Průběh akademie FIA v Melku, kde bojoval o postup i Jan Skála

PH, 8. února 2011, 12:35 Google+

V neděli se v rakouském Melku sešlo osmnáct finalistů, aby se utkali o deset míst v prvním ročníku akademie FIA pro mladé talenty "Young Driver Excellence Academy."

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.02. 13:03) Napište svůj názor
FIA

FIA | foto: FIA

Sdílejte článek

Každá Národní sportovní autorita (NSA) mohla jmenovat dva adepty, z nichž pořadatel celé akce, FIA Institute, vybral 19 finalistů (místo původně plánovaných dvaceti). Do Melku se nakonec sjelo jen 18 účastníků, omluvil se jeden z Američanů, Josef Newgarden, kterého zadržely v USA závodní povinnosti.

Seznam účastníků:
Kevin Abbring (21 let), Holandsko - vítěz své třídy ve WRC a IRC
Hamad Ahmed Al Fardan (23 let), Bahrajn - bývalý jezdec Formule BMW Asia
Paul-Loup Chatin (19 let), Francee - vítěz závodu Formula 4 Eurocup 1.6
Albert Costa, (20 let), Španělsko - jezdec Formula Renault 3.5
Alon Day, (19 let), Izrael -  jezdec německé Formule 3
Philipp Eng (20 let), Rakousko - vítěz závodu Formule 2
Robin Frijns, (19 let), Holandsko - Formule BMW Europe
Adam Gould (23 let), Velká Británie - jezdec British Rally Championship
Timmy Hansen (18 let), Švédsko - jezdec Formule BMW Europe
Egon Kaur (23 let), Estonsko - jezdec rally
Andreas Mikkelsen (21 let), Norsko - jezdec IRC
Norman Nato (18 let), Francie - jezdec F4 Eurocup 1.6
Alexander Rossi (19 let), USA - jezdec GP3
Jan Skála (19 let), ČR - rallyecross, šampion národní Formule 1400
Richie Stanaway (19 let), Nový Zéland - šampion Formula Masters
Molly Taylorová (22 let), Austrálie - pilotka British Rally Championship
Stoffel Vandoorne (18 let), Belgie - šampión F4 Eurocup 1.6
Joni Wiman (17 let), Finsko - jezdec Formula Masters

FIA_1

Na první dva dny byli účastníci rozděleni do tří skupin, v nichž absolvovali testy na závodní trati i mimo ní. Jak soustředění v Melku, tak celý následující program Akademie povedou společně Alex Wurz a Robert Reid, jak jsme vás informovali zde. Wurz a jeho firma Test and Training International (TTI) se stará o aktivity na závodní dráze, zatímco Reid se svou firmou Elite Sports Performance (ESP) má na starost aktivity mimo okruh.

V neděli se kandidáti prvního ročníku Young Driver Excellence Academy proháněli po okruhu Wachauring u Melku s vozy BMW M3 Coupé E46 po suché i vodou zalité trati, své charaktery mohli předvést při team buildingu a svou fyzickou zdatnost v tělocvičně.

skala
Náš zástupce - Jan Skála (vlevo) - sklízel úspěchy také v loňské sérii FormulaStar (video)

Včera pondělí vyplňovali psychologické dotazníky a prokazovali své schopnost prezentace v médiích - samozřejmě vše v angličtině, pořadatelům se tak podařilo účastníky lépe poznat a roztřídit si je. Honza měl po ránu interview a prezentaci, po obědě jízdy, mj. test vyrovnanosti výkonu a v podvečer psychologickou profilaci.

Dnes celá akce vyvrcholí vyřazovacími jízdami ve stylu Race of Champions během dopoledne a velkým finále odpoledne. V 18 hodin by pak měli být přímo na místě vyhlášeni úspěšní jezdci, kteří se zúčastní historicky prvního ročníku FIA Institute Young Driver Excellence Academy.

FIA_2

Pro jízdní testy mladíci používají identické zmíněné závodní vozy BMW M3. Tuto součást programu připravil Alex Wurz a porotě umožní přesně a důkladně vyhodnotit všechny aspekty jezdeckých schopností účastníků.

Testy zahrnují tyto disciplíny:
    * Hladká jízda: jízda po vyznačené části okruhu co nejvyšší průměrnou rychlostí na jediný vysoký převodový stupeň. V pomalých zatáčkách nesmějí účastníci používat spojku. Tady se ukáže, kdo dovede jet ideální stopu s maximálním využitím točivého momentu motoru.
      
