl na body, byl jsem prostě moc pomalý, musíme jít dál.
 
Sergio Pérez, 16.
Začátek závodu byl celkem slušný, ale pak jsem se zasekl za pomalejšími vozy a pozice, které jsem získal, jsem vzápětí ztratil. První stint na měkkých pneumatikách byl celkem dobrý, ale pak s měkčí směsí přišli potíže. V průběhu dalších stintů bylo jejich opotřebení velmi vysoké, musel jsem do boxů tři kola před koncem závodu. Pravá přední pneumatika byla tak opotřebovaná, že jsem viděl tkaloun, dokončit závod na pneumatikách takového stavu nebylo možné. Ale i tak, dnes nám scházela rychlost, těžko tak můžeme dosáhnout na body.
 
Giampaolo Dall'Ara
Již v kvalifikaci jsme se potýkali s rychlostí a dnes to nebylo o mnoho lepší. Doufal jsem, že budeme moci odstranit některé problémy, o kterých jsme věděli, ale ve skutečnosti jsme s danou situaci nemohli nic moc udělat. Pro závod jsme měli několik scénářů, ale náš hlavní problém byl nedostatek výkonu, byli jsme dnes pomalejší než naši soupeři. Snažili jsme se to korigovat změnou strategie v průběhu závodu, ale nakonec to nic neřešilo, oba piloti odvedli dobrou práci. Teď se musíme rychle zregenerovat.

 

VIRGIN

Timo Glock, 18.
Pro nás to byl dobrý víkend. Z pohledu strategie jsme se rozhodli správně. Po celý závod jsem měl velmi dobré auto – velmi konzistentní, když jsem na to tlačil až do posledního kola, neměli jsme až takové problémy, jak jsme si mysleli. Pirelli byly velmi dobré a velmi konzistentní.

Užil jsem si hodně legrace, mohl jsem jet naplno až do konce, do posledního kola. Trochu jsme uprostřed závodu bojovali s HRT, kteří byli najednou velmi rychlí a já jsem se musel snažit stále víc. Celkově jsem spokojený, dostal jsem z vozu maximum. Zastávky v boxech byly dobré, v této oblasti jsme rovněž dosáhli pokroku. Nyní míříme za naším dalším velkým dobrodružstvím do Indie, na kterou se podle mě těší celý tým.

Jerome d’Ambrosio, 20.
Dnes to nebyl skvělý závod. Ale když vezmu v potaz včerejšek, a to, že jsme na voze nemohli kvůli pravidlům provést žádné velké změny, tak si myslím, že jsme dnes jezdili dost dobře. Snažili jsme se udělat vše, co jen to šlo, abychom to s nástroji, které máme, kompenzovali a ubírali se správným směrem. Takže obecně to bylo dobré, rozhodně lepší než včera.

John Booth, šéf týmu
Dnes pozitivní závod pro obě strany garáže s drobnými odchylkami. Timo odjel těžký závod až do konce a my jsme se starali o udržení náskok před Ricciardem. U Jeromeho je zklamáním, že jsme dojeli za HRT. Za pozitivní musíme považovat fakt, že dnešní výkonnost podstatně převyšovala tu kvalifikační. Svedl tvrdou bitvu s Ricciardem, když jej předjel po safety-caru, jen aby prohrál, když bojoval s Kobajašim.

Oproti zklamání minulý týden se všichni v týmu tento víkend zlepšili. Zlepšila se strategie, zastávky proběhly hladce – to vše díky vlastnímu pozorování a zintenzivnění úsilí před posledními závody. Před první Velkou cenou Indie zamíříme zpět do Velké Británie, kde se budeme připravovat, a celý tým – od inženýrů až po logistiky – se těší na výzvu v podobě cesty do území nikoho.

 

HRT

Daniel Ricciardo, 19.
Měli jsme dobrý závod, dokončit je fajn vzhledem k tomu, jaký jsme měli víkend. V závodě jsme měli dobré tempo a svedli pěkný souboj s Virginy, jsou to už dva závody po sobě, kde jim víc stačíme, za to jsme rádi. Jsem trochu zklamaný za to, jak pro mě vyšla fáze se zpomalovacím vozem.
Zaútočil jsem na Glocka, ale obrátilo se to proti mně a D´Ambrozio mě předjel. Musel jsem se pak hodně snažit, abych se před něj znovu dostal, alespoň jsme ale oba Virginy rozdělili. Příště musíme tvrdě pracovat na tom, abych se dostali před ně.

Vitantonio Liuzzi, 21.

Opravdu dobře jsme odstartovali a předjeli pár aut. V nájezdu do třetí zatáčky muselo dojít k nějakému kontaktu, protože tam létaly kousky karbonu. Něco jsem trefil přední částí vozu a měl pak potíže s blokováním předních kol, což způsobilo kontakt s jedním z Virginů ve čtvrté zatáčce.

Měl jsem poté zničené přední křídlo a musel do boxů, a to mi zničilo závod. V prvním stintu jsme měli dost dobré tempo, ale safety car vyjel v nejhorší možnou chvíli, zrovna když mě předjíždělo čelo pole o kolo napřed, takže jsem pak byl o kolo zpátky za svými největšími rivaly. Závod byl poté velice těžký a vyvážení bylo proměnlivé, neřídilo se mi snadno. Přes všechny potíže jsme ale vydrželi a dojeli k cílové pásce, což je pozitivní.

Colin Kolles, šéf týmu
Celkově jsem dnes docela spokojený s tím, jak se pro nás závod vyvinul. Měli jsme pouze včerejší dopoledne na nastavení vozů, hlavně Danielova po jeho problémech s motorem. Zvládnutí pneumatik mělo být klíčový faktor a tým se s tím vypořádal dobře. Daniel byl rychlejší než D´Ambrozio i než Glock v některých fázích, bojoval s nimi a zajel velmi konkurenceschopný závod. Odvedl velice dobrou práci a jenom provoz na trati nám zabránil v tom, abychom dokončili před oběma.

Je škoda, že Tonio musel do boxů zajet dřív, než jsme plánovali, kvůli incidentu v prvním kole. To, společně s vyjetím zpomalovacího vozu, ho na většinu závodu pohřbilo. Myslím, že jinak bychom dokončili na lepším místě. Byli jsme rychlí a konzistentní, navíc ztráta na lídry byla nejmenší v letošní sezóně. Byl to náš nejlepší závod s ohledem na výkon. Musíme takhle pokračovat ve zbývajících třech.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po Velké ceně Koreje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 7, poslední 16.10.2011 12:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 7 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Vettel vítězí, Red Bull má pohár konstruktérů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  3. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud