FIA před Velkou cenou Evropy oznámila, že týmům neumožní měnit mapování motorů mezi závodem a kvalifikací. Tím chce zamezit agresivnímu využívání motorů, které pomocí výfukových plynů pomáhají zvyšovat přítlak v zadní části vozů, i když nemá pilot sešlápnutý plynový pedál. Pokud někdo bude chtít změnit mapování, může tak učinit během první zastávky v boxech, neobejde se to ovšem bez notebooku a časové prodlevy.
Změna se dotkne téměř všech týmů, soupeři Red Bullu ale doufají, že se jim podaří stáhnout kvalifikační náskok letos dominující stáje.
Whitmarsh si je vědom, že soupeři usilovně pracují na minimalizování dopadu změn v pravidlech na jejich výkonnost, a zároveň věří, že McLaren na tom bude o víkendu dobře: "Máme několik vývojových novinek, které přivezeme na závod. Máme dva velmi motivované piloty a uděláme vše, co bude v našich silách, abychom tam vyhráli. Vyhráli jsme již na většině okruhů, bylo by hezké si připsat i vítězství ve Valencii."
Ke změně v pravidlech omezující vliv výfuků na tvorbu přítlaku uvádí, že je stále potřeba před závodem v Silverstone vyjasnit některé detaily: "Myslím, že je ještě tak trochu ve hvězdách. Budeme muset udělat dle FIA některé nezbytné změny. Jedná se podle mě o celkem komplexní oblast a ještě nebylo rozhodnuto o přesných charakteristikách některých parametrů, k jistému vyjasnění ale již došlo.
Vnímám však, že týmy stále hovoří s FIA a budeme si to tedy muset během příštích 10 dní vyjasnit. Budeme ale rozvíjet auto dále po mechanické a aerodynamické stránce... jen se určitě změní mapování motorů. My ho upravíme dle pokynů, jakmile budou jasné."