    * Ovládání auta: úkolem je jet co nejrychleji po okruhu a přitom zvládat ztrátu přilnavosti a následný smyk. Jezdec musí udržovat rychlost ve stanoveném rozmezí minimální a maximální hodnoty. Tady se ukáže schopnost udržet auto ve smyku pod kontrolou a na kluzkém povrchu udržovat plynulý drift.
      
    * Pravidelnost: jezdec absolvuje několik kol tak, aby zajel alespoň stanovený limitní čas nebo rychlejší, a pak se bude snažit zajíždět všechny další časy na kolo co nejpodobnější, aniž by měl k dispozici jakékoli přístroje (rychloměr, otáčkoměr). Úkolem je zajet časy, které se nebudou odlišovat od průměrného času o více než 0,5 sec.
      
    * Řidičské schopnosti: na náročné části okruhu pojede jezdec po suchém, mokrém i kluzkém povrchu. Bude mít za úkol provádět různá brzdná cvičení s cílem být co nejrychlejší a zároveň ve stanovených úsecích trati udržet rychlost v předepsaném rozmezí.
      
    * Akcelerace, brzdění, koordinace: jezdec bude muset zvládnout navazující úseky závodní trati, kde se hodnotí co nejrychlejší nájezd do zatáčky, průjezd vrcholem a výjezd, jakož i rychlost v místě brzdění. Také se budou hodnotit pomocná hlediska jako např. doba brzdění a obecné návyky související s brzděním.

    * Soutěžní jízdy: Stíhací jízda – jezdci začínají na protějších stranách okruhu a snaží se zmenšit odstup od auta soupeře. Vítěz postupuje do dalšího kola, zatímco pomalejší může doufat v postup díky pravidlu o nejrychlejším poraženém, který také postupuje dále.

FIA_3

Nezávodní disciplíny zahrnují:

    * Rozhovor a prezentace: účastník musí přednést předem připravenou zhruba desetiminutovou prezentaci před porotci z FIA Institute, ESP a TTI. Pak bude následovat několik otázek poroty k prezentaci a na závěr rozhovor s otázkami od porotců na téma cíle, ambice a názory účastníka.

    * Média: Schopnost komunikace s médii bude hodnotit ESP za pomoci profesionálních novinářů, kteří budou sledovat vystupování jezdců během praktických jízd, jejich sebedůvěru, schopnosti a charisma, jako by to bylo při skutečných závodech.

    * Chování v situacích, kdy je nutná spolupráce: jezdci budou požádáni, aby se zúčastnili úkolu, který vyžaduje spolupráci. Hodnocení se bude soustředit na silné stránky v oblasti komunikace, mezilidských vztahů, soutěživosti, hospodaření s časem a plánování kroků dopředu.

   * Psychologická profilace: Účastníci budou vyplňovat celou řadu testů připravených ESP, ze kterých bude vytvořen referenční profil pro budoucí osobnostní rozvoj.

    * Fitness: fyzické schopnosti jezdců se budou testovat pomocí řady aerobních, silových a dalších testů, jejichž výsledky se budou porovnávat se standardy ESP pro motorsport.

Odměna pro nejlepší
Dvanáct úspěšných jezdců dostane plně hrazený rok výcviku od FIA Institute Young Driver Excellence Academy. Jednotlivá soustředění se budou konat po celou sezónu, první proběhne v Edinburghu od 26. 2 do 1. 3. 2011. Jezdci, kteří se dostanou mezi 12 účastníků Akademie, se jasně odliší od masy ostatních závodníků, neboť budou jedinými piloty, kteří budou mít přístup k této unikátní a převratné Akademii (alespoň pro rok 2011).

finish

Aktualizace (20:30 hod):

Vybraní postupující
Kevin Abbring
Paul-Loup Chatin
Albert Costa
Alon Day
Philipp Eng
Robin Frijns
Timmy Hansen
Egon Kaur
Andreas Mikkelsen
Alexander Rossi
Richie Stanaway
Stoffel Vandoorne

Náš Jan Skácel se žel společně s dalšími pěti účastníky dále nedostal. Věříme však, že se v jeho kariéře dočká ještě mnoha úspěchů. Příští rok to navíc může zkusit znovu.

Utěšit vyřazené se dnes na závěr snažil generální ředitel Institutu FIA Richard Woods slovy: "Ve skutečnosti zde nejsou žádní poražení. Ti, kteří nebyli úspěšní, strávili tři dny ve společnosti prvotřídních závodníků a trenérů a měli příležitost se toho hodně naučit."

Vytisknout

Diskuze: Průběh akademie FIA v Melku, kde bojoval o postup i Jan Skála

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.02.2011 13:03 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

HRT F111

HRT odhaluje svůj nový monopost F111 (+ foto)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud