V průběhu loňské sezony byl Felipe Massa velmi kontroverzně požádán týmem Ferrari o uvolnění cesty Fernandovi Alonsovi při VC Německa. Stáj si poté za tento manévr vysloužila pokutu $100 000. Poté se zvedla vlna kritiky na pravidla o týmové režii, což vyústilo až v její zákaz. Týmy teď mohou volně určovat pořadí svých jezdců.
"Myslím, že v současnosti jeden z našich jezdců není v kondici, aby mohl vyhrát šampionát. To jsem se rozhodl změnit. Chci mít dva jezdce, kteří budou bojovat o titul. Nechci, aby byl jeden z jezdců frustrovaný už od prvního závodu, protože ví, že je pouze číslo dvě. Závody jsou velmi vyrovnané," říká Montezemolo.
Podle Montezemola mělo Ferrari nechat Barrichella v Rakousku 2002 vyhrát
"Je nezbytné, aby si oba jezdci rozuměli. Pochopitelně, že ve druhé polovině roku už je zapotřebí se začít soustředit na jednoho pilota. Ale v první polovině sezony je dobré mít dva jezdce v boji o špici. Bylo by legrační měnit pořadí jezdců jedné stáje hned v prvním nebo třetím závodu, ale na Hockenheimu už to bylo jasné. Felipe nebyl dostatečně rychlý."
Podle slov Itala byla chyba, když v roce 2002 ve VC Rakouska Ferrari vyměnilo pořadí mezi Rubensem Barrichellem a Michaelem Schumacherem. Němec se tehdy radoval z vítězství: "Podle mě to byla chyba, bylo to moc brzy v sezoně. Ale byla to cesta, kterou se tým v těch dobách ubíral. Nakonec jako tým vyhráváme i prohráváme."