Ferrari si stěžovalo na nízkou přilnavost. Start se sice Alonsovi náramně povedl, když šel do čela, později se ale začal propadat a nakonec mu vedoucí duo nadělilo dokonce jedno kolo. Massa se také trápil a nakonec kvůli technickým problémům nedojel.
"Alespoň nemůžete říkat, že Pirelli pracuje pro Ferrari. Na začátku panovaly jisté pochybnosti, že se bude snažit vyrobit pneumatiky, které by nám perfektně seděly," řekl Domenicali, který si po závodě stěžoval nejen na nedostatek přítlaku svého vozu 150° Italia. "Nyní uvidíme, co přinese budoucnost. Potřebujeme s nimi velmi úzce spolupracovat, abychom viděli, jestli je tohle přesně to, co bychom měli mít."
"Ve Španělsku jsme měli podmínky, které vyžadují maximální přítlak - a ten nemáme. Musíme to navíc znásobit faktem, že jsme nedokázali přinutit tvrdé pneumatiky k fungování. Nezapomínejte, že Fernando prvních 18 kol vedl - až během dalších 46 okruhů jsme dostali jedno kolo, to jsme ztráceli kolem tří sekund na kolo. Těžko se to vysvětluje."
"Musím říct, že to byla od počátku [sezóny] naše nejhorší velká cena co se týče závodní rychlosti. Během posledních několika závodů jsme byli rychlí, je to škoda. Ale vidíme, že se letos věci rychle mění, a zřejmě za to mohou pneumatiky.
Musíme tedy být opatrní. Uvidíme, kde budeme v příštích velkých cenách, jelikož dostaneme jiné pneumatiky, mnohem měkčí, navíc vozy budou v odlišné konfiguraci. Potom uvidíme, jak na tom v šampionátu jsme, protože se nevzdáváme," dodal Domenicali.
Fernando Alonso byl po domácím závodě na Pirelli naštvaný: "Musíte se zeptat Pirelli, proč vlastně přivezli tvrdší pneumatiky než bývaly ty předchozí. Vydržely méně, opotřebovávaly se rychleji a byly o dvě sekundy na kolo pomalejší!"