Tým Lotus po svém vstupu do F1 v roce 2010 používal motory Cosworthu, před letošní sezónou přesedlal na Renaulty, u nichž zůstane minimálně další dva roky, což Fernandese považuje za velmi důležitý krok, protože to jeho týmu umožní soustředit se v rámci zvyšování výkonu na vylepšení aerodynamiky auta.
"Má to hluboký význam, protože vám to poskytuje stabilitu. Příští rok bude naším prvním, kdy budeme začínat se stejným motorem ve dvou po sobě jdoucích sezónách, také se stejnou převodovkou. Hodně to pomůže našemu vývoji, protože budeme mít prakticky stejný tým a stejné díly. Minulý rok jsme museli znovu vyrobit 8 000 dílů, nyní ve skutečnosti pracujeme pouze na aerodynamice, na jejím návrhu," vysvětluje Fernandes.
Šéf Lotusu pro espnf1.com také prozradil, že jeho tým bude s Renaultem spolupracovat i v nové éře přeplňovaných 1,6litrových šestiválců od roku 2014: "Ještě nevíme přesně, jak se bude smlouva dále vypadat, ale předběžně jsme se s Renaultem dohodli na tom, že budeme v roce 2014 a 2015 pokračovat."
Tony Fernandes během roadshow v Malajsii (foto: Team Lotus)