Pollock se chce vrátit do F1 jako dodavatel nových motorů, v jejich vývoji má před týmy náskok

PH, 5. května 2011, 07:15 Google+

Bývalý šéf týmu BAR Craig Pollock s chce vrátit do Formule 1 v roce 2013, od kdy začnou platit nová revoluční pravidla týkající se motorů.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 09.05. 18:32) Napište svůj názor
Cosworth

Cosworth | foto: www.cosworthformula1.com

Sdílejte článek

Pro tento účel založil společnost PURE (Propulsion Universelle et Recuperation d'Energie), která by měla týmy zásobovat novými čtyřválcovými 1,6l pohonnými turbo motory, na které má přejít F1.

Vybráno je i vedení a techničtí partneři projektu - včetně bývalého generálního ředitele Renaultu F1 Christiana Contzena a experta na letectví Robina Southwella. PURE také uzavřela smlouvu s TEOS Powertrain Engineering, kterou z 50 % vlastní Mecachrome a druhou polovinu drží IFP Energie Nouvelles. Tato společnost by měla pomoci s návrhem a výrobou samotných motorů.

Pollock ohledně budoucích plánů nově založené společnosti pro Autosport uvádí: "Vizí PURE je stát se lídrem ve vývoji nové generace technologie pohonných jednotek, které musí vyhovovat požadavku na čistější prostředí.

Změny v oblasti motoru v F1 od roku 2013 nabízení PURE okamžitou platformu pro praktické testování a ověření budoucích technologií, které bude možné uplatnit v dalších oblastech.

Pokud máte 400 - 450 zaměstnanců jako Mercedes nebo 300 v případě Renaultu, pak jsou vaše režijní náklady extrémně vysoké. Způsob, jakým to děláme my a důvod, proč si můžeme dovolit utratit méně peněz než automobilky, je ten, že dáváme dohromady inženýry, skupinu inženýrů a odborné oblasti v průmyslově pracovnějším stylu.

Mecachrome bude sestavovat, vyrábět a konstruovat motory - bude je vytvářet. Vyvíjet je budou TEOS, IFP a D2T. Jsme tedy velmi malý tým, což znamená, že naše náklady jsou mnohem nižší. Díky tomu budeme moci toto omezení nákladů přenést na týmy a poskytnout jim nákladově efektivní pohonné jednotky."

Ředitelství PURE se nachází ve Švýcarsku, hlavní inženýrské projekty budou realizovány ve Francii, kde budou vyráběny budoucí motory. Podle Pollocka má jeho společnost podporu jak prezidenta FIA Jeana Todta, tak i promotéra F1 Bernieho Ecclestona.

motor
Současný V8 motor Formule 1 (Cosworth)

Se vstupem do F1 do myslí smrtelně vážně - nový formulový motor chtějí mít na testovací stolici do konce letošního roku. V jeho vývoji jsou již daleko: "Po rozhovorech s různými lidmi ve sportu počítáme s tím, že před zbytkem pole máme náskok.

Nezapomínejte, že Mercedes, Ferrari a Renault stále pracují na svých V8 programech - a až do konce roku 2012 stále budou muset pokračovat ve vývoji svých motorů. My se momentálně soustředíme na jediný motor," pokračuje Pollock.

Mohla by se jeho společnost těšit z podobného úspěchu jako Brawn GP, který před rokem 2009 také začal s vývojem nového vozu mnohem dříve? "Myslím, že přístup týmu Brawn Honda byl velmi dobrý, bylo to pro ně fantastické, že vyhráli šampionát. Ale řekl bych, že i když máme stejný přístup, zatím jen chodíme, než se rozběhneme."

Pollock věří, že než bude třeba vyzkoušet motor v reálném monopostu, budou již mít první zákazníky: "Myslím, že ještě předtím budeme mít zákazníky. Podle toho, jak se to nyní vše ve sportu vyvíjí, budou i zákazníci, tím jsem si jistý. Kdo to bude, to netuším, byla by to čirá spekulace."

Vytisknout

Diskuze: Pollock se chce vrátit do F1 jako dodavatel nových motorů, v jejich vývoji má před týmy náskok

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 09.05.2011 18:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber

Pérez: Sauber je tím nejlepším týmem pro zahájení kariéry v F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud