McLaren před Tureckem: Pneumatiky v kvalifikaci šetřit nebudeme

Petr Hlawiczka, 3. května 2011, 17:30 Google+

McLaren před víkendovým závodem v Turecku věří, že za Red Bully zaostávají o tři až pět desetin sekundy. Jak hodlají tuto ztrátu stáhnout?

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 05.05. 06:37) Napište svůj názor
McLaren

McLaren | foto: McLaren

Sdílejte článek

Hlavní závodní inženýr McLarenu Phil Prew uvádí: "Hodláme vylepšit výkonnost našeho vozu v širším rozsah, a to jak v kvalifikaci, tak i v závodě. Jednou z oblastí může být využívání pneumatik, propracovaných modů motoru s [následným generováním] dalšího přítlaku."

V honbě za Red Bullem neodepisuje Ferrari, kterému se zatím příliš nedaří: "Nikdy nepodceňujeme jejich výkonnost, jsme si plně vědomi toho, že mohou udělat velký pokrok, jakmile lépe porozumí svému vozu a přimějí ho řádně fungovat a plně využít jeho potenciál.

Myslím, že jsme u Ferrari mohli pozorovat velmi dobrou rychlost, obzvlášť v závodech. Zdá se, že s ní ještě mají problémy v kvalifikaci, plně si však uvědomujeme, že oba musíme dohnat Red Bully a také si hlídat ostatní vozy, jako Ferrari, Mercedesy a Renaulty, které rovněž prokazují dobrou rychlost."

mclaren

Strategie v Istanbulu
"Myslím, že to bude směřovat k třem zastávkám během závodu," tvrdí Phrew, který ale nečeká, že by se jeho tým či soupeři snažili ušetřit měkčí sadu pro závod.

"Má to své výhody, když máte k dispozici čerstvé pneumatiky, ale síla konkurence vás donutí využít v kvalifikaci více čerstvých sad. Myslím, že v naší pozici upřednostníme postavení na startu před ušetřenými čerstvými pneumatikami.

Nezpochybňuji to, co jsme udělali s Lewisem, ale to jsme měli i štěstí, když jsme první i druhou částí kvalifikace prošli s využitím jediné sady měkkých pneumatik, což nám umožnilo jednu pro závod ušetřit. Nemyslím si však, že v Q3 přestanete závodit kvůli tomu, abyste ušetřili pneumatiky.

Degradace a opotřebení měkké i tvrdé směsi bude v závodě představovat výzvu. Je to velmi náročný okruh."

mclaren

Vždy připraven
"Myslím, že budeme muset být na pitwallu dynamičtější, než tomu bylo v minulosti. To znamená zpracovávat informace od pilotů a z pozorování, z výkonnosti na kolo a měření pocházející z vozu, které vypovídá speciálně o výkonnosti pneumatik a jejich opotřebení.

Tento rok se o pneumatikách neustále učíme. Pokaždé, co vyjedeme na novou trať, pozorujeme lehce odlišný výkonnostní profil. Nevydrží tak dlouho, jak všichni víme, což znamená, že musíme být mnohem více ve střehu a být přizpůsobiví vůči tomu, co dělají ostatní auta a také vůči tomu, jak náš vůz využívá pneumatiky a jaká je jejich výkonnost.

Více zastávek znamená více rozhodnutí, což je celkem náročné. Máme na dráze i ve Wokingu v MTC [McLaren Technology Centre], kde pracují obzvlášť na optimalizaci strategie pro oba vozy.

Budeme se snažit připravit na všechny eventuality. Pokud bych měl Čínu uvést jako příklad - šli jsme do toho s plánem, že bychom stavěli pouze dvakrát, pokud by pneumatiky podávaly lepší výkon, než jsme čekali, nebo třikrát, pokud budeme pozorovat vysoké opotřebení, což se nakonec také stalo.

Jsme si tedy před závodem vědomi, jaké jsou možnosti, a máme také určité údaje, které nám řeknou, kterou strategii bychom mohli či měli přijmout. V různých fázích závodu hodnotíte, jaká je vaše pozice, jak se otevírá hra v poli, jak se chovají pneumatiky - a to vám pomáhá učinit rozhodnutí, jak přistoupit k realizaci vašeho závodu."

Vytisknout

Diskuze: McLaren před Tureckem: Pneumatiky v kvalifikaci šetřit nebudeme

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 05.05.2011 06:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Sam Michael u Williamsu končí, tým zaměstná Mika Coughlana

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud