Po úpravě pravidel, kterou odsouhlasila FIA, bude moci Pirelli pro vybrané závodní víkendy týmům dodat 12 místo původně stanovených 11 sad pneumatik. Změna byla zavedena jednak pro to, aby se novému dodavateli pneumatik umožnilo otestovat vývojové verze pneumatik, a také aby jich týmy měly dostatek a nemuseli redukovat své jízdy.
Protože má být v Austrálii tepleji, než bylo dosud během zimního testování, má podle Pirelli smysl zásobit týmy v Melbourne jednou sadou navíc, aby mohly během tréninků co nejvíce jezdit.
Dvanáctou sadou bude tvrdá směs (prime), kterou mohou týmy nasadit pouze během prvního a druhého pátečního tréninku - poté ji do začátku třetího tréninku musí vrátit FIA společně s dalšími dvěma tvrdými směsmi a jednou měkkou (option).
Sportovní ředitel Pirelli uvedl, že během prvního závodu čeká pouze dvě až tři zastávky - nikoliv čtyři a více, jak jsme slýchaly od pilotů i vedoucích představitelů týmů v Barceloně.
"Cílem jsou v Austrálii dvě či tři zastávky, což je určitým způsobem proti DNA naší společnosti, protože silniční pneumatiky jsou konstruovány tak, aby byly co nejtrvanlivější. Formule 1 se ale zcela liší, protože požadavek na slabší pneumatiky ze strany týmů a promotéra je zde kvůli poskytnutí zábavy," uvádí Paul Hembery.
S tímto v mysli se již nadšeně těšíme na začátek, bude to fantastické vidět, jak přesně piloti a týmy budou využívat naše pneumatiky při různých strategiích během závodu. Již během testování jsme si všimli několika rozdílů mezi tým, bude to velmi zajímavé zjistit, jak přesně se to projeví během závodu," dodává.