Již dříve během roku jsme informovali o tom, že Lotus KERS letos nehodlá nasadit: své zdroje se rozhodl soustředit na rozvoj jiných oblastí vozu a s komplexním a na zavedení náročným systémem nechce ve své druhé sezóně ztrácet čas.
Kovalainen s tímto rozhodnutím souhlasí - pokud by měl ale na své rivaly v průběhu sezóny ztrácet pouze kvůli KERSu, měl by tým své rozhodnutí přehodnotit.
"Pokud to bude od začátku sezóny jasné, pak bychom na to měli rychle zareagovat. Myslím, že musíme být pozorní a všímat si, jak na tom jsme.
Rozhodli jsme se věnovat více zdrojů aerodynamice vozu, spíše než KERSu. Jakožto pilot jsem KERSu samozřejmě příznivě nakloněný, raději bych ho měl ve voze, protože během závodních situací je velmi důležitým - činí možná kolem 0,3 sec na kolo čistého času. Tým však rozhodl, že bude důležitější se zaměřit na aerodynamiku a KERSu se věnovat později," popisuje Kovalainen.
"Měl by to být docela dobrý systém, protože Renault ho měl již před pár lety a zřejmě ho dále rozvinuli," nezakrývá svou touhu po KERSu ve svém voze pilot Lotusu.
Ředitel Lotusu Keith Saunt však během prezentace nového vozu poznamenal, že tento systém pro ně představuje zatím spíše více nevýhod než přínosů: "Kdyby nám pomohl dostat se z osmé pozice na šestou, pak bychom ho měli. Když však uvážíte jeho hmotnost a další inženýrské výzvy, pak si myslím, že to je dobré rozhodnutí, začít bez něj."
Jaké má letos Kovalainen cíle? "Mým osobním cílem pro letošní rok je zisk bodů, kdykoliv k tomu bude příležitost. Musíme být uprostřed pole a někdy při zvláštních příležitostech postoupit mezi nejlepších 10 v kvalifikaci, během nějakých šílených závodů. Měli bychom dojíždět závody ve stejném kole jako vítěz - a ne dva či tři kola po něm."