Okruh nás ráno ve Spa přivítal dle svého zvyku několika dešťovými přeháňkami a sluncem, teploty vzduchu i asfaltu dosahovaly 22 °C. Během prvního tréninku byla zamračeno a pršelo, přeháňky jsou očekávány také odpoledne.
U Lotusu v Kovalainenově voze nastoupil testovací pilot Karun Chandhok. Renault nahradil Nicka Heidfelda Brunem Sennou, krom nich ostatní týmy využívaly pouze své závodní jezdce – příležitost tentokrát nedostal ani Nico Hülkenberg u Force Indie, tým mu však dá šanci odpoledne.
Z boxů vyrazil jako první ihned po rozsvícení zelených světel Kamuj Kobajaši následován tuctem dalších pilotů, posledním byl po 5 min Lewis Hamilton.
Schumacherova nová přilba (foto: Mercedes GP)
Michael Schumacher se představil s novou přilbou, jejíž zlatý design připomínal 20 let jeho působení ve Formuli 1, bude se ale plést se žlutou Nica Rosberga. Jako první zajel měřené kolo, které mělo hodnotu 1:55,007 min, druhé 1:54,355 min. Když se po 10 min vracel do boxů, začalo hustě pršet a provoz na dráze se na 25 min zcela zastavil.
Felipe Massa si ještě před tím stěžoval na “příliš těžkou helmu,“ zřejmě jak si znovu zvykal na vysoká přetížení. Na zadním křídle jeho Ferrari byly jasně patrné stopy po flow-visu.
Každý pilot má během víkendu k dispozici tři sady mokrých (wet) a čtyři sady přechodných (intermediate) pneumatik, všichni si je proto během prvního mokrého tréninku snažili šetřit na důležitější fáze – kvalifikaci a především závod.
Až po 33 min od začátku vyjel na průzkum na přechodných pneumatikách Vettel, po 5 min totéž vyzkoušel Hamilton, pak i Sutil. Piloti ale vždy po jednom kole zmizeli zpět v teple garáže.
První trénink narušil déšť (foto: AT&T Williams F1)
Renault provedl po explozi bomby se stlačeným vzduchem v Maďarsku drobné úpravy uvnitř svého vozu. Byla vyrobena z uhlíkových vláken a neměla žádné tepelné stínění, protože se nacházela v místech, kde s teplotami nebývají problémy. Nyní je vyrobena z titanu a je stíněná proti teplu.
Vůz Red Bullu se zdál být v konfiguraci velmi podobné té, s níž nastoupil ve Valencii, podle Marka Webbera jsou s ním spokojeni. McLaren se chystal nasadit své nové křídlo s menší horní klapkou a mnohem silnějším DRS efektem, které přivezl do Belgie. Williams zde má s sebou zvláštní zadní křídlo (a la pampers - obrázek), které otestoval během tréninků v Kanadě.
V polovině tréninku déšť ustál a na chvíli vykouklo i slunce. Piloti toho hned začali využívat, k Sutilovi se přidali oba vozy Toro Rosso, Alonso, Kobajaši, Rosberg i Senna.
Smutný hrdina pátečního dopoledne - Bruno Senna (foto: Lotus Renault GP)
Půl hodiny před koncem se zle představil Senna, když při mu při jízdě z kopce za Rivage ustřelila záď, kterou rozbil o bariéru z pneumatik, a v uších mi zazněl Heidfeldův smích. Mechanici Renaultu mají místo oběda o zábavu postaráno. Zlaté pravidlo pro nováčky zní: nerozbít v prvním tréninku auto! Senna přitom v dešti nebyl špatný, během testů v GP2 na okruhu Paul Ricard byl o dvě vteřiny rychlejší než kdokoliv jiný.
Po dalších 15 min ho napodobil Di Resta, kterému ujela záď ve stejném místě, výsledkem byl další rozbitý vůz. Tentokrát nechali komisaři vyvěsit červené vlajky a provoz byl zastaven, naplno se začalo znovu jezdit až posledních 7 min.
Nejrychlejší čas si tak připsal Michael Schumacher před Nicem Rosbergem, kteří jako jediní zvládli zajet svá letmá kola na samotném začátku, než se spustil déšť.
Počty kol ujetých v prvním tréninku ve Spa
Maximálních rychlosti: 1. Schumacher - 291 km/hod, 2. Rosberg - 287, 3. Sutil - 282, 4. Pérez - 277, 5. Massa - 276, 6. Vettel - 274.
Přehled všech časů řazený dle pilotů: zde (pdf).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | 1:54,355 |
2. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 0,474 |
3. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 8,385 |
4. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 9,397 |
5. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 9,946 |
6. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 10,308 |
7. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 10,373 |
8. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 11,036 |
9. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 12,228 |
10. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 12,531 |
11. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 12,700 |
12. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 13,126 |
13. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 13,878 |
14. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 13,884 |
15. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 14,563 |
16. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 15,437 |
17. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 17,923 |
18. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 18,034 |
19. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 18,417 |
20. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 18,703 |
21. | T | Karun CHANDHOK | ind | Team Lotus | + 18,735 |
22. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 19,246 |
23. | 9 | Bruno SENNA | bra | Renault F1 Team | + 19,985 |
24. | 23 | Daniel RICCIARDO | aus | HRT F1 Team | + 20,578 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