Pokud by totiž vše fungovalo hladce, jak je zamýšleno, tak by se také mohlo stát, že bude pro jezdce výhodnější být na druhé pozici a na rovince posledního kola by se před soupeře před ním jednoduše dostali.
„Záležitost s nastavitelnými křídly je velmi zajímavá. Pravidla nám dovolují měnit polohu křídla během kvalifikace prakticky kdykoliv. V závodě je to však pouze v přesně určených situacích. To bude mít bez pochyby velký dopad na to, jak budou závody probíhat. Potencionální předjetí v závislosti na nastavitelném křídle bude lehčí.“
„Ale nesmí se to dostat až tak daleko, jako tomu bývalo dříve v Monze. Tehdy bylo výhodnější být v posledním kole na druhé pozici, protože jste se vyvezl za jezdcem před Vámi a vyhrál jste závod.“
„Nemyslím si ale, že by to byl až takový problém. V závislosti na poznatcích z prvních závodů však nebude pro FIA problém pravidla pozměnit, aby k takovým situacím nedocházelo,“ uvažuje Newey.
Možnost volného použití křídla v kvalifikaci se však nelíbí Marku Webberovi: "Ještě jsem nepotkal jezdce, který by chápal toto pravidlo v kvalifikacích. Vždyť v kvalifikacích nezávodíme proti sobě pro to, abychom se předjížděli, ale abychom dosáhli nejlepšího času."